Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

simtim skrev 2010-11-19 10:17:28 följande:
    Som väntat dök mensen upp nu...   Men det känns ganska ok ändå. Nu blir det decembermys som gäller!
    Men skit! =( trist simtim!

Nu är det dags för lite pluss i tråden ska vi behöva vänta ändå tills december innan fler plus? =(
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Kul med så många som renoverer.... man kanske kan få tips =) Har pratat om att vi skulle ta tag i v-rummet har gått och funderat med tapeter och färger... Men fick tips av svägerskan att lugna mig med färgerna och satsa på en grå ton på väggen? Såg att det var 25% rea på färg.... så nu har vi slitit ner alla tapeter i vardagsrummet.... Får se hur länge det tar innan det blir färg på väggarna ;) det är ju LITE underarbete att göra...

Håller tummarna nu för lite plus!! Nu vill vi ha fler på listan!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Gris78 skrev 2010-11-20 21:42:30 följande:
    Jojjo55 - ömma redan?? hmm inte hos mig, känner ingenting utöver det normala dvs inget som fått mig att reagera...kanske att man går på toa lite oftare men det gjorde jag förra månaden oxå. 

Millan - känner du nåt? - några symtom??

Mellanis - hur orkar du renovera är inte du så där olidligt trött som de alla gravida?? :) :)  
    Oj oj.... du skojar ;) inte många knop här inte.... sov till 11.00 eller låg och drog mig..  började med tapetdragning och tog 2 matpauser.... var ute och gick en kvart (lungt tempo) .sov sen framför tvn (det var hockey ;) ) i 1 1/2 timme lite mat och kommer nog däcka innan 23.... Max 12 timmarsdag här altså med sömn inräknat ;) morgondagen blir nog lika "aktiv ;)

Hoppas hoppas att det är fler kultingar på gång i tråden =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Håller tummarna för er som väntar på BIM!!! Nu kommer det snart nya fina starka pluss till tråden*håller tummarna stenhårt!!!

MD77- vul i morgon va;) spännande!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    L Maria skrev 2010-11-22 21:11:38 följande:
    Nä minsann tjejer, nu får det ta och dyka upp lite plus här - rent statistiskt borde det väl ske snart...? Vi har ju i nuläget ingen som har bf i slutet av juli eller början av augusti...

Själv har jag väl slappnat av lite mer den här månaden (precis som ni sa, som har försökt lite längre!) - så till den grad att jag glömde kissa på sticka imorse... Nu gör det väl ingenting, räknar inte med att det dyker upp något förrän i slutet av veckan. Vi började i alla fall varannandagssexandet igår...
    Vi ska på semester igen i april och istället för att tänka "eftersom jag är gravid då" = förra månadens inställning, har jag gått till att tänka "om jag är gravid då" = den här månadens inställning. Har gått och skaffat mig lite självbevarelsedrift helt enkelt!

Lycka till MD77!
    Andra som varit på ul, har ni lagt upp några bilder, Mallanis tex, du var väl för inte så länge sedan, fick ni något med er som går att tyda?
    Ja det är dåligt med pluss i tråden men nu hoppas vi på ett plussstim!!! Gott att du kan tänka OM jag är gravid...men glömma att kissa på stickan.... Så avslappand ska man inte vara *asg* Men hoppas verkligen att du fått plus innan april!!

Jag har en första bild från vul men jag har inte lagt in den än...tagit ett kort men den ligger fortfarande i kameran....men det syns inte att det kan vara en bebis.... en liten blobb... på sin höjd kan jag fantisera ihop så klimpen ser ut som en fisk ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-11-23 11:07:18 följande:
    Oj  vad här händer saker!

Trist astro att det inte blev, lycka till med spolning, kan vara det som gör susen!!

Ceke, håller verkligen tummarna för dig, kommer vara såå skönt när det är över!! Så kände jag med att få ut mitt missfall, som om jag inte kunde börja leva förrän det var över, bara en lång väntan och fixering på en specifik dag. Sådan lättnad efteråt!! Skönt att du får med dig nån till mötet.

Mallanis, hur känner du dig? 2v till VUL? Har icke-grav känslan gått över eller är du fortfarande i spökveckor?
    Ser fram emot fisken efter nästa UL :)

Essalady och SoB, sjukt att så många verkligen bryr sig om man dricker eller inte, och att fråga är verkligen inte ok! Jag tycker till och med att man får ljuga om man är gravid och någon frågar innan man vill berätta. Man har ingen rätt att få veta om den andra inte vill berätta. 

Millan: håller tummarna stenhårt, när man minst anar det.. 
    ja du jag har nått en milstolpe....! 12 +1 idag altså vecka 13!!! Så långt har jag aldrig gått!
    MEN vågar inte hoppas ändå riktigt, brösten ömmar igen (tack och loooov!) men då jag haft MA så vågar jag inte hoppas på att allt är bra förän jag sett klimpen/fisken om två veckor.... Men har lovat mig själv att börja tro om allt ser bra ut då! Annars kommer jag inte orka....visst man kommer fundera men kanske inte ångest som det kan vara vissa dagar....

Hur går det med dig känner du dig redo på äl och starta om? Jag hade delade känslor inför "omstart" i bebisverkstaden....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ernlia- Låter som att du har det tufft! Prata med BM du kan säkert få samtalshjälp, de har pratat med mig om när jag fått Mf! Klart du ska få det ur dig, hoppas att du mår bättre när du kommer in i andra trimestern! Hade en bekants bekant som hamnade i förlossningsdepression, tydligen kan det vara bättre om man inte ammar just för att slippa depression! Det är inte bara en dans på rosor att vara gravid och om du mår som du gör....kämpa på gumman. Och vill du skriva av dig så gör det...jag tycker iaf att det inte gör något om du ventillerar dig... ut med skiten!

Irmelie- Hoppas du har rätt! Ja känslorna är inte lätta att styra över... Men jag har varit mindre rädd denna graviditet än förra...Tänk på det NÄR du blir gravid igen att du ändå inget kan göra utan blir det bebis så blir det....Men det är ju ovanligt med två mf på raken iaf =) så nästa gång då du,  blir det en knodd!  

Essalady- Ja vecka 25 är kanske nästa mål om klimpen viftar vid nästa vul... Helt säker är man ju inte en kollega fick göra ett akutkejsarsnitt och bebis höll på att styka med i v 37... Så säker aldrig... Men missfallsrisken minskar med 65% när man nått v 13!

MD77- Grattis visst är det mäktigt! Det var bara en liten där inne? ;) Visst är det konstigt att det kan var en människa inuti en själv....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Oj jag har missat!

Ceke- Lycka till!!! Skönt att du slapp gå dit ensam!

Astrogirl- Trist med mensen men skönt med spolning!

jag har säkert missat andra också vi är så många i tråden (KUL!)  att det är lite svårt att hålla koll ibalnd!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Millan75-
    Nja jag har inte klarat mig från förkylningar, började med halsfluss och sen 4 veckor snuva... Mina jobbarkompisar anar nog att jag har en hemlighet..så här illa brukar jag inte må....  bihåleinflammationen hoppas jag att jag ska slippa...

Ceke- Lycka till nu det kommer säkert gå bara bra!

Emmafemma- hahha hoppas också på att det är alternativ 1!

Bullen- Ja man är ju van att bara man bestämmer sig och lägger manken till så blir det som man vill. Inte lika lätt när man försöker baka bebis...=(

Har lagt in en bild på Klimpen/fisken nu i galleriet om ni vill titta. Det är inte lätt att se vad som är vad men kryssen markerar längden från huvud till rumpa, det som ser ut som fena är altså en arm och stjärtfenan benen ;)  får se om ni ser en fisk eller om det kan bli en kulting?

MD77- Har du fått en bild på din lill* idag som man kan kika på?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-11-24 14:03:57 följande:
    Tack för ert stöd, underbara ni!

BM höll med om att det finns en viss risk för depression om man tidigare haft det, men hon sa även att jag skulle tillåta mig vara lite nere och less på allt. Man blir inte lyckligare per automatik för att man blir gravid, hur mycket man än har längtat och vill det. Det händer så mycket i kroppen att i princip vilka känslor som helst kan uppkomma. Hon rekommenderade psykologhjälp om jag kände att jag behövde. Jag tänkte dock avvakta ett tag och vänta ut de här berömda 12 första veckorna (som jag går ur 7:e december).

Min man är underbar och stöttar mig så gott han kan, inte så lätt att stå bredvid, varken när det gäller graviditet och/eller depression. Obestämd Men han stöttade mig igenom förra depressionen också, även om vi just träffats, så han kan jag lita på i vått och torrt. Iofs spelar det mindre roll när man mår piss. Eller det gör det ju inte, men eftersom jag kan känna varken bu eller bä så är det nästan jobbigt att ha någon annan att tänka på också. Hoppas ni förstår mig rätt. Jag vet ju att det är min deppighet som talar, men det är en av de jobbigaste aspekterna med deppigheten. Även om jag älskar min man över allt annat så känner jag inget när jag är deprimerad. Jag älskar honom, men kan inte KÄNNA kärleken. Hmm, svårt att förklara.

Riktigt så illa är det dock inte den här gången, inte än iaf. Jag hoppas det håller i sig i hanterbart skick också. På ett sätt kanske det är bra att jag känner igen känslorna och vet vad det innebär. Skulle tro att det är ännu jobbigare att uppleva dem för första gången som gravid.

Till något som är lite roligare: 20 december ska vi få lyssna på hjärtljud och 10:e januari är det dags för RUL! Skrattande Förhoppningsvis får vi då veta om det är en liten tjej eller kille där inne! Eftersom det BARA har fötts pojkar de senaste fem åren bland familj och vänner är det många som önskar att det är en liten flicka där inne. Så även jag, men en pojke är självklart lika välkommen!

Så bra att du fick en vettig BM och som kunde hjälpa till om du känner att det behövs längre fram... Ja det är inte bara positivt att vara gravid och man måste verkligen inte vara glad hela tiden... hormonerna lever f-n med mig stundtals så jag vet knappt vad jag heter....stackars mannen får lite skit just nu... Nu senast på lunchen så sa han men Älskling varför gör hormonerna att du gråter nu då?  *s* 

Du verkar ha en vettig man och du har klarat dig ur depression tidigare så OM du hamnar i det igen så kommer du klara dig denna gång också! Va kul du har RUL exakt en vecka efter mig... vill ni se könet om de kan se?

Kämpa på !

Tack alla snälla för att ni håller tummarna för oss! Jag hopas verkligen att det är vår tur nu!

Essalady- Huvudet är det som är neråt på bilden... Hittade MD77´s bebis ja kanske kanske påminner det om en hundvalp =) men jag tror nog att det är själva benet som är gulesäcken och embryot *hihhhi* Det är inte lätt det med ul, jag fattar inte att de kan säga vad det är....

Gris- Japp under forumbilder hamnade den av någon anledning..... om två veckor hoppas jag att jag får en bättre bild och så klart att den lill* hänger kvar....

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet