• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Jag förstår dig Millan, alltid ett steg framåt i tanken... Det är kanske inte så dumt att tänka på äggdonationen, desto större positiv överraskning om det går vägen nu! Jag mår ok, illamående på kvällarna, tycker inte att jag gör annat än att äta o äta för att hålla det i schack, så jag är rätt svullen om magen. Ja, kub blir det antagligen veckan efter midsommar, vi väntar på remissen. Skulle vi få dåliga odds kommer vi att göra moderkaksprov har vi bestämt.

• Pingla35

hjälp! har fått mensliknande blödning här sent på natten. håller på att få spel!
    Känns som att det bara forsar men inget i bindan när jag kollar. när jag torkar mig är där lite blod.
    Ska ringa KK imorgon!
    Har läst 1177,s råd blev lite lugnare men bara lite.... 

• Aruba

Det är säkert ingen fara, har hört att ca 25% blöder första trimestern. Håller alla tummar och tår. Kram

• DubbelAA
    Pingla: Håller tummarna för att det är en ofarlig blödning! Är ju ganska vanligt att blöda har jag hört. Kram
  • Aruba
    Pingla35 skrev 2012-06-11 00:07:18 följande:
    hjälp! har fått mensliknande blödning här sent på natten. håller på att få spel!
    Känns som att det bara forsar men inget i bindan när jag kollar. när jag torkar mig är där lite blod.
    Ska ringa KK imorgon!
    Har läst 1177,s råd blev lite lugnare men bara lite.... 
    Pingla - hur gick det??
  • Pingla35

Hej igen!
    Jag trodde oron var slut när man väl fått ett plus men nu är det banne mig värre.
    KK morskan- sa att det inte alls var onormalt med blödning och om jag skulle ha missfall så skulle man definitivt inte kunna ta fel på det.
    Så jag går fortfarande och kikar på toan ibland. Har mötts av lite brunaktig flytning. men inte mycket, ursäkta detaljer. Fick en prel tid för UL. Men hon var osäker efter som det egentligen är i tidigaste laget. Men nästa vecka är det inbokat. Det de vill ha på skärmen är ett tickande hjärta innan jag blir avskriven och kan söka BM på min familjeläkare. Illamående inget ännu, men är törstig jämt.
    To be continued........ 

• Aruba
    Pingla35 skrev 2012-06-12 18:18:32 följande:
    Hej igen!
    Jag trodde oron var slut när man väl fått ett plus men nu är det banne mig värre.
    KK morskan- sa att det inte alls var onormalt med blödning och om jag skulle ha missfall så skulle man definitivt inte kunna ta fel på det.
    Så jag går fortfarande och kikar på toan ibland. Har mötts av lite brunaktig flytning. men inte mycket, ursäkta detaljer. Fick en prel tid för UL. Men hon var osäker efter som det egentligen är i tidigaste laget. Men nästa vecka är det inbokat. Det de vill ha på skärmen är ett tickande hjärta innan jag blir avskriven och kan söka BM på min familjeläkare. Illamående inget ännu, men är törstig jämt.
    To be continued........ 
    Såvitt jag förstår så är et missfall kopplat till rätt stora blödningar och även kramper... Det låter ju inte alls som det du gått igenom. Förstår att du är orolig - håller tummarna!!
  • L Maria

Punga - de gånger jag har fått missfall har det varit som mens, dvs börjat lite mindre, sen tilltagit och inte slutat förrän en vecka senare, och mensvärk på det. Så länge det är mer avspottings kan du nog avvakta och känna dig lugn. Tänk på att man inte ser så mycket i början - på 5+6 fick vi bara se en hinnsäck och inget embryo - en vecka senare fick vi se hjärtslag. Det händer massor där i början och en dag hit eller dit när ägget fäst spelar roll när de dubblar sin storlek på bara en vecka. Alltså - stirra dig inte heller blind på hur långt du borde vara enligt ivfen, ett par dagar fram eller tillbaka kan det skilja många mm på embryot!

• Kaprifolen

Pingla: en vän till mig fick också miniblödning tidigt men allt ar gått bra och hon är nu v 12+ nåt. Håller tummarna för att allt gåtr bra!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet