Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pingla35 skrev 2011-01-19 23:17:54 följande:
    Vilken härlig bild, fru KM!! Grattis!! Det första jag såg när jag kom in här på tråden. Nu börjar det hända saker, mer plus vill jag se!

Jodå, tanten kom med en riktig fart! Herre jösses säger jag bara. I viken lycklig värld har jag levt i innan jag sluta äta p-piller?
    Kan det vara så att det tar sådan här lång tid för kroppen att komma igång?? Denna mens och förra månaden är de värsta jag haft sen jag vet inte när. Korta men jag e så le, trött och har så ont första dagen att jag bara vill gå hem och lägga mig. När jag åt piller så gick den nästan förbi omärkbar.
    Grät en skvätt på jobbet och tyckte livet va piss i några timmar men känner mig starkare nu i kväll.
    Stickorna kom i lådan idag.
    Så nu, så fort hon gått igen blir det stickor och mys.

Millan-synd påMinus ! Men vi kämpar på! 

Tack för all pepp! Ni lär mig jätte mycket. Ska från och med idag anteckna varje dag och beskriva hur jag känner och hur det ser ut.

Postar detta och återkommer med lite nya siffror till listan! 
    STOR VARM KRAM TILL DIG FRÅN MIG!!
  • Lavendia
    Jojjo77 skrev 2011-01-20 09:49:20 följande:
    Vi har inte skyddat oss på över ett år, men försökt aktivt i tre månader. Precis som du har jag full koll, men inget händer. Jag mailade och frågade hur man ska göra när man försökt ett tag (skrev inga detaljer) och så skrev jag ner vår ålder. Svaret jag fick var att hon ville ha en telefonkontakt innan hon skickar hem papper till oss som ska fyllas i och tala om hur en utredning påbörjas. Vad jag förstår så är det inte nödvändigtvis så att man måste vänta i ett år när man passerat 30. Har man inga barn sen tidigare, så är de ganska snabb på att göra en första koll. Jag återkommer med mer när jag pratat med barnmorskan.

Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
    Jag är född 74 och  min man 71 så han närmar sig 40 och jag 37. Första barnet som vi alla är inne på. Vi blev gravida på försök 2 och jag blev chockad att det gick så snabbt. Var inte menalt förberedd då jag trodde det skulle ta tid. I min pinsamma enfald tyckte jag det var lite "synd" det gick så fort så jag inte hann längta och ha spänning med tester och så.. Oj vad naiv jag var och skulle kunna gå tillbaka i tiden och ge mig själv en liten käftsmäll Skrattande Det är inte alls kul längre, hållt på ett år med ett missfall. Inne på 7:e försöket efter missfallet. Då vi blivit gravida vill de vänta med utredning. De kollade mig lite ytligt och såg bra ut men bad oss vänta 2-3 försök till innan de sätter igång utredning.
  • Lavendia

Längtan 81: Blev helt tårögd när jag läste ditt inlägg!! Åh vad underbart och stort grattis!! Skål Ger hopp!!

Maria: Hoppas din mun är bättre idag. Skönt med en stöttande make!

Pingla: folk är så jäkla smidig! Fastnar ofta i sådana knepiga situationer. Förr brukade jag ta det bra men nu när vi verkligen försökt ett tag så börjar det bli svårt att hålla tårarna borta. Varför är det så viktigt för folk brukar jag fråga mig?! Lite mer finkänslighet åt folket tack! Ta både och, och njut! Skål

Vi var iväg och firade bröllopsdag i helgen och hade världens mest romantiska dagar. Då drack jag faktiskt, kändes lite sådär men släppte det efter ett tag och njöt. Det kan ta hur länge som helst eller aldrig. Vi måste få leva med, njuta av livet och slappna av då går det nog bättre. Undvikit alkohol i snart ett år förutom under mensveckan då jag fått unna mig lite vin ibland men det har inte hjälpt.

BIM -9: känns inte ett dugg

• Lavendia
    frifantasi skrev 2011-01-21 19:23:13 följande:
    Eeehh, först nu har jag fattat vem Ego är! Skäms Jag trodde det var en persons alias här inne, men hon skrev ju aldrig något eget inlägg.... Lite trög i hjärnan kanske?
    Du, det tog mig ett bra tag men vågade inte erkänna det så himla skönt att höra att jag inte är ensam Skrattande Letade som bara den efter den där EGO som var väldigt poppis att kommentera Skrattande
  • Lavendia

Millan: Tråkigt att höra men skönt du känner dig OK och positiva tankar. Det kommer man långt med Glad

• Lavendia

Ceke: Den filmen såg vi en dokumentär om hur de gjorde den. De verkade ha världens roligaste jobb och blev många skratt. Hoppas ungdomarna tar den till sig.

Essalady: skönt det gick bra idag trots allt! Ha nu en riktigt kul fest och njut!! Missat träning och maten komi kläm IGEN så vet hur det känns när kilona inte går ner så som man vill.

Mallanis. Åh vad härligt det lät med hundar och spark. Som en vintersaga :) Mysigt du är kvAr och berättar hur det går.

EGO: Vi var och tittade på ny bil idag. Barnfamiljer överallt kändes det som och försäljarna tar för givet vi har barn antagligen pga vår ålder vilket inte är konstigt. Vi pratade om en bil där det finns plats med barn samtidigt som vi blir skrockfulla..

Det första min man säger imorse är om jag ska kissa i muggen. Har han inte sagt så spontant innan. Han vill så gärna få en liten klimp Hjärta BIM-7 så jag vågade ej. Ha en fortsatt skön kväll!

• Lavendia

Längtan81: Du behöver inte oroa dig (lättare sagt än gjort). Mår mamma bra, mår barnet bra! Förr i tiden och även idag i andra länder har kvinnorna det bra mycket tuffare än att avnjuta en massage och deras barn överlever. Så njut av den sköna känslan! Skrattande

Maria: Jag får värk i ena äggstocken, sticker och trycker. Pirrar ibland. Kan göra rejält ont. Jag blir även lite lätt illamående en av dagarna. Så är det flytningarna såklar toch molvärk i några dagar. Så är det för mig.

EGO: BIM-6 och PMS kommer som på beställning. Ändå känner jag mig mer positiv denna månaden och tror kanske, kanske. Hoppet är det sista som överger en. Även om allt tyder på att mensen är på väg så hoppas jag massor! Har haft håll några dagar och det är något nytt. Brösten ömmar inte så mycket som de brukar när mens är på antågande men det kommer.

• Lavendia

Helsingborg bor jag i Skrattande

Millan: Det lät ju positivt att du hade håll innan graviditet. Hoppas, hoppas..

Jag börjar bli riktigt trött på hela bebisverkstaden, det är pressande. Över ett år sen vi började så om det inte tar sig nu funderar jag på att ta det lite lugnt ett tag och inte tänka så mycket på det men vet ju med mig att det är näst intill omöjligt. Jag vill inget hellre än bli med barn så kommer göra allt men kanske ändra lite attitude.

Frk. Svår: Det är tufft och hoppas ni kan släppa pressen något och tänka positiva tankar och få till mys.

Essalayd: Usch vad tråkigt att mensen kom!! Hoppas det inte är maginfluensa utan något annat..

• Lavendia

Åh stort, varmt grattis Daniella!! Åh va glad jag blir!! Också tårögd.. kämpat så länge och så ett plus. Det ger hopp!!!!!!Hjärta

Annsi: känner nästan identiskt likadant som dig. Märkligt! det enda tillägget jag har är håll. Känns också annorunda värk och den är högre upp än vanligt. Inte lika ont i brösten som jag brukar men de ömmar. BIM på lördag.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet