• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • NICU
    Aruba och Pingla - härligt och stort GRATTIS.
    Visst är det en underbar omtumlande känsla!!
  • Pingla35

Tack tack tack för grattis!!!
    Har svårt att förstå ännu men det tar väl tid!
    Sov gott{#emotions_dlg.flower} 

• Aruba

Tack för alla grattis. Det är precis som Pingla säger svårt att fatta och jag pendlar mellan glädje o panik... Det lägger sig nog :) Glad att kanske slippa IVF om detta nu håller

• Marsflickan80
    Kattflickan skrev 2012-06-01 19:51:19 följande:
    Aj då, och jag som har tappat räkningen på antalet försök. Hoppas på ett en 5e graviditet är ett lyckotal också Gravid 4 ggr på två år. Har insett att det nog faktiskt inte är nån fler kvar i den här tråden som var här från början förutom jag. Många har hunnit bli gravida och fått sina barn. Acinna har tillomed blivit gravid på nytt. Jag trodde verkligen inte det skulle bli så här.

Nåja, jag har nåt litet hopp kvar om att jag kan lyckas på den här pgd'n. Annars så blir det äggdonation.
    En stor styrkekram på dig gumman! Hjärta
    Snart måste det väl ändå vända för er!!! 
  • Pingla35
    Kattflickan skrev 2012-06-01 19:51:19 följande:
    Aj då, och jag som har tappat räkningen på antalet försök. Hoppas på ett en 5e graviditet är ett lyckotal också Gravid 4 ggr på två år. Har insett att det nog faktiskt inte är nån fler kvar i den här tråden som var här från början förutom jag. Många har hunnit bli gravida och fått sina barn. Acinna har tillomed blivit gravid på nytt. Jag trodde verkligen inte det skulle bli så här.

Nåja, jag har nåt litet hopp kvar om att jag kan lyckas på den här pgd'n. Annars så blir det äggdonation.

Jobbigt för er som mår illa. Har inga fler tips än de ni redan sagt. Mitt illamående var lindrigt. Jag hann gå upp ca 4-5 kg de första 12 veckorna. Nu har jag nästan gått ner det jag gick upp senast.

Millan 
    Hej! Kattflickan: JAg är kvar i tråden. Och jag var nästan med från allra första månaden. Jag håller verkligen alla mina tummar för att det ska gå vägen för er.
    Jag kommer vara kvar tills jag riktigt fattar och dessutom får en ordentligt bekräftelse. Två år som gått förbi rätt fort ändå men vart tungt i vågor. 
  • L Maria

Millan - hur går det med sprayning och grejer, har dålig koll på processen...?

• Kattflickan

Jag sprayar nu, men börjar med sprutorna på tisdag! Äggplock efter midsommar! Om det blir nåt äggplock.

Vet inte varför, men jag har inga stora förhoppningar inför den här ivf'en. Har inte ens börjat med sprutorna men i min hjärna har jag redan gått vidare till äggdonation. Förut planerade jag hela tiden för om jag skulle vara gravid, nu är det tvärtom. Vill exampelvis planera in en resa i januari nu, men sambon vill vänta och se om jag blir gravid innan. Eftersom jag känner mig säker på att jag inte kommer bli det så tycker jag vi kan boka snart.

Hur är det med dig Maria? Mår du bra? Ska ni göra KUB?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet