Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nu är det dags för lite pluss i tråden ska vi behöva vänta ändå tills december innan fler plus? =(
Kul med så många som renoverer.... man kanske kan få tips =) Har pratat om att vi skulle ta tag i v-rummet har gått och funderat med tapeter och färger... Men fick tips av svägerskan att lugna mig med färgerna och satsa på en grå ton på väggen? Såg att det var 25% rea på färg.... så nu har vi slitit ner alla tapeter i vardagsrummet.... Får se hur länge det tar innan det blir färg på väggarna ;) det är ju LITE underarbete att göra...
Håller tummarna nu för lite plus!! Nu vill vi ha fler på listan!!!
Håller tummarna för er som väntar på BIM!!! Nu kommer det snart nya fina starka pluss till tråden*håller tummarna stenhårt!!!
MD77- vul i morgon va;) spännande!
Ernlia- Låter som att du har det tufft! Prata med BM du kan säkert få samtalshjälp, de har pratat med mig om när jag fått Mf! Klart du ska få det ur dig, hoppas att du mår bättre när du kommer in i andra trimestern! Hade en bekants bekant som hamnade i förlossningsdepression, tydligen kan det vara bättre om man inte ammar just för att slippa depression! Det är inte bara en dans på rosor att vara gravid och om du mår som du gör....kämpa på gumman. Och vill du skriva av dig så gör det...jag tycker iaf att det inte gör något om du ventillerar dig... ut med skiten!
Irmelie- Hoppas du har rätt! Ja känslorna är inte lätta att styra över... Men jag har varit mindre rädd denna graviditet än förra...Tänk på det NÄR du blir gravid igen att du ändå inget kan göra utan blir det bebis så blir det....Men det är ju ovanligt med två mf på raken iaf =) så nästa gång då du, blir det en knodd!
Essalady- Ja vecka 25 är kanske nästa mål om klimpen viftar vid nästa vul... Helt säker är man ju inte en kollega fick göra ett akutkejsarsnitt och bebis höll på att styka med i v 37... Så säker aldrig... Men missfallsrisken minskar med 65% när man nått v 13!
MD77- Grattis visst är det mäktigt! Det var bara en liten där inne? ;) Visst är det konstigt att det kan var en människa inuti en själv....
Oj jag har missat!
Ceke- Lycka till!!! Skönt att du slapp gå dit ensam!
Astrogirl- Trist med mensen men skönt med spolning!
jag har säkert missat andra också vi är så många i tråden (KUL!) att det är lite svårt att hålla koll ibalnd!
Så bra att du fick en vettig BM och som kunde hjälpa till om du känner att det behövs längre fram... Ja det är inte bara positivt att vara gravid och man måste verkligen inte vara glad hela tiden... hormonerna lever f-n med mig stundtals så jag vet knappt vad jag heter....stackars mannen får lite skit just nu... Nu senast på lunchen så sa han men Älskling varför gör hormonerna att du gråter nu då? *s*
Du verkar ha en vettig man och du har klarat dig ur depression tidigare så OM du hamnar i det igen så kommer du klara dig denna gång också! Va kul du har RUL exakt en vecka efter mig... vill ni se könet om de kan se?
Kämpa på !
Tack alla snälla för att ni håller tummarna för oss! Jag hopas verkligen att det är vår tur nu!
Essalady- Huvudet är det som är neråt på bilden... Hittade MD77´s bebis ja kanske kanske påminner det om en hundvalp =) men jag tror nog att det är själva benet som är gulesäcken och embryot *hihhhi* Det är inte lätt det med ul, jag fattar inte att de kan säga vad det är....
Gris- Japp under forumbilder hamnade den av någon anledning..... om två veckor hoppas jag att jag får en bättre bild och så klart att den lill* hänger kvar....