Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ja, nu är det verkligen dags för plus! Lite orolig att jag drack alkohol när jag hade ÄL, tänker på det där att ägget ska fästa.. Inget att göra åt det nu utan får hoppas på bästa.

Halsbränna och mår jättekonstigt. Somnade på julafton sittandes så alla trodde jag var gravid. helt slut! Själv känns det som vanliga PMS symptom (attans de är så lika gravsymptom) och jag är helt utarbetad, därför jag är så trött så tror tyvärr på minus. Inget som kan fästa i denna stressade kropp Rynkar på näsan Nyårslöftet är att äta bättre, träna mer och framförallt prioritera oss själva lite mer så kommer nog bebisen vad det lider.

Håller tummarna för alla!!!!!!

• Lavendia

essalady: känner så väl igen mig! Pratade med min man om det senast i söndags. Är det för att jag gått upp i vikt, för att jag drack på julfesten för att jag stressar för mycket, för att jag tänker för mycket. Han är så himla go och stöttande och positiv hela tiden. Klappar mig på magen och ber mig ta hand om "batchen" som vi kallar den. Oftast säger han inget negativt, bara jag. Fast förra veckan kom han hem och hade ätit lunch där en bebis hade suttit och tittat på honom. Det hade tagit rätt in i hans hjärta och han grät när han berättade det. Åh min älskling! Hoppas det är vår tur nu. Kan inte låta bli att tänka på att vårt barn skulle varit 1 och en halv månad nu men så får jag inte tänka.

Mensvärkarna har slutat vilket är ett dåligt tecken för mig. När väl mensen kommer känner jag inget och sen börjar det igen. BIM idag fram till torsdag. Glad gubbe den 15/12 så antar att ÄL var runt 16:e och då är nog inte BIM förrän 30.

• Lavendia
    Jojjo77 skrev 2010-12-28 09:34:57 följande:
    Håller alla tummar för dig!
    Tack vad go du är! Tyvärr har mensvärkarna kommit tillbaka och nu börjar det göra ont i korsryggen så är 100 på att mensen kommer när som Skrikandes

Förstår era känslor att få höra om grav.besked osv. Min bästa vän fick barn i juni och jag skulle fått 5 månader efter och det skiljer exakt 5 månader på oss i ålder så vi tyckte det var så mysigt. Jag är barnets fadder och sist de var på besök och jag precis fått mensen började jag storgråta när jag fick henne i min famn. Min väninna förstod då de kämpade i 2 år men oj så fånig man känner sig.

Gris: Håller tummarna för dig och skickar en stor kram om det skiter sig.

Ceke: Tuff början men de rackarna kan vara starka och simma länge. Annars får ni bita ihop och kämpa en kvart - ha ha!!
  • Lavendia

Åh stackars in man!! Karlar är ju över lag lite "klenare" när det kommer till sjukdomar så jag tror du fixar det om du är nästa Flört

• Lavendia

Irmeline: Härlig läsning att du kollat upp och är på banan igen. Det är en mening med allt även om man inte alltid ser den.

Testar på torsdagmorgon om inte tanten kommit men känns verkligen som den är på G så nog kört Rynkar på näsan

• Lavendia

STORT GRATTIS ASTROGIRL!! Skrattande Härligt med PLUS i tråden!!

Gris och Polarlantis - ni är nästa på tur Flört

Dum fråga men vad är spottings som många skriver om?

• Lavendia

Tack, då är man en lärdom rikare. Inget jag har så det känns skönt i alla fall men va fan hjälper det om man ändå inte blir gravid Flört

• Lavendia
    ifyouweremine skrev 2010-12-28 22:06:33 följande:
    Oj vad du vad snabb ceke.. men du kan ju det där med spottings. :)

Polarlantis - Oj vad spännande!! Håller tummen så den nästan vitnar här. :) bim+2 nu va?

Hur går det för emmafemma?

Lavendia - Snart bim-dags för dig också ju! Känner du nånting? Trött kommer jag ihåg att du skrev förut. Jag är också en sån som blir jättetrött så fort jag är ledig och slappnar av.. Man är så uppe i varv och stressad annars. Men har nog inte somnat sittande. :)
    Oj vad det skrivs. Härligt!!

The D day!! Kommer den inte i em så testar jag imorgonbitti. Mår illa och haft mensvärkar i några dagar och klassiska menssmärtor i korsryggen. Igår kväll hade jag jätteont och trodde jag skulle vakna i en liten pöl men icke. Extremt trött men precis som du så brukar jag bli det när jag slappnar av men somna sittandes bland massa folk brukar jag faktiskt inte göra :) Kanske ett tecken men det vågar jag inte hoppas på. Känner mig mycket piggare nu.

Tror BIM är idag och inte igår då jag fick glad gubbe (CB) den 15/12 så ÄL kanske 16:e? och sen 14 dagar till BIM. Senaste först mensdag den 30/11. Kan vara BIM imorgon men imorgonbittit testar jag. Ska bjuda mannen på en överraskning imorgon där jaccuzzibad ingår och det ska man inte göra om man är gravid visst. Apporpå allt man inte får göra. Var på massage igår, visste inte att man inte fick gå på det. Får plugga på märker jag. Jobbigt när folk ska pracka på en sina åsikter och döma. Varför kan man bara inte ha en öppen diskussion där alla har rätt till sin åsikt. Vi är alla olika och olika saker är rätt för en. Kan bli vansinnig på det ibland.

Många som är väldigt nitiska och det är helt OK för mig. Personligen var jag inte det första gången då jag hade noll koll och ibland undrar jag om det var därför jag fick MF. Å andra sidan hur levde våra mammor och mormödrar. Inte gick dem och tänkte på allt som vi gör. Inte mina i alla fall. Jag har frågat. Mamma är jättestolt för att hon bara rökte 5 cigg om dagen när hon var gravid. Hör på den!!!!!! Hur f-n kan man röka alls tänker jag men det var hennes sätt och det gick ju bra.

Polarlantis & essalady: hur går det för er? Är vi fler som har BIM nu?
  • Lavendia

Mallanis: Tack vad go du är!! Nej, det var ju annat som var fel och får tänka positivt och tacka naturen för att den tog hand om det själv. Det är verkligen ett under att vi är så perfekt som vi är, vi som blev till under Flower Power -70 tal Skrattande

• Lavendia

Vad okänsliga en del människor är!! Också råkat ut för sånt.

Nu kom mensen!! SkrikandesGråter Usch vad det suger!! Pratade precis med min väninna och sa att jag hoppas jag kör på nyår. Nä, vad tråkigt!! Så ska jag in i ett möte nu där jag ska hålla en presentation och sen brainstorma fram till lunch. Suck! Tappa all lust. MEN det vänder och bara att köra igen.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet