Vi över 30 som längtar efter första barnet
Kopierar det jag skrev i en utredningstråd och klistrar in här
Så, då har jag för första gången i mitt liv blivit gynundersökt av en man. Kändes ingen större skillnad men jag fick även se min livmoder i ultraljud för första gången och det kändes lite när han bökade omkring med den där staven.
Proverna var normala och det verkade som om jag hade ägglossning enligt blodprovet. Sambons rörlighet låg på 50 och den ska vara över 50 för att vara normal så det var näääästan normalt...men han var rädd att han inte skulle ha några levande spermier över huvud taget så han blev nog lättad. Läkaren kunde se "gulkroppscysta" tror jag han kallade det, vilket tydde på att jag hade haft ÄL denna cykeln, dessutom var slemhinnorna tjocka.
Nästa steg är att ringa gyn när jag fått mens och be att få en tid för ultraljud med "kontrastvätska". Förhoppningsvis har de en tid snabbt så jag hinner göra det innan jag får ÄL nästa gång. Efter man kollat och sett så äggledarna är fria blir det antagligen Pergotime i avvaktan på IVF som kan göras först när man försökt i 2 år, dvs till hösten för våran del.
Känns skönt att det inte är något fel, men samtidigt undrar man ju varför inget händer. Men nu är vi på G. Senast om 1,5 år har vi en bebis (förhoppningsvis)!!
BIM Vi som längtar...

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET