• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    L Maria skrev 2010-11-29 22:32:12 följande:
    Sorry att jag spammar tråden nu, men Ceke - kan jag känna igen dig från BT - din man fanns också där med nicket KeCe...?
    Vet inte om vi hängde i samma trådar precis, men reagerade på ditt nick när du dök upp här!
    Absolut.. Kece är gubben min.. men han har inte orkat sig in på FL ännu Får se när han tittar in och tokar sig här. haha.. det blev en hel del humor i Julitråden på BT när han tittade dit Så tjejer, håll i er om han hittar hit och ta det mesta han skriver med en klackspark och en stor portion salt då han inte helt ogillar att driva med allt och alla.. Hmmm
  • Kattflickan

Gris: Min tant röd kom exakt på rätt dag. Men jag är rätt nöjd med att mensen blivit regelbunden direkt. Jag förbereder mig inför nästa ÄL-period, ska börja testa på måndag om en vecka.

MariaF79: Jag kanske har tänkt lite fel vid mina ÄL-tester. Jag har försökt ha sex på en gång när jag fått fullt utslag. Men det kanske inte behövs då? 

När jag lyckades bli gravid så hade vi sex varannan dag och en av dem var då jag fått utslag på ÄL-stickan. Men helt ärligt så vet jag ju inte vilken av gångerna det var som lyckades. 

Men då kanske man ska testa även dan efter positiivt äl-test? 

Millan

• Irmeline

Gris: jag skulle testat, för länge sen;) har ett gäng billiga tester hemma så då måste man inte snåla lika mycket.

Essalady: jag fick jättedålig hud när jag blev gravid så det kan absolut vara ett symptom! Hoppas..

• Irmeline

Nu har jag blivit skenis igen! Molande värk sen flera dar tillbaks i tjejmagen. Känns precis som förra gången inbillar jag mig. Börjat sköta vitaminerna igen, man vet ju aldrig ;)

Saftis: också haft de där känslorna, ibland kommer de över en. Och som någon sa, du har säkert hormoner kvar. Tog mig nästan fyra veckor att bli av med mina.

Trist gris med blödning, såg inte det när jag skrev förra. Är på väg till ett flyg så kör iphone.

Nej nu är det dags för augustibebisar!

London nästa..

• ifyouweremine

Bim-1 idag. Fick ett infall och gjorde ett test, men det var negativt. Så tyvärr kommer nog "tomten" redan imorgon och jag inleder därmed december i juligt röda färger... Men jag har inga menskänningar alls ännu, ingen rinnande känsla, ingen mensvärk och inga spända bröst. Det brukar jag känna dagen innan i vanliga fall. Så det kanske blir på torsdag. Hur som helst så gör det faktiskt inte så mycket just den här månaden.. Nu får jag dricka lite glögg, äta vad jag vill på julbordet, slipper på illa under julen etc.. Så det känns rätt bra trots allt.

• AMC80

Tack alla. Jaghåller med Ceke om att det är svårt skylla på körning när man har fest själv. Vi har ingen bil heller (bor i Stlm) så de flesta hade inte köpt det där med körning ändå. =)
    Hade det varit farligt att dricka hade jag iof kunnat smyga i mig alkoholfritt.

Vad spännande det är att försöka skaffa första barnet. En sak jag har reflekterat över är att jag blir så himla avundsjuk på de som skriver att de har blivit gravida. Hallå! Jag har inte ens haft min första BIM än, hur odräglig kommer inte jag vara om några månader om det dröjer innan det blir ett litet pyre...???
    Jag förstår om man kan känna avundsjuka om man själv försökt i ett halvår-år, men jag som inte ens tagit mig igenom första försöket. Jag som inte ens gjort första testet. Sjukt vad ens hjärna ger en för känslor så fort det är barnalstring inblandad.

Med avundsjuk menar jag inte avundsjuk som att jag blir arg på eller ogillar de som blir gravida. Självklart blir jag glad för er/deras skull. Jag menar att jag tänker att "jag vill också få ett +".

• ifyouweremine
    Maria79 - Inte p-piller, men jag slutade med hormonspiral i mitten av augusti. Kan ju mycket väl vara nån eftersläng av det även om det känns som hormonerna borde vara återställda vid det här laget. Men som sagt jag hoppas att det inte fortsätter så, för det är ju inte direkt snyggt.

Irmelie - Ha det så trevligt i London! Hoppas det blir mycket julklappsshopping och annat kul. London är en trevlig stad tycker jag.

Gris78 - Tyyyyypiskt med tant röd! Men då kanske det blir kulting i magen lagom till nyår istället? Trevligt sätt att inleda det nya året med ju..
  • Polarlantis
    AMC80 skrev 2010-11-30 08:25:11 följande:
    Vad spännande det är att försöka skaffa första barnet. En sak jag har reflekterat över är att jag blir så himla avundsjuk på de som skriver att de har blivit gravida. Hallå! Jag har inte ens haft min första BIM än, hur odräglig kommer inte jag vara om några månader om det dröjer innan det blir ett litet pyre...???
    Jag förstår om man kan känna avundsjuka om man själv försökt i ett halvår-år, men jag som inte ens tagit mig igenom första försöket. Jag som inte ens gjort första testet. Sjukt vad ens hjärna ger en för känslor så fort det är barnalstring inblandad.

Med avundsjuk menar jag inte avundsjuk som att jag blir arg på eller ogillar de som blir gravida. Självklart blir jag glad för er/deras skull. Jag menar att jag tänker att "jag vill också få ett +".
    Hahaha! Ska vi bilda klubb? Jag var avis innan vi ens bestämt oss, hur knas är inte det??!! Man kan ju få spader på sin egen hjärna för mindre...jag grälar och skäller och fryser ut min men vad hjälper det, den kommer glatt tillbaka och viskar bäbis bäbis bäbis i mitt öra Flört
    Vi får hänga ihop du och jag som är nya in och lika hopplösa Glad
  • CajsaK

Hänger inte riktigt med i tråden! Hinner skrivas så mkt under tiden jag inte är inne :) Nu är det iaf ca 2 månader sedan jag hade min sista mens. Har haft menssymtom i drygt 2 v nu men ingen mens har kommit än. Gjorde ett gravtest nu på morgonen....men inget plus! Börjar bli orolig att det är nåt fel med min kropp, kan ju ha oregelbunden mens som jag sagt tidigare men denna gång har varit mkt märklig!

Har läst lite sporadiskt att ni skrivit om det här med alkohol och försök till barn. Jag har faktiskt druckit lite på helgerna sedan vi började försöka, alla tester har ju visat negativt så varför inte.... Tror inte man ska "stanna upp" helt medans man försöker, det ger nog bara en stress och besvikelse... Fick även det rådet av en tjej på jobbet, hon hade slutat med allt "farligt" vilket bara gjort henne stressad och besviken varje gång testet visade negativt. Hon sa att jag inte skulle sluta med allt förrän jag fick ett plus, och fortsätta leva som vanligt tills dess. (Jag snusar oxå...)

Sen funderar jag hursomhelst på att sluta snusa... men det är svårt!! Tänker självklar slänga snuset så fort jag får ett plus (om jag får ett dvs)

• simtim

Får jag också vara med i avis-klubben...? Det är ju så knäppt att man gått omkring och aktat sig för att bli med barn hela tiden, och så nu när man börjar försöka så är man störtavundsjuk på en gång. Som du säger AnnJan, inte avis på något elakt sätt, utan man vill bara ha en liten själv också! ÄL-stickorna är framme nu iallafall, så nu planerar jag för varannandagsmys.

Grisen, hur går det? Testläge eller känns det som vanlig mens? Håller tummarna.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet