Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej,

får jag hänga här med er ett tag? Jag är 31 och tillsammans med min man har vi tänkt börja i slutet på maj. Det innebär att jag måste ta mig igenom 2 menstruationer innan vi äntligen kan älska fritt Flört 

Jag längtar så otroligt mycket! Längtan blir ännu starkare ju närmare maj vi kommer, jag räknar ner dagarna
    I min naivitet så tror jag - och hoppas nåt oerhört - att eftersom jag inte har använt mig utav några hormonella preventivmedel sedan någon gång under 2002 så kommer vi bli gravida direkt. Jag inser naturligtvis hur naiv jag är men just nu så måste jag få vara det, annars blir det för jobbigt. Hur länge har ni försökt?

• Marsflickan80
    Ansi30 skrev 2011-04-05 21:09:03 följande:
    Marsflickan: Välkommen till oss! Klart du ska hoppas på att det tar sig snabbt för er! Och gör det inte det så hänger du här med oss i väntan på plus

Vi är nu på vårt 10e försök...kan vara ngt till jag har tappat lite räkning, MEN jag hänger inte läpp, för här ska det plus förr eller senare, på ett sätt eller annat. 
    Rätt inställning! Härligt att du håller humöret uppe, jag håller tummarna för er :)
  • Marsflickan80
    Kattflickan skrev 2011-04-05 21:13:41 följande:
    Välkommen marsflickan!

Vi har försökt 9 ggr, blivit gravida 2 ggr men sen har det inte gått vägen.

Millan 
    Vad tråkigt :(
    Men tredje gången gillt har jag hört så nu tar det sig! :)
  • Marsflickan80
    Kaprifolen skrev 2011-04-05 21:16:56 följande:
    Välkommen Marsflickan!

Vi är inne på fjärde försöket men ännu inget plus...men på det femte smäller det...eller?
    Nu smäller det! Glad
  • Marsflickan80
    Zalia skrev 2011-04-05 21:21:42 följande:
    Välkommen Marflickan!

Vi är på sjunde försöket och det är väl genomsnittstiden för hur lång tid det brukar ta så jag tycker ju att vi kunde ta och lyckas nu då... :)
    Jag håller med dig, har hört att storkarna är på väg ;)
  • Marsflickan80
    Jojjo77 skrev 2011-04-05 21:21:56 följande:
    Tack snälla söta ni jag återkommer imorogn och talar om vad som hände och sades.

Välkommen marsflickan! Vi har precis klarat av det 6 försöket och påbörjar utredning imorgon.
    Oj vad spännande!!! Nu blir jag alldeles nervös. Hoppas hoppas
  • Marsflickan80
    Lavendia skrev 2011-04-05 21:22:36 följande:
    Vad roligt och spännande! Totalt 16 försök med ett mf på vägen. Lycka till!!
    Oj, det var många. Men man måste fortsätta hoppas. Nu när våren är här kanske storken släpper lite lycka åt er FlörtJag håller verkligen tummarna för er!
  • Marsflickan80

Tack för ert varma mottagande, jag blir ju alldeles rörd! :)

Lavendia: fin bild, har en likadan som bakgrundsbild på datorn  :o)

• Marsflickan80
    Jojjo77 skrev 2011-04-05 21:29:11 följande:
    Ja, jag hoppas det blir spännande... Det är lite blandade känslor inför imorgon, men det går säkert bra. Skönt att vara på g och få klarhet i saker och ting.
    Det är inte så konstigt att du har blandade känslor, det är ju stort och man hoppas ju så mycket! Jag håller tummarna för er, det kommer säkert gå bra Gravid
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet