• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2012-06-10 22:21:01 följande:
    Jag sprayar nu, men börjar med sprutorna på tisdag! Äggplock efter midsommar! Om det blir nåt äggplock.

Vet inte varför, men jag har inga stora förhoppningar inför den här ivf'en. Har inte ens börjat med sprutorna men i min hjärna har jag redan gått vidare till äggdonation. Förut planerade jag hela tiden för om jag skulle vara gravid, nu är det tvärtom. Vill exampelvis planera in en resa i januari nu, men sambon vill vänta och se om jag blir gravid innan. Eftersom jag känner mig säker på att jag inte kommer bli det så tycker jag vi kan boka snart.

Hur är det med dig Maria? Mår du bra? Ska ni göra KUB?
    Jag tror på dig! Du är både modig och stark, vi fick vår kallelse till IVF samma vecka som vi plussade. Innan dess hade jag redan hoppat över IVFen i mitt huvud och börjat fundera på adoption. Så lite kan jag tänka mig hur du tänker även om vår väg i barnkarusellen sett olika ut.

Nu hoppas vi på fina ägg till midsommar, mina tummar har du!

Stor kram.
  • L Maria

Pingla - det var ju dig jag syftade på i mitt inlägg, damn you autocorrect...

• Kattflickan

Hejsan flickor! Tack för ert stöttande! Jag har tagit sprutor nu i två dagar. Är inte lika rädd att göra fel den här gången.

I juli ska jag och sambon gifta oss i all hemlighet i Dalarna. Vi har bokat dag med en vigselförrättare utomhus. Sen ska vi båda byta efternamn. Känns kul! Men jag kan ju inte berätta för nån annan än er. Idag kollade vi på ringar och hittade på en halvtimme rätt ringar, var inte så svårt.

Pingla: Har blödningen upphört? När jag fick missfall så kom först lite blod, men snabbt ökade det och var rikligt som en mens. Så det var nog en ofarlig blödning som du hade. Men jag vet hur orolig man är.

Maria: Skönt att du inte mår så illa. Jag åt också hela tiden när jag var gravid. Den hungern går inte att jämföra med nåt.

Millan

• L Maria

Åh, grattis till bröllopsplanerna, vad härligt! Någon speciell anledning att ni ska göra det ensamma? Nu har vi fått remissen till kub-vul, 26 juni är det dags.

• Kattflickan

Ja, ingen av oss vill ha bröllopsfest. Har hjälpt till att anordna vänners och nära släktingars bröllop och har blivit avskräckt/ utbränd.

Först tänkte vi ha en överraskningsmiddag för närmaste familjen och ta dit en vigselförrättare och viga oss. Men så insåg vi att vi inte skulle kunna få ihop alla samtidigt och om vi skulle berätta för dem skulle det hela bli större än vi ville och de skulle vilja fixa presenter etc. Så vi skippade den iden och gifter oss nu helt själva.

Då gör du kub dagen efter mitt äggplock! Det kommer gå bra!

• NICU

Vad skoj Kattflickan! Hoppas att ni får en fantastisk dag tillsammans med härligt väder! :)  Glöm inte att ta lite foton - det är en viktig del

• DubbelAA
    Millan: Vad härligt att ni ska gifta er! Precis så som du beskriver att ni ska ha det vill jag o sambon göra om vi någon gång ska gifta ossGlad Vill inte heller att det ska bli världens ståhej o jag har nog också blivit lite avskräck av vissa bröllop så jag förstår vad du menar! Hoppas ni får en superdupermysig dag!! Kram
  • Mumwannabe79

Kattflickan: Kul att ni har planerat bröllopet nu!

Jag fick idag glad gubbe på ÄL-testet och det var tur Glad för hade det kommit senare hade vi missat chansen för FET före sommarstängningen. Så på onsdag är det inplanerat FET av blastocyst.

• L Maria

Millan - låter klokt, om man bestämt sig för att det ska vara litet! Håller med Nicu dock - ta bilder, kanske tom kosta på er en fotograf! Det behöver ju inte vara just bröllopsbilder utan lite fina kärleksfulla bilder på er som par (jag får upp strandbilder med vindrufsigt hår i huvudet ) - det blir ett jättefint minne! Äggplock den 25 - tummar kommer att hållas! Samma för dig Mum - tummar hålls för att blastocyten hänger sig kvar där innan sommaruppehållet!

• Kattflickan

Mum: Jag håller tummarna för din blastis! Det är ju höga chanser på blastisar, ca 50 % chans att lyckas har jag hört! 

Jo, vi ska se till att det tas bilder vid vigseln. Sambon har en jättebra digital systemkamera och jag hoppas vi kan få nån att ta bilder på oss.

Jag tror vi har fixat allt nu inför bröllopet. 

Jag är inne på sprutdag 3. När jag har tagit sprutor i 12 dagar så kommer jag ta en ägglossningsspruta och sen blir det äggplock den 25e. Men innan dess gör vi VUL för att se hur många äggblåsor som bildas, det kommer ske nästa vecka. Jag hoppas det är tillräckligt för att det ska bli äggplock. 

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet