Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Annelie!!

EGO:
    Denna Älperiod var allt annat än kul. En karl som är förkyld och inte alls upplagd. Men det är konstigt vad man gör för att få det där lilla knytet.
    Vi fick till det nästan varje morgon!!, hör o häpna av två stycken som avskyr mornar...
    Fan om det inte tar sig nu! Börjar bli måttligt trött på det här!! Det är inte kul längre....

Blev ett tråk inlägg av ego-mig men jag orkar inte mer just nu. Det är så mkt med allt, skärmar av mig alla känslor och  hittar på annat för att sysselsätta mig. Träning är det som tar störst plats just nu. Även om det inte syns på vågen så är det verkligen skönt att rensa tankarna! 

• Pingla35

Pepp pepp pepp pepp till er alla!

Välkomna hit till tråden! Här känner man sig hemma oavsett om man är aktiv varje dag eller vart borta en vecka eller två.

Boobietest lät intressant! Ska införa det här hemma oxå men emellanåt har jag så ömma bröst att det är strängeligen förbjudet att ens nudda dem.

Äntligen är denna vecka över! Begravning i torsdags. Vad spänd jag var innan! Men den var jätte vacker. Men nu har all spänning och nervositet lagt sig och då blir jag förkyld med halsont.Rynkar på näsan
    Sambon som precis blivit bättre.

En fundering: Hade igår riktigt ont i magen, som riktigt kraftig mensvärk eller ungefär som när äggledarna spolades. Detta sker strax efter lunch.
    (Skulle lagt mig i vilrummet på jobbet. men det var upptaget och lade upp fötterna på en stol och vilade i kontorsstolen.)
    Är då mittemellan ÄL och BIM och klart man börjar fundera. Vad händer? 
    Det sticker ibland och spänner.. Vågar man?.....

För nu börjar jag snart bli orolig inför jan-feb då det är dags för oss med IVF... 

• Pingla35
    Tedax skrev 2011-09-15 11:47:26 följande:
    Förlåt, men måste bara skriva av mig lite... Har en föräldravikariat där den mammalediga precis var inne och visade upp sin bebis och pratade om att hon var så gammal nu när de fick barn (hon är 33 år och fick sitt andra barn). Min konsultchef var här samtidigt och hon passade då på att fråga inför de andra hur jag tyckte det kändes när alla pratade barn. Försökte svara lite undvikande och då frågar hon igen. Själv hade hon tyckt att det var lite tråkigt innan hon fick barn själv... Är helt darrig, men försökte hålla god min. Känner mig dock gråtfärdig vid det här laget... Rynkar på näsan
    Men hur i hela fridens namn tänker människan!Demon
    Vet att man brukar vara klok i efterhand och kommer på alla klämmiga komentarer! Det är ju precis där och då man vill kunna säga dem...
    Hon tänkte sig väl inte för helt enkelt.
  • Pingla35

Irmelie
    Finns det inga som helst möjligheter att få något ledigt eller ta i förskott. Kolla med kommun eller kanske med facket om vad som kan gälla. Tråkigt att du ska behöva bråka med det här också.
    Peppkramar på väg.

Jojjo
    vad skönt att det är på gång!
    Jag blir lättad när du beskriver hur det går till och du låter så lugn i hela eran resa mot det vi alla längtar efter.
    Håller alla tummarna!

EGO
    Då kom hon som ett brev på posten. Inte så att hon var önskvärd på något sätt men hon går som klockan och det gillar jag. Det återstår dock bara ett problem...
    Att pricka det där lilla ägget på rätt tid. Att det ska vara så svårt. Nu har vi försökt sen april förra året..
    I januari väntar IVF. Det är väl bara att försöka att släppa loss och ha lite kull bara och inte tänka bebisverkstad. Det har man hört ett otal gånger och försökt intala sig själv men fungerar tydligen inte för oss.

Men vi har mycket annat roa oss med oxåTungan ute ! 

• Pingla35

Hej tjejer!

Gratulerar till giftermål, alla er som plussat och styrkekramar till er som inte fått behålla plusset! Hjärta
    välkomna alla nya, ni behövs för vi blir ju bara färre och färre. Givetvis är det ju det vi vill..Tungan ute

Jag är ledsen men detta blir ett ego inlägg behöver lite råd....Obestämd

har slöläst lite till och från i tråden trots att jag sagt åt mig själv att ta ledigt från tråden lite.
    Har ju hört både en och två gånger att "bara du slappnar av så händer det, förstår du..." Jo, men visst! Har ni hört den själva? Just nu borde livet vara på topp. Min lägenhet såld, huset flyttar vi in i om mindre än 3 veckor, trivs på den ena delen av jobbet. Jag är lycklig!
    Men varför mår jag då så jävla dåligt när tanten dök upp i går. 3 dagar försenad.

Redan innan tanten kom så sa vi att om hon kommer så  ringer vi kk för att få en läkartid igen.
    Jag ringer idag på morgonen och de ringer upp senare när jag står i lektionssalen med en massa elever.
    Jag går ut och tar det för mig mycket viktiga samtalet och står utanför klassrummet med fönster så att jag ändå ser in i rummet. Och får ett så jäkla dumt bemötande.

Jag berättar att vi vill komma och fräscha upp våra minnen om hur IVF går till men får bara till svar att det inte är dags för oss ännu och att vi kanske behöver prata med en kurator( förmodligen för att jag nu börja gråta). Va, f-n det var ju inte en kurator vi behöver...
    Kul att gråta och det utanför lektionssalen. Ett under att jag kunde gå in igen och fortsätta lektionen igen.

Senare under dagen blir min lilla rosa börs med tamponger stulen på jobbet. Snopet för den tjuven! Tur jag hade en extra i fickan för min egen del.

Till min undran: Jag har sett att ni pratar om insemination och IVF i olika situationer. Vad är skillnaden? 
    Tror ni att det är något som jag kan fråga om eller ska vi bara vänta på IVF?
    Ska vi efterfråga andra undersökningar eller provtagningar? (hitills har jag spolat ledare, fått tabletter för förhöjt TSH värde)
    Känner mig så rådvill och är så trött på det här nu. Hjärtat gråter. Prata med min mor i söndags och kom fram till att hade allt gått enligt våra planer hade vårt barn varit 10 månader..

Förlåt för detta ego inlägg! Men ni är så goa rara trådtjejer.{#emotions_dlg.flower}

• Pingla35
    NICU skrev 2011-10-19 16:14:47 följande:
    GAH!

Det känns som att precis ALLA blir gravida just nu eller är gravida redan.
    Folk i ens närhet som man inte ens trodde hade tanken på att skaffa barn som ska ha...

Det känns liiiite surt just nu även om jag är glad för alla andra så klart Gråter
    Håller bara med! Men det är som som Irmelie skriver man har ingen aning om hur deras väg fram till graviditet sett ut.
  • Pingla35
    NICU-Idag gick proppen ur mig.. Träffade en kompis på lunch idag som försiktigt berättade att de väntar nr 2. Jag lyckas hålla god min i en halvtimme tills hon och jag oundvikligen kommer in på hur det går för oss. (Hon är ju trots allt en av de få som jag delat vårt öde med.) Där sitter jag och gråter stilla i en fullsatt restaurang. Fy fan! Tur vi satt i ett hörn. förstår dig fullt ut med att alla andra men inte vi....

Polaratlantis- vad är det för operation? Det måste jag ha missat.

Jojjo- vad är det för sprutor?

Känns som att jag inte riktigt hänger med i tråden. Men eftersom jag ändå är urusel på att vara härifrån helt och hållet så kan jag ju lika gärna ge det full uppmärksamhet och bry mig lite mer.
    här känns det ändå lite lättare när vi sitter nästan alla i samma båt. Här hemma märker jag att jag mer och mer undviker tillfällen att möta andra speciellt tjejkompisar för jag vill inte ens komma i en situation där någon ställer frågan: när är det dags för er då?

Har fått tid hos läkare. Vad kan man ställa för frågor?

Tea time- du hade fått tips på för tunn slemhinna?
    Vad mer kan man ifrågasätta? 

Kram till er alla{#emotions_dlg.flower} 
  • Pingla35
    Mumwannabe79 skrev 2011-10-21 19:32:36 följande:
    Hej tjejer!
    Idag var jag på läkarbesök då det skulle kollas hur mina äggstockar reagerat på Pergo och äggledarna skulle spolas. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Är så himla ledsen och trött på att läkare säger olika. Läkaren (Dr J) var så himla stöddig, oempatisk och osympatisk så jag grät nästa hela besöket och han fattade inte varför. Läkaren som jag var hos förra gången (Dr I) tyckte ju att jag skulle äta Pergotime och kolla passagen i äggledarna. Dr J hade helt andra åsikter. För det första tyckte han inte att jag ska äta Pergo då jag har endometrios. För det andra menade att allt tyder på att jag har ägglossning av mig själv, Dr I var osäker på det. För det tredje så sa han att spolning av äggledarna inte fyller någon som helst funktion. Att även om det finns passage så har jag ju inte blivit gravid ändå och det finns inga bevis för att en spolning skulle kunna spola bort "skräp" och underlätta för att kunna bli gravid. Jag och min man stod på oss och sa bestämt att vi vill att de gör undersökningen iallafall, för vi vill veta hur det ligger till. Han gick med på det. Men det gick inte att slutföra undersökningen då det gjorde så himla ont när han förde in och kuffade upp katetern. Han hade bara hunnit spola in ca 1 ml (och det var för lite) innan vi avbröt pga att det gjorde för ont. Blödde lite efteråt. Han sa att det var för tidigt att se hur många äggblåsor som var på G och sa att jag kunde få komma tillbaka nästa vecka och kolla igen men jag sa nej jag vill inte åka hit igen. Så nu har vi sexförbud och det känns som det kvittar, jag skulle väl inte bli gravid ändå även om det bara var ett ägg på G och vi fick sexa. Han tyckte vi skulle få remiss till IVF direkt och det är väl positivt men jag hade helst sluppit det, det hade varit skönt om det gick att bli gravid på naturligt sätt. Jag fasar för nästa besök hos ferten, vill inte.. Tänker INTE gå till Dr J igen. Barnmorskan som vi har träffat där två gånger är inte speciellt trevlig hon heller. Känner mig nästan beredd att betala IVF privat och gå i Falun så jag slipper ha med ferten i Västerås att göra. Är också rädd för alla hormoner man måste ta när man gör IVF, mår så dåligt av hormoner.   
    Det där låter inte som någon trevlig mottagning. Men då vi också varit i kontakt med samma stad som er så får jag vara nöjd med att vi har fått samma läkare varje gång och som varit rätt pedagogisk av sig och rätt ok. Kanske inte den mest sympatiske men helt ok ändå.
    Tyvärr har jag en väninna som har upplevt liknande av det du beskriver. Det är inte ok.
    Begär att få en annan läkare. kram{#emotions_dlg.flower}
  • Pingla35

Hej!
    Hinner inte att varken läsa eller skriva ngt idag eller förra veckan eller någon vecka framöver.
    Vi har blivit med hus!!!!
    Så i veckan har vi packat varje kväll och nu ska vi åka till huset och börja renovera. Har sambon hängandes över mig och vill iväg. Var tvungen att ljuga och säga att jag ska svara på ett jobbmail. haha.

Har internet uppsagt från med imorgon soch vet inte när det kommer finnas tid till att få till på det nya stället.

Vi var till KK idag med en lång lista med frågor. Fick svar på dem med att det är oförklarligt varför det inte går för oss. Men att vi nu sitter på väntelista för utbildning i dec för IVF och inskrivna i jan. Så nu är det på g.
    Tårarna rullade ner. Jag måste ju ta sprutor fick jag reda på...
    Ska försöka att gå in på FL på jobbet. Men jag sitter så tokigt i ett kontorslandskap så alla ser min dataskärm när de går förbi.
    Fan måste sluta nu. Jag hinner inte läsa era inlägg ordentligt!
    Kram till er alla.
    En sak är säker. Vi har sthlms vecka samtidigt så nu hoppas jag på att inviga huset ordentligt.Tungan ute

• Pingla35

Hej!
    Är en tjej på snart 35... Har försökt ett tag...
    Känns som att jag varit borta ifrån den här tråden i evigheter. Skulle snart behöva att presentera mig igen.
    Vi har haft det rätt hektiskt ett tag.
    Packade i slutet av november ihop vår lägenhet. I månadsskiftet okt-nov fick nyckeln till huset.
    Sedan ledig 2 hela dagar för renovering + helg, sedan följde ordinarie jobb dagtid, snabbmiddag på väg till huset och sedan renovering fram till midnatt. Så har vi gjort i nästan två veckor. Flytt 12 nov. Sedan flyttstädat lägenhet och renoveringsstädat huset. Så här har verkstaden legat på annan fokus än bebisverkstad. Vi har varit alldeles för fokuserade på huset.
    Kan iofs också ligga något i det läkaren sade till oss någonstans mitt upp i allt detta.
    -Ni får köra igång med IVF behandling så snart det finns en plats ledig, senast i januari. Glad
    Nu vill jag helt plötsligt inte fortsätta försöka själv. Det fungerar ju uppenbarligen inte.
    Läkaren var också väldigt tydlig med att säga att det finns ingen anledning till att spekulera i varför det inte fungerar. Vi är ju fullt funktionsdugliga enligt alla tester...

sä jag vet inte riktigt om jag ska lägga in mig i BIM-listanObestämd 
    Denna månad tänker jag/vi för första gången på mycket länge helt enkelt låta bli stickor och tester och bara njuta av att mysa för att det är mysigt.

Ska ta tid i morgon och läsa ifatt mig lite.
    Kram på er 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet