• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Tjohoo! Jag fick resultaten från vårt blodprov idag! VI har båda normala kromosomuppsättningar! Det var alltså bara slumpen (och kanske min ålder) som gjorde att vårt barn fick DS. (Sen tror jag att slumpen egentligen delvis kan bestå av faktorer vi inte känner till, men men..)

Jag har varit så orolig över det här att jag grät en skvätt på jobbet efter samtalet. Tror spänningarna släppte.

Min sambo har blivit mer angelägen om barnmakandet efter att vår  förra graviditet inte gick bra. Känns bra. Men jag tror fortfarande att det är jag som vill mest!

Är det inte så att om man dricker måttligt-mycket med alkohol kan ägglossningen störas? Om den gör det eller inte måste ju vara individuellt. Jag har generellt dragit ner på alkoholen sen vi började försöka men inte slutat helt. Ikväll ska jag ta ett glas rödvin men inte mer.  Många lyckas ju trots att de dricker både alkohol och mängder av kaffe. Men själv är jag så nojig (vill att det ska funka fort) att jag dragit ner på både och. En klar fördel att dra ner på kaffet är att jag har blivit piggare och slipper huvudvärk på helgerna! 

Ni som har BIM snart, hoppas,hoppas för er skull!

Millan

• Fröken Ellen
    Jag tittar in som hastigast efter mitt vanliga uppehåll mellan mens och ÄL och lägger in mig på listan igen. Ska uppdatera mig lite i tråden, här verkar det ha hänt massor! :)

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
  • Irmeline
    Millan, superskönt!!!!!!!
    Sååå glad för din skull. Cool

SannaK, imorn är det BIM! Skrattande
    Ska du testa eller vänta till senare?

Ansi, ängla, Sanna77 och AnnJan, när ska ni testa?
    Jag funderar på ett tjuvtest imorn.
    Sååå jobbigt att inte veta..

Ni andra verkar ha ett sådant tålamod. Själv har jag inget tålamod alls! Demon
  • Pingla35

Läser de senaste inläggen om karlarnas inställning till barn och känner igen mig i det. JAg är superstressad medan sambon är mer laidback.
    Jag vet inte om det sätter en massa griller i huvudet på en och sabbar mer än jag anar.
    Humöret vad gäller mys är ibland på minus 10. Kan det vara att man vill för mycket och fokuserar för mycket istället för att bara njuta...Rynkar på näsan 

Fick reda på idag att närmaste kollegan väntar barn. vill vara så glad för hennes skull och det e jag ju men tycker ändå att världen är orättvis. Grät en skvätt på vägen hem.. Usch, hur är man funtad egentligen!  

• ceke
    Kattflickan skrev 2010-12-03 21:03:07 följande:
    Tjohoo! Jag fick resultaten från vårt blodprov idag! VI har båda normala kromosomuppsättningar! Det var alltså bara slumpen (och kanske min ålder) som gjorde att vårt barn fick DS. (Sen tror jag att slumpen egentligen delvis kan bestå av faktorer vi inte känner till, men men..)

Jag har varit så orolig över det här att jag grät en skvätt på jobbet efter samtalet. Tror spänningarna släppte.

Min sambo har blivit mer angelägen om barnmakandet efter att vår  förra graviditet inte gick bra. Känns bra. Men jag tror fortfarande att det är jag som vill mest!

Är det inte så att om man dricker måttligt-mycket med alkohol kan ägglossningen störas? Om den gör det eller inte måste ju vara individuellt. Jag har generellt dragit ner på alkoholen sen vi började försöka men inte slutat helt. Ikväll ska jag ta ett glas rödvin men inte mer.  Många lyckas ju trots att de dricker både alkohol och mängder av kaffe. Men själv är jag så nojig (vill att det ska funka fort) att jag dragit ner på både och. En klar fördel att dra ner på kaffet är att jag har blivit piggare och slipper huvudvärk på helgerna! 

Ni som har BIM snart, hoppas,hoppas för er skull!

Millan

Vilka underbara nyheter!
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2010-12-03 22:18:08 följande:
    Fick reda på idag att närmaste kollegan väntar barn. vill vara så glad för hennes skull och det e jag ju men tycker ändå att världen är orättvis. Grät en skvätt på vägen hem.. Usch, hur är man funtad egentligen!  
    Det är något att fundera över faktisk och tänka på i framtiden. När man själv är gravid och vill dela den glada nyheten kanske alla andra inte reagerar lika positivt, inte direkt i alla fall.

Fick ett mms från en kompis ev vecka efter mitt mf när jag fortfarande blödde, en ultraljudsbild där det stog att livet förändras.. Var ju menat som en rolig nyhet (hon visste ju inget) men lite jobbigt först såklart... 
  • AMC80
    Irmeline skrev 2010-12-03 22:13:27 följande:
    Millan, superskönt!!!!!!!
    Sååå glad för din skull. Cool

SannaK, imorn är det BIM! Skrattande
    Ska du testa eller vänta till senare?

Ansi, ängla, Sanna77 och AnnJan, när ska ni testa?
    Jag funderar på ett tjuvtest imorn.
    Sååå jobbigt att inte veta..

Ni andra verkar ha ett sådant tålamod. Själv har jag inget tålamod alls! Demon
    Jag ska testa i morgon på morgonen. Vi kan ju rapportera till varandra och se om det blir några december+
    Jättespännande! Första testet Skrattande
  • L Maria
    Pingla35 skrev 2010-12-03 22:18:08 följande:
    Samma här - fick för nån vecka sedan veta att en av mina kollegor i Europa-teamet ska få barn i mars. Vi satt i en telefonkonferens när vår chef berättade det och jag blev jätteglad de första sekunderna och sa grattis, samtidigt som jag tänkte "men va faaaan, JAG då?!" Är glad att de inte såg min min...
  • SannaK

Testade neg idag så väntar nog till på söndag, om inte mensen kommit förstås! Har aldrig några symptom men nu värker det ordentligt i tjejmagen...

Pingla 77, tror nog de flesta här inne som har flera försök bakom sig kan intyga att de också gråtit på hemvägen efter att andra meddelat att de ska ha barn. Jag har definitivt det! Det är ju sin egen längtan man är ledsen över vilket jag tycker måste vara ok...

Skönt att det står rätt till med kromosonerna Millan!

kram

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet