• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • NICU
    Kattflickan skrev 2012-06-25 12:19:34 följande:
    Tack allihopa! Det gick bättre än jag trodde, 8 ägg fick de ut!!!!

Nu hoppas jag att de befruktas och att åtminstone ett är friskt. Men nu känns det som om vi åtminstone har en chans!

Så fortsätt hålla tummarna!
    Vad roligt!! Nu håller vi tummen! Vilken dag är insättning? :)
  • acinna
    Kattflickan skrev 2012-06-25 12:19:34 följande:
    Tack allihopa! Det gick bättre än jag trodde, 8 ägg fick de ut!!!!

Nu hoppas jag att de befruktas och att åtminstone ett är friskt. Men nu känns det som om vi åtminstone har en chans!

Så fortsätt hålla tummarna!
    Skönt att de hittade så många! Håller tummarna än mer stenhårt nu!!!
  • Kattflickan

Tack så mycket! Jag behöver alla tummar som ni har

Jo, det är faktiskt ägginsättning på lördag, om det blir nåt friskt ägg. De har ju stängt då, men en läkare får komma in för att göra vår ägginsättning. Blev så i planeringen då de även kommer analysera för trisomi 13 och 18,vilket tar en dag extra. På torsdag tänkte jag ringa och höra hur många ägg som gått vidare till analys.

• Smiley

Kattflickan: Det låter som underbara nyheter. Önskar er ett stort lycka till!

• L Maria

Håller tummarna för bra besked på torsdag och en lyckad insättning på lördag Millan!! Vi var på kub idag och fick bra resultat, så nu kan jag släppa det.

• Kattflickan

Hmm.. är man för stressad på jobbet när man inte har tid att ringa och höra hur det går för ens ägg? 

Det är bara för mycket just nu på jobbet. Har börjat tidigt på morgonen och inte kommit därifrån före kl 19 på länge. Jag vill ju inte vara stressad nu.

Jojjo, kul att höra av dig! Hoppas du har det bra i ditt nya hus! Sommaren är ju bästa tiden i hus.

Maria: Vill gratta dig i den här tråden också. Känns bra att du passerat vecka 12 med lyckat KUB nu!

Millan 

• Mumwannabe79

Grattis Maria till lyckat KUB!

Håller tummarna att ni får tillbaka ett topp-embryo på lördag! 

EGO: Jag har testat svagt positivt!! Glad Idag är det 13 dagar efter ÄL, 9:e dagen efter FET av blastocyst. Har egentligen testdag på måndag. Kan inte sluta titta på testen, trodde att jag aldrig skulle bli gravid. Glad 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet