Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack vad gulliga alla är Hjärta Usch vad det suger. GRRRRRR. Bara att bita ihop. Tänker väl för mycket på det men hur ska man kunna sluta med det. Jag var hos gyn för två veckor sen och allt såg bra ut efter MF så det kändes bra. Han sa att vi skulle försöka 2-3 månader till sen startar de en utredning. Första försöket förbrukat nu så två kvar innan utredning.

Lägger mig sist i BIM-listan Rynkar på näsan

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket) 

• Lavendia

Åh vad tråkigt polarlantis. Skickar en stor varm kram Hjärta Så sunkigt första mensdagen att ladda om. Jag var hundra på att du skulle få ett plus men nästa gång!! Skrattande

Ni verkar vara rutinerade tjejer så behöver alla tips jag kan få nu. Vet att Mallanis nämnde preeseed för ett tag sen och tänkte köpa det. Hörde i en annan tråd att det var spermiedödande medel i KLICK och det kan ju förklara varför vi inte lyckats.. Det står inget om det på förpackningen. Annat ni äter eller tänker extra på inför ÄL?

• Lavendia
    Polarlantis skrev 2010-12-29 14:52:07 följande:
    Tack för kramen! Det behövde jag! Jag har två vänner som vet att vi börjat försöka var av den ena är gravid i v 20 ca. Skickade sms och fick bara "aj då. jobba på" som svar, känndes inte kul alls! LITE omtanke hade jga hoppats på, hon är ju min bästa vän som ska fatta sånt här...suck...bara jag som deppar antar jag. Den andra vännen hon har barn men hon vet nog intehur mkt jag vill ha barn nu...pust!

Började tro på + själv igår kväll men icke...

Men det är bara att sätta igång och så hoppas på att ÄL inte gör fullt så ont som denna månaden!
    Lite sympati är faktiskt det minsta man kan begära! De förstår nog inte hur jobbigt det är och hur gärna man vill. Förra gången jag fick mens sa jag det till min svärmor som jag gillar jättemycket och hon brukar ha mer empati än mina föräldrar som bara säger tänk inte så mycket på det, vi pratar inte mer om det för det sätter sig på hjärnan. Men till och med hon sa bara "tänk inte på det där, du tänker för mycket på det, nu pratar vi om annat". Så nu håller jag tyst. En av mina bästa vänner försöker också, i över ett år nu och hon fick också sin mens så vi kan trösta varandra på nyårsafton. De har dock en sen innan vilket är lyxigt!

Jag deppar med så du är verkligen inte ensam..
  • Lavendia

Essalady: Nej vad tråkigt!!!! Skrikandes usch det är så himla tråkigt och jobbigt att ladda om.

Jag höll mig uppe rätt bra igår trots att mensen kom men så träffade jag min man på kvällen och då storgrät jag en stund. Fast idag känns det bättre och dags för nya tag. Se framemot mysveckan nu Flört

Ceke: Hoppas din man blir glad och att ni får ett härligt födelsedagsfirande! Ett glas chamagne gör bara gott!

Millan75: tack för tips på artiklar. Jag blir galen på alla myter hit och dit och blir alldeles nojig. Vi får hoppas sunt förnuft räcker långt.

2011 hoppas jag på många PLUS i tråden, helst redan i januari..

• Lavendia

Åh vad trist det är när mensen kommer Skrikandes Hoppas det är en tillfällighet att din kropp spelar ett spratt med dig!!

Champagne är bra medicin tror jag Glad bubblar spermier och ägg till och så får vi varsen klimp nästa år. Det hade varit grejer det, tjejer!!

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!! SkålSkålSkålSkål

• Lavendia

Stort grattis Änglabitch!!!! Oj vad roligt och vilken början på det nya året, ger oss hopp!! Glad 

Mensens sista dag idag så nu börjar snart mysperidoen Flört Vi har inte bestämt taktik ännu. Vi har kört alla känns det som. Varannan dag, varje dag, fler gånger om dagen osv.Finns så många myter så vi vet inte vad vi ska tro, alla säger olika om vad som är bäst. Vi kommer köra ÄL-tester i alla fall. Känns skönt att ha lite koll.

• Lavendia

Tack Ceke!! Skönt att få lite input från er som läst "biblen", träffat läkare och annat och har koll Glad Då är det lika bra att börja mysa i tid så spermierna är nya och fräscha Glad Vi har inte kollat min mans sperma och blir vi ej gravida de 2 närmsta försöken så börjar vår utredning.

• Lavendia

Ernilla: Åh vad spännande!! Ser absolut ut som ett positivt test och ska hålla alla tummarna för det och för att blödningen försvinner. Lycka till! 

Polarlantis: Vad märkligt och hoppas mensen kommer igång snart eller ännu hellre att det blir positivt utslag i helgen på de digitala tester. Jobbigt när kroppen spelar en ett spratt och man inte vet vad man ska tro.

• Lavendia

Tankarna kring livsförändringen är många. Nog svårt att förstå vilken omställning det är. Jag har aldrig velat ha barn innan men helt klart ändrat mig. Nu kan jag ibland önska att jag kom på tanken lite tidigare (är 36) men då hade det inte varit med min underbare man och jag hade inte varit redo så ödet väver sin väv. Man förstår bara inte ibland hur den tänker förrän man ser helheten efteråt Skrattande

Pingla: Förstår att du inte jublade. Personligen hade jag absolut inte velat ha barn så ung och det blir en tuff situation. Vi får önska dem lycka till och hoppas de reder ut den. Vet ju själv hur man tänkte som 17 år, man ägde världen och var oövervinnlig. Tänker inte alltid hela vägen.. Nu tänker vi för mycket istället som någon skrev Flört

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet