Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-02-07 14:35:13 följande:
    Strongt gjort av honom!
    Mannen fasar lite för att behöva göra det om vi utreder oss..
    Att inte kunna prestera på kommando!

Tack och lov bor vi på 5-10 min gångavstånd från sjukhuset så han kunde ju göra det hemma i lugn och ro. Och han hade hela förmiddagen på sig så han slapp stressa Jag hade hjälpt till om det inte var så att jag börjar 08...

• Frk Svår
    ceke skrev 2011-02-07 18:59:43 följande:
    Hur kommer det sig att du har "discardat" temperna dag 17-19? Tar du tempen samma tid varje morgon och innan du gör nåt annat? Ser ju ut att va lite "rockigt" i kurvan.. men det är väl inte helt ovanligt heller och kan ha flera olika anledningar som är helt normala, antar jag. Undrar jag om du inte skulle ha fått ett rött kryss om du inte "discardat" de där temparna...

Inte alltid så lätt att tyda sin kurva.. men försök ta det lugnt och fortsätt bara tempa. I slutändan blir det nog en logik i den.
    Jag hade feber i alla fall dag 17-18. Dag 19 är jag osäker på om jag hade feber eller om tempen var "normal" men de två första dagarna (17 och 18) kände jag mig iaf febrig och sjuk Så den febern kom lite olägligt kan man säga...
    Men jag tar tempen ca 07 varje morgon innan jag kliver ur sängen. Ibland har jag snoozat en eller två gånger men det verkar inte göra någon större skillnad. Detta är första gången jag tempar en hel cykel (om inget oförutsett händer). Förra gången fick jag rejäl feber i över en vecka så då la jag ner tempandet.
  • Frk Svår

Eller egentligen har jag "discardat" tempen dag 18-20 Men det är iaf de två första dagarna som jag är hyffsat säker på att jag hade feber...

• Frk Svår
    Saftmedbulle skrev 2011-02-07 17:08:40 följande:
    Vad ni är skojiga! Hi, hi...
    Man får ju göra något för att lätta upp stämningen lite
  • Frk Svår
    frifantasi skrev 2011-02-07 19:09:25 följande:
    ÅÅhh, Ceke, du ska se att det helt plötsligt dyker upp en snilleblixt tll läkare som kommer på nåt sätt att bli av med dina problem. Skönt att denna månad snart är till ända och hoppas ni kommer nån vart på ditt telefonmöte med läkaren då.

Ernlia: Vad skönt at få positivt svar direkt! Kan man alltså få småblödningar hela grav utan att det behöver vara något farligt? I min värld, innan FL, trodde jag att en droppe blod betydde missfal! direkt Men så verkar det ju inte vara alltid.

Själv har jag haft lite ljus rosabruna flytningar sedan BIM ungefär, typ torsdag tror jag det va och även ngn dag innan det. Undrar bara hur länge det ska hålla på så... Är allt lite orolig. Har för övrigt suttit på FL idag och kollat bilder på plus som är bra mycket svagare än mitt som fått grattis av folk. Jag tyckte ju mitt var lite svagt, så lite lugnare för det blev jag iaf, har ändå köpt ett nytt test så jag kan kolla med morgonurin också imorgon.

Så här ser mitt första test sen igår ut!

Det där kallar inte jag ett svagt plus. Grattis!!
  • Frk Svår

Det är en jäkla tur att Stockholmsveckorna är över här hemma. Har fått två maffiga munsår, ett på överläppen och ett på motsatt sida på underläppen. Känner mig såå het...

• Frk Svår
    ceke skrev 2011-02-07 19:28:03 följande:
    Frk Svår: Ah ok,   Tänkte bara att pluttarna i grafen inte tyder så mkt på feber och undrade varför de inte "var med" i kurvan. Ser ju i a f ut som att din ÄL var dar ngnstans i dagarna då tempen nu ligger på en högre nivå än tidigare.
    Nä, jag var ju inte dödssjuk direkt men "lägligt nog" fick jag lite ont i halsen och kände mig lite småfebrig just då ÄL var (eller hade varit) men vi fick ju sexa på som vanligt, haha. Blunda och tänk på England!
  • Frk Svår

Det där med hur man reagerar på sorgebesked är jättesvårt (ang essaladys vän). Egentligen räcker det ju att bara finnas där och lyssna och ställa upp, men samtidigt vill man ju säga några kloka ord som tröstar och gör allt bra, men det går ju inte

Samtidigt är det härligt att se alla plus! I andra BIM-trådar jag varit med har man nästan blivit lite nedstämd för varje plus som redovisades, men här känns det bara positivt faktiskt. Det känns som att för varje plus så ökar hoppet för mig också

Vem var det som kände sig lugn och harmonisk innan BIM? Jag känner mig också ovanligt lugn och harmonisk men jag vet iofs inte när jag har BIM. Om jag ska tro FF så är BIM någon gång kring den 16-17 feb (fast det hade varit lite kul att plussa på alla hjärtans dag ) och är min cykel "normal", dvs 27-28 dagar så är BIM redan den 11e februari. Men jag misstänker en lång cykel denna månaden...

• Frk Svår

Lite personligt/ego/kroppsvätske-inlägg:

Begriper inte vad det är med min kropp, jag har "snart dags för mens-flytningar" men ska man tro FF så hade jag ÄL för kanske en vecka sedan... Förra cykeln fick jag utslag på ÄL-sticka och ca 14 dagar senare fick jag mens. Så lutealfasen borde vara ca 14 dagar, den kan väl inte helt plötsligt bli typ 4-5 dagar kortare?!?

Ja, det är väl bara att avvakta och se, men man blir ju lite fundersam..

Min FF-sida:
    http://www.fertilityfriend.com/home/3315bf

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet