• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78
    Irmeline skrev 2010-11-29 17:28:40 följande:
    Gris: När ska du testa!?!? Cool
    Sjukt nyfiken!

Det känns bra, hoppas.. 
    Jag vet inte, jag tror att jag är BIM +-0 idag.  Har en hel del bruna flytisar och en inbillade jag mig vara åt det röda hållet. Kan självklart ha varit så oxå, det var svårt att avgöra. Lite mer mensvärksaktigt tidigare idag, rinner till känslan står väldigt högt i kurs..

Hur skulle du göra om du var jag??
    Har inte köpt nåt test så det får bli inköp imorgon tidigast om det fortfarande är aktuellt.
  • emmafemma

Go' kväll, tjejer!

Mäh! Min s.k. nidblödning i går har fortsatt hela dagen i dag (flytningar, inte direkt blödning) - precis som förra månaden. Jag inte längre så stora förhoppningar om att jag är gravid. Vad typiskt! Jag ska dock vänta tills den feta damen sjunger innan jag börjar beklaga mig alltför mycket.

Ha det!

• AMC80

En fråga.
    Vi ska ha fest i helgen. Min BIM  är nästa tisdag, alltså den 7:e.
    Vågar man dricka eller ska man vänta tills man vet säkert?

Ett icke-drickande leder väl till en massa frågor. Fast jag har en flaska alkoholfritt vin som jag kan dricka iof, så jag kan "låtsas" dricka (omg, DEN meningen är inte välanvänd de senaste 16 åren...). =)

• acinna

Såg listorna, men jag vågar inte lägga in mig där... Är för skrockfull för det än...
    Ser fram emot onsdag i alla fall!

Irmelie: Trevligt att se dig här också, och precis som du säger så är det trevligare omständigheter här. Hoppas allt går bra för er!

Gris78: Hoppas att det inte är mensen som är på gång! 

• Kaprifolen

Tjena tjejer,

hoppas att helgen har vart bra, själv har den bestått av snöskottning...

Ser ut som vi fortfarande har några plus att vänta på i novembertråden, jag håller alla tummar och tår för er! Själv väntar jag på att tant röd ska ta sitt pick och pack och dra. Ser fram emot ett helriktigt försök vid ÄL om ca två veckor, väntan dit känns lång men jag anar att veckorna därefter blir ännu längre...

Plussa på!

• Daniela01

gris 78: samma här, fick bruna flytningar idag.. fan.. hoppas det inte är mensen för oss !!

• Kattflickan
    Jojjo77 skrev 2010-11-29 16:24:55 följande:
    EGO-här väntar jag på att mensen ska ta slut, sen åker ÄL-stickorna fram och på söndag börjas det med dem igen. Bäst att börja förbereda mannen för att han snart blir sexslav igen Nice!
    Även jag har förvarnat mannen, nästa måndag och varannan dag framåt tills äfter ÄL....då smäller det!

Det här helgen har min syster varit här och hon är gravid. Jag kan inte hjälpa att tänka att om inte mitt barn hade haft DS så hade vi båda suttit där med magar, vi var nästan i samma vecka

Men jag är jätteglad för hennes skull att det ser ut att gå bra! Hon har kämpat så! Och det var kul att träffa henne, hon bor utomlands och nu lär jag inte se henne förrän vi åker ner och hälsar på när barnet har kommit.

Gris: jag trodde du var BIM+flera dar?

Nej, dax för sen middag!

Millan 
  • Saftmedbulle

Gris78: Hmm, väntar med spännig på testet... Det kan vara något på G
    Daniela01: Håller tummarna för dig med!

EGO: Det går upp och ner för oss alla, precis som nån skrev. Igår blev jag helt plötsligt ledsen (och håll i er -är det här inte att överreagera lite), jätteledsen när jag tog fram julkrubban (jo, kanske lite tidigt, men mysigt)... Det var helt enkelt Jesusbarnet som fick mig att börja gråta. "Jag vill ha en bebis" sa jag när mannen undrade varför jag blev så ledsen... Skumt! Bara för att man fick se en bebis i lera... Nåja, idag känns det bättre.

Välkomna alla nya!

• mallanis

Hej tråden, spännande att läsa och kul att ni nya har hittat hit!

Daniela och gris- ny står hoppet till er plussa plussa plussa! åhh nu kan det väll bli er tur!!!!

Gris- så fin bild =) man blir så glad av att se den! Hahha känner igen hur du känner dig angående yngre vänner och bekanta....ibland undrar man när man blev så vuxen och "klok" ;) Inte brukar du ha bruna flytningar innan?

Emmafemma- men skit... var det altså likadant förra månaden? Men hoppet är inte ute förrän kärringen är här....

Annjan- Med risk att verka redigt alkoholliberal (vi har haft diskussionen tidigare ;) ) SÅ DRICK GUMMAN!!! =) Så klart ska man sluta med alkohol när man plussat, men det tar ett tag innan embryot och kroppen delar blod men innan BIM.....passa på ! Hmm säger hon som inte får dricka vin på ....*suck*..länge! 

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet