• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    L Maria skrev 2010-12-02 19:53:11 följande:
    Ceke - ta det lugnt med stackars Kece, det räcker säkert med kvällarna!
    Vi fick till det söndag, tisdag, fredag och lördag där jag testade positivt på äl-testet på fredag morgon, sen har vi gått i ide (ett uttryck jag såg i någon annan tråd... ) Vi får väl orka med lite i helgen, har varit trötta den här veckan!
    Nu är det en vecka sen positivt äl-test och jag har inte ett endaste symptom - tänker inte heller inbilla mig att jag har några, för jag kommer bara att bli besviken om det inte tagit sig då...

Utanför det här - företaget som maken jobbar på har gått i konkurs... Vi klarar oss och han har inte blivit officiellt uppsagd än och har två månaders uppsägningstid. Han är dessutom mer eller mindre arbetsbefriad och kan därför göra lite renoveringsnytta hemma! Skulle det inte ha löst sig innan hans uppsägningstid går ut - vilket jag verkligen tror att det kommer, han ska på en intervju hos ett bemanningsföretag imorgon, så klarar vi oss på min lön och a-kassa, även om vi får snåla in lite. Vi oroar oss med andra ord inte, men det skulle väl vara skrattretande om vi blev med barn den här månaden! Vi skulle gå från dink:ies till oiwk:ies!
    Trist med makens jobb men skönt att det går vägen åndå.. Hoppas intervjun går bra och att han hinner renovera lite innan nya jobbet startar

Hehe, tror faktiskt inte Kece är alltför missnöjd och så vill vi ju lika mkt båda två, såå...

usch, blev lite nervis. Råkade hitta en hemsida om endometrios.. då stod det att har man kraftig endo kan det synas genom att ett visst blodprov har något förhöjda värden. Varför va jag tvungen att hitta det för? Varför letade jag??? Jag hade ju förhöjt på det värdet, men däremot hittades ju inget konstigt på VUL runt livmoder o äggstockar. Så får hoppas att, om jag nu har endometrios, att det är en mild sådan och att det inte ska hindra att bli med barn! Nåja... blir det inget inom 6 månader så kan jag/vi söka hjälp och då får jag väl helt enkelt kräva att dom undersöker det hela mer.... Grrrrrrr Varför, varför måste jag alltid va så jäkla vetgirig! Dumma, dumma jag!
  • lillamillan

Nu har de varit snabba på Sophia Hemmet. I bevlådan i dag har det kommit en kallelse för mig och min make. Dock är tiden inte förräns den 22 februari. Visserligen förstår jag att vi inte kan komma innan året e slut men hade i alla fall hoppats på en tid i början på januari, men det var ju till att vara lite för optimistisk. Kan ju alltid hoppas att vi fixat att bli gravida på egen hand innan dess.

• ifyouweremine
    Irmelie - Jag tänker också så, att man nog "vet" när man är gravid. Det är lite därför jag varit så skeptisk varje månad hittills och tänkt att jag inte är gravid för att jag inte känner mig gravid. Alltså, även om jag har nåt symtom så känns det som jag borde känna mig mer säker på att vara gravid liksom. Men jag vet inte, egentligen borde det ju vara lättare att "veta" när man redan varit gravid tidigare, men tyvärr kan ju symtomen skilja sig från gång till gång också. Jag håller i alla fall tummen för att du är gravid! :)

Sanna77 och AnnJan - Låter ju spännande med symtomen! Hur går det för er andra som har bim snart?

Här mensas det på för fullt, grymt ospännande. Men då får man åtminstone dricka lite vinglögg. Bäst att passa på att göra det nu...

Flyttar fram bim-listan också.. det går ju undan nu när alla skriver så mycket! :) Passade på att lägga till dig Acinna bland de gravida, så vi får lite fler på den listan. :) Sen så vill vi ju såklart att så många som möjligt ska plussa i december, men det blir ju lite coolt för den som blir först med bim 2011 också. :)

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17 -- 18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF juli
  • acinna

Nu vill jag se plus hos fler här inne! Vi hinner juh bli pensionärer annars innan vi fått våra bebisar!
    Lycka till alla! Vi håller tummarna för att det ska lyckas för er också!!!

Är lite för skrockfull ännu, så jag väljer att inte skriva in mig på listan riktigt ännu. Skrev in mig på en sådan lista samma dag som vi fick plus förra gången, och det slutade med skrapning och sedan operation, så jag vänta lite till denna gången.

• Saftmedbulle

Millan75: Håller tummarna för att testerna blir bra! Förstår om du är nervös...

Simtim: Bara på honom!

Acinna: Jättegrattis till plusset!

Ernlia03: Önskar dig en skön resa!

Lillamillan: Japp, inte alls omöjligt att ni blir gravida på egen hand innan februari... ;) Vi bokade på Sophiahemmet i augusti och fick tid i november. Plussade i oktober, ha, ha, så vi snuvade dem allt... Nu "vet" vi ju att vi kan bli gravida, så nu bokar vi ingen ny tid där, utan vi ska försöka fabricera på egen hand ett tag.

EGO: Wiii, äntligen ägglossning... men, vi skyddar ju oss den här månaden, så det blir inget BIM förrän nästa månad. Väntar tills mensen varit innan jag preciserar mig i BIM-listan.

Håller tummarna för BIM-arna!

• ceke

MMm, min kära kece kom precis o hälsade på mig på jobbet en sväng Längtar tills ikväll då vi får mysa till det igen!

Saftobulle: Va härligt att veta att saker och ting kommit igång igen! Passa på att njut av all julmat och dryck tills nästa BIM!

Lillamillan: Skönt att ha fått en tid och kunna "slappna av lite" i det... och som saftis skrev så är det ju inte helt otippat att det går av sig självt innan det! Och om inte så får ni ju snart hjälp i a f...

Irmelin: JObbig tid fram tills på onsdag. Kommer du kunna hålla dig från att testa tidigare? Jag har ingen aning. Vill tro att man "vet" redan innan, men tja.. det kanske man gör. Jag fick ju för mig att jag visste det månaden då jag trodde jag var gravid pga felaktigt test och bara ett par dagar efter fick veta om cystan.. så där hade jag ju megafel i a f!

• ifyouweremine

Sorry acinna, jag tar bort dig igen - snabbt. ;) Man vill ju inte riskera nåt, hehe..

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 -- Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• acinna

essalady: Inga problem. Hade juh faktiskt inte lagt dit mig själv denna gången... Hoppas på att våga lägga ut mig vid vecka 12 eller något, så efter nyår är jag mer än gärna med på listan (om allt gått som det ska denna gången)!

• Kaprifolen

Åh, vad kul med plus i tråden, stort grattis acinna!

Ego: tycker för min dela tt tiden sniglar sig fram är ju hela två veckor kvar till ÄL...suck. Tröstar mig med lite vin och håller tummarna för er som har BIM i dagarna. Heja

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet