• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Tjena brudar! Var ett tag sen jag var inne nu, lite ont om datortid nu för tiden.
    Ville gratta Maria och önska lycka till, samma med gris! Hoppas det är er tur nu!

Håller även tummarna för er andra!!!

• Pingla35

Hej tjejer!
    Till att börja med måste jag säga att jag verkligen att ni får en trevlig midsommar!

Vi ska ut med en båt och inta sill lunch och nubbe på en mysig liten hamn i närheten.
    Bilen är körd dit ikväll så att jag kan köra hem oss på natten.
    Det verkar som att jordgubbarna blev kvar där i bilenSkrikandes!

Men det jag egentligen ville säga var att vi idag fick se ett litet litet liv på 9,3 mm som hade ett tickande hjärta.Hjärta 
    Kram på er alla! 

• L Maria

Pimpla, vad glad jag blir för er skull, grattis! Vilken härlig midsommar ni kan fira nu! Glad midsommar på er ALLA i favorittråden!

• L Maria

Amen damn you autocorrect - tråkigt att Pingla lyckas bli märkliga saker också!

• ernlia03
    Pingla35 skrev 2012-06-21 22:34:30 följande:
    Hej tjejer!
    Till att börja med måste jag säga att jag verkligen att ni får en trevlig midsommar!

Vi ska ut med en båt och inta sill lunch och nubbe på en mysig liten hamn i närheten.
    Bilen är körd dit ikväll så att jag kan köra hem oss på natten.
    Det verkar som att jordgubbarna blev kvar där i bilenSkrikandes!

Men det jag egentligen ville säga var att vi idag fick se ett litet litet liv på 9,3 mm som hade ett tickande hjärta.Hjärta 
    Kram på er alla! 
    Grattis Pingla!

Tänkte bara nämna nåt som jag fick höra när jag var gravid. Att akta mig för att åka liten båt när det blåste och skumpade för mycket eftersom moderkakan i värsta fall kunde lossa. Men det där beror ju som vanligt på sunt förnuft. Det är kanske ingen Buster ni ska ut med utan någon med sköna vadderade säten. :) Och det är ju som sagt något som kan hända i värsta fall och som gravid försöker man ju minimera riskerna så jag tror inte du skulle sätta dig i fören och studsa som en tok, men ville bara nämna det för det var iaf inget jag hade tänkt på...
  • Mumwannabe79

Åh vad härligt Pingla!

Glad midsommar till er alla!
    Jag vågar inte dricka nån alkohol, kanske ett glas vin bara, är rädd att det ska ta död på embryot som jag fick insatt i onsdags.  

• NICU
    ernlia03 skrev 2012-06-22 07:25:15 följande:
    Grattis Pingla!

Tänkte bara nämna nåt som jag fick höra när jag var gravid. Att akta mig för att åka liten båt när det blåste och skumpade för mycket eftersom moderkakan i värsta fall kunde lossa. Men det där beror ju som vanligt på sunt förnuft. Det är kanske ingen Buster ni ska ut med utan någon med sköna vadderade säten. :) Och det är ju som sagt något som kan hända i värsta fall och som gravid försöker man ju minimera riskerna så jag tror inte du skulle sätta dig i fören och studsa som en tok, men ville bara nämna det för det var iaf inget jag hade tänkt på...
    På grund av det åkte jag ingen speedboat över huvud taget i Thailand i år (bara longtailboat) - de varnade för att gravida inte ska åka motorbåt - som du säger - skumpar mycket och "hoppar" med fören upp och ner och liksom "slår"
    Men är det vindstilla och ni åker sakta så skulle jag ge mig ut!
  • Kattflickan

Grattis Pingla!

Mum: Jag håller tummarna!

Vid vul i onsdags sågs bara tre äggblåsor. Inte så bra. Vi får helt enkelt se om det blir nåt ägg tillbaka!

Nu ska jag fira midsommar!

Glad midsommar på er tjejer!

Millan

• L Maria

Millan - håller tummarna för att det går bra - tre ägg ut, två befruktade, ett friskt guldägg in - så tror jag!!

• Mumwannabe79

Det där att moderkakan skulle kunna lossna om man sitter och skumpar på en båt tyckte jag lät som en riktig myt, men när ni är fler som säger så bör man väl tro på det. Hoppas det inte gäller skumpiga bilresor också.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet