Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

God morgon tjejer!

EGO: ingen glad gubbe idag heller.. Kanske inte får någon ÄL denna månaen Obestämd Nåja. Inget jag kan påverka. Vi är förkylda och hostiga med så vet inte om kvalitén på grejorna är det bästa när man är sjuk eller om det inte påverkar alls..

• Lavendia

Jag har inte haft lika trådiga flytningar som jag brukar nu  när det närmar sig ÄL. Kan kanske bero på att man är fullproppad av spermier. Känns som en trygg förklaring. Orolig att ÄL inte kommer men hopppas på glad gubbe imorgon. Dag 16 imorgon.. Vi är förkylda. Påverkar det kvalité på ägg och spermier. Någon som vet?

• Lavendia

Maria: Stor kram!! Det suger verkligen. MIn mammas gubbes dotter fick missfall precis som vi men deras var ej planerat så det blev mer lättade. Så nu är de gravida igen!! Tredje barnet, relativt unga och har problem med ekonomin och vet inte hur det ska få ihop det. Orättvist! Å andra sidan som Essalady är inne på så tycker säkert de att det är orättvist att vi har god eknomi, har hus som jag vet de längtar efter osv. Fast det är materiella saker, hade gärna bytt det mot ett barn.. När jag växte upp levde vi på existensminimum och det går bra det med, lyckan sitter inte i pengar (även om det ger trygghet). Vet inte vad jag försöker säga.. Känns orättvist men försöker se det ur deras sida. Tyckte det var bra sagt av Essalady att försöka vända på myntet, gör det lite lättare.

Essalady. Nej, så sugen är man inte. Vi blev nästan glada när det inte blev glad gubbe idag. Samtidigt blir jag orolig. Dag 16 idag och rädd att jag inte får någon ÄL denna månaden. Inte känt något vilket jag brukar. Mindre sekret och inte ont. Brukar känna ÄL väldigt starkt.

Ceke: MMMSS ser min mens ut men ökar för varje månad efter p-pillerna. Känner inte igen ett popp men den fladdrande känslan som någon annan pratar om. Skön beskrivning förresten och vet att min naprapt känt så. Hon pratar ofta om popp och om jag inte känner det.

Ernlia: Hoppas tiden går fort för dig och att allt kommer att gå bra. Jag tror det, det känns så. Många har inga garviditetsymtom och ingen graviditet är den andra lik men klen tröst. Jag hade också oroat mig då även vårt barn var dött i några veckor. jag trodde bara illamåendet försvann och blev lättad men berodde på att fostret dött Gråter

Jojjo: Låter spännande!

Något helt annat. Inte ätit sötsaker/läsk på några dagar. Grym huvudvärk. Grymt stolt!! Nu ska jag gå ner!! Ska bara bli frisk så träningen kommer igång med.

• Lavendia

Kekke: åh så fint skrivt, kom det en liten tår..

Ceke: Stor kram!! Sådana kommentarer/diskussioner är så mentalt jobbiga. Skönt ni fick ett bra samtal i alla fall.

Firfantasi: Välkommen!! Skrattande Också ny i tråden och inte helt lätt att hänga med men underbar tråd att läsa!! Hjärta Personligen hade jag testat ÄL-stickor för at få koll på cyklen och om jag fått utslag så hade jag förfört min man även om det var en sömning måndag. Eftersom han vill ha barn vill jag understryka så ni inte tror jag skulle lura en man och bli gravid mot hans vilja Glad Det är som sagt inte så lätt att pricka och alla chanser kan behövas. Vi ville också ta det som det kommer i början, blev gravida snabbt, fick missfall och nu tar det låång tid. Min man har förlikat sig med tester och sex på kommando. Han är fantastisk! Å andra sidan är det jag som ej velat ha barn i vår relation så han gör allt nu när jag vill Glad  Jag önskar jag kunde vara mer avslappnad och hoppas på bästa men inte kunnat det. När jag väl bestämt mig så går jag all in vilket kan ligga mig om foten.

• Lavendia
    Puffar fram listan lite. Hur går det för dig simtim?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
  • Lavendia
    Ansi30 skrev 2011-01-13 21:41:23 följande:
    EGO: heldepp och urfunktion. Blev utförsäkrad i höstas och igår fick jag veta att dem har nollat min sgi så nu står jag helt utan inkomst. Försöker hitta ork att lägga in en överklagan men man känner sig rätt liten.
    SÅ besviken och orolig för framtiden.
    Är mitt uppe i ägglossning och vet inte om jag ska våga fortsätta försöka bli gravid. vi går ju runt med sambons inkomst men ändå...en bebis innebär mkt utgifter. Sambon vill köra på...

Har ett läkarintyg från december 2010 som sätter min arbförmåga till 0 och efter avslutad arbetslivsintro på arbförmedlingen sa dom att jag inte ska vara hos dem eftersom jag är helt oförmögen att arbeta och ändå finns det ingen ekonomisk hjälp att få.

För socialbidrag måste man, enligt vad dom har sagt till mig, vara aktivt arbetssökande....ngt två instanser alltså säger att jag inte kan.
    Vet varken in eller ut

Kämpa på!! Lyssna på din fine man. Skönt du har han som stöttar. MIn mamma är i samma situtaion. 64 år (65 i maj) och cancersjuk bland annat. Hamnat i moment 22 mellan arbetsförmedlingen och Soss. Min bror och jag har slåtts för henne (hon orkade till sist inte själv) i flera år och till sist så flyttade vi henne till en kommun närmre oss och vips så fick hon socialbidrag. Helt annat bemötande. Så det kan vara värt att kämpa men oftast orkar man inte själv så ta hjälp av din man eller någon annan. Nu kan hon snart gå i pension och skita i dem.

EGO: ingen glad gubbe idag heller Skrikandes Dag 17 idag.. Jag har väl blivit så tjock (BMI 29!!) så ÄL blivit helt rubbad. Gynekologen sa det var lugnt när jag var hos honom för en månad sen men nu börjar jag undra. Varit väldigt regelbunden hela året men sakta men säker gått upp 17 kg.  Hoppas förkylningen/halsontet släpper så jag kan börja träna igen. Inte ätit något sött på hela veckan.

• Lavendia
    frifantasi - jag har CB digital med glad gubbe så har ingen koll på stickor tyvärr men såg att essalady gav bra svar.

Essalady: hmm, ingen expert men skulle gissa på den 13:e och då är det illamåendet som är den avgörande faktorn. Annars den 11:e då livmodertappen var väldigt öm.

Tänkte precis på det för en stund sen att tiden går så fort på jobb men att tiden för barnverkstaden går långsammare och långsammare. Nu väntar jag på glad gubbe och sen två låånga veckors väntan till BIM och så börjar det om igen. Var är den där beställningslistan på Plus?! Glad
  • Lavendia

Åh vad tråkigt med räliga tanten som kommit för en del av er!! Skrikandes STOR varm kram. Det är så jobbigt och frustrerande och mentalt jobbigt att ladda om. Kämpa på!

Lång väntan till BIM den 29:e men har inga förhoppningar då jag ej fick något utslag för ÄL denna månaden. Satsar igen nästa. Känns långt..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet