Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ceke - det låter ju inte så dumt då! Kan tänka mig att puttra runt i en sådan...åh, nu längtar man till sommaren!!

Millan - hoppas verkligen att jag inte behöver göra det här igen!

Finlandssvenska - Korsnäs säljer vi saker i, och Uleåborg har vi verksamhet... Det som jag tycker är svårt med finskan är att man inte har något att referera till - lyssnar man på en diskussion kan den handla om fiske likväl som barntillverkning.

• L Maria

Essa - har varit öm i brösten från och till sen äl, men det kan ju likväl vara pms eller något annat... Annars ingenting alls! Får se på tisdag eller onsdag om tempen går ner, då vet man att det sket sig...

Träffade en tre veckors tjej idag - så söööt! Jag fick mata henne med flaska, var så himla mysigt och hon låg och tittade mig i ögonen hela tiden... Vi var ett helt gäng kompisar där och en av killarna skrattade åt mig när jag högg tag i bebisen för femtielfte gången "nu håller äggstockarna på att trilla ut på Maria". Mamman till tösen hintade lite till mig och sa att hon ville vi skulle gå med barnvagn samtidigt och jag sa lite "det är inte alltid man kan styra över det" och hon säger typ jodå...och jag bara "nej, det är faktiskt inte det"... Jag vill ju så himla gärna just det - och jag hade hoppats på att vi skulle kunna säga att vi var gravida innan deras bebis kom ut, men tja, så är ju inte fallet... Sa till maken nu på väg hem, att det är väl "ok" med de där skämten och hintarna just nu, men håller vi på länge till så kommer inte jag att kunna ta det utan att bli ledsen så att det syns...
    Åh, vad jag vill att det ska ha blivit något nu... *suck*

• L Maria

Haha, har suttit här och skrattat högt och knappt kunna läsa för maken - damn you iPhone var väl värt ett besök!!

Ego - ömma bröst och antydan till mensvärk, får se om tempen sjunker imorgon (det gjorde den vid den tidpunkten förra månaden...)...

• L Maria

Lavendia - skönt att komma iväg och få kollat, även om det såklart är nervöst! Håller tummarna för att allt ser bra ut.

Ceke - surt med de där förbaskade spottingsen, Provera verkar ju inte fungera i alla fall... Vad är det tänkt att de ska ha för effekt?

Jojjo - välkommen tillbaka Cellprovet hoppas vi går bra också!

Polarantis - grattis till äl!

Ego - tempen gav mig hopp - tog ett skutt uppåt idag, på 10 DPO, förra månaden droppade den på 10 DPO. Har också ömma bröst - det har jag haft från och till sen äl, vilket jag inte brukar ha. Jag har dock mensvärk så tja...vi får se vad som händer. Droppar den imorgon så vet jag att det inte är på g i alla fall! Känns bara surt att jag kommer att få det beskedet på min födelsedag...

• L Maria
    ceke skrev 2011-02-02 21:04:09 följande:
    Maria: Låter ju som att ÄL är på väg i a f! Ömma bröst är nog inget ovanligt kring ÄL och inte mensvärk heller vad jag förstått

Proveran fick jag för att de skulle ta bort spottingsarna. HAHAHAHA vilket skämt, är allt jag säger om det..
    Jag hoppas att det inte är äl på gång nu, är på 10 DPO...
  • L Maria
    ceke skrev 2011-02-02 21:19:57 följande:
    Antagligen är tempen nere imorrn igen.. men jag brukar känna av äl 5-6 dagar inna och sedan fram till ÄL, så det var nog mer så jag tänkte
    Men som sagt - jag hoppas att det inte är äl på gång, jag har BIM imorgon eller på fredag...
  • L Maria

Haha, ja jag tänkte att du om någon ju vet vad DPO betyder...

(Days Past Ovulation, uttryck som används på Fertility Friend, för er som inte använder FF!)

• L Maria

Jag ville inte få ett tråkigt besked på min födelsedag imorgon, så vi testade idag.

• L Maria

Tack! Solig

Vi har inte riktigt fattat det här, vågar liksom inte riktigt tro på det... Och min käre make skrattade gott när han konstaterade att vi ska på 30-årsfest på lördag... Som sagt, det är ofattbart här, overkligt...och vågar inte skriva in mig på listan än osv... Vi har bestämt oss för att göra ett tidigt vul för att kolla att det finns något där - innan dess vågar vi inte riktigt tro på det...

Millan - jag hade äl på söndagen och vi körde sex från veckan innan på lördag, måndag, onsdag, lördag, söndag och måndag. Så vi hade dagen innan, på och dagen efter äl. Jag tror att det enda säkra tecknet på om man är gravid är att tempen inte sjunker ner till "folikelfastemp" inför eller runt mens. Att jag fick en topnotering imorse var säkert mer slump!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet