Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-02-03 11:35:08 följande:
    Haha, jösses vilket arbete för att få folk att tro att man dricker alkohol = inte är gravid. Lite sjukt egentligen att man ska behöva få massa frågor och kommentarer bara för att man avstår alkohol. Men så är det ju att vara svensk
    Japp, men att tacka nej till alkohol på en fest om man normalt dricker än en riktig give-away.

Så om man vill hålla det hemligt så..

Ingen av mina kompisar köper: jag äter antibiotika etc, de är läkare många och vet att det inte fungerar så. Svårt att vara chaufför också utan att det är misstänkt.
    Jag blev misstänkt för flera år sen då jag inte drack för att jag körde bil. En killkompis sa vid nästa tillfälle han såg mig dricka: så du är inte gravid!? Va? sa jag. Då berättade han att han trott jag kört senast som ett sätt att dölja att jag var gravid. Jag hade inte en tanke på att det kunde uppfattats så eftersom vi verkligen inte var i skaffa-barn träsket ännu.
  • Irmeline

Jag tror det var någon som sa att den kände sig patetisk för att den kollade in barnvagnar innan plus, jag har gått ett steg längre, eller sjunkit lite lägre eller vad man säger...
    Jag har suttit och läst en massa om PT för att komma i form efter att man fött barn! Fanns någon tjej med 5 barn som verkade bra.. *Skriva upp* suck. snacka om att gå händelserna i förväg.

Helt sjukt.. Ibland blir man knäpp av det här.. 

• Irmeline

Fri fantasi: har också långa cykler, snitt 41 dagar (mellan 38-44 brukar de vara).
    Jag har PCO så det är därför.

Fru KM: Man vill alltid ha det man inte kan få :)
    Kanske dags för dig att lägga till dig på gravidlistan snart? ;) 

• Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-02-03 20:26:08 följande:
    Stort grattis Maria, åh vad härligt med ett pluss!!!Appråpå detta med mat, jag har läst att man kan äta ex parmaskinka och rött kött om det har vart fryst innan, samma sak med ex kallrökr och gravad lax. När man fryser så dör de bakterier som kan finnas i dessa livsmedel om jag förstått det hela rätt.  VI äter i  princip enart viltkött (maken jagar) och först läste jag att man ej rek gravida att äta viltkött....såvida det inte har vart fryst. Och det har det ju i 9 fall av 10, så jag kunde pusta ut

By the way, bitchen dök upp hos mig idag så....nya tag helt enkelt.
    Har också hört det där med fryst kött, men när jag frågade BM om det var ok att äta kött som varit fryst tittade hon med höjda ögonbryn på mig och sa: nej. Inget rött kött under hela graviditeten oavsett.
    Skumt!
    Vem ska man tro på?

För jag äälskar rödvin, röd oxfilé och mögelost.
    Inte mycket njutning som gravid alltså..
  • Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-02-04 15:38:20 följande:
    Vad jag förstår tar man blodprov på dag 21-23 och sedan ett ca dag 3 för att konstatera om man haft ÄL. Jag är inte 100 på att jag har varje månad så det borde man kanske se nu då.
    Om man har ÄL på dag 27 som jag brukar ha, hur blir det då?
  • Irmeline

Precis varit och tränat, känner mig superduktig. har tränat 3ggr per vecka sen några veckor tillbaka och slutat äta godis/glass/kakor/efterrätter (socker helt enkelt!) sen årsskiftet. Funkade superbra förra våren inför bröllopet, men viktminskningen går lite trögare nu.. Bara fortsätta så ger det resultat förr eller senare!

Gick med i Fertility friend idag, kan inte fatta att jag inte gjort det tidigare!! Det är ju superkul! Börjat tempa så la in de värdena, så får vi ser vad det ger. gav upp tempandet förr eftersom det skiljde så mycket, det var när jag tempade i munnen och lyckades inte ens få samma värde om jag tempade 2ggr på raken. Nu tempar jag vaginalt och det funkar bättre än jag trodde. Såå kul!!! (nu känner jag mig rikitgt nördig Tungan ute)

Frifantasi: Låter spännande! Köp ett test vet jag!

Nä nu ska jag iväg på tjejmiddag.

Trevlig lördagkväll alla!! 

• Irmeline

Grattis Frifantasi!! Solig
    Precis som jag misstänkte, såna där avbrutna mensar är skumma!
    Superkul! Vi har fått upp ångan i tråden rejält nu!

Millan: Apropå ÄL så kände jag lite stick till och från under dagen, sedan en varm känsla som liknar mens i underlivet. Och lite molande mensvärkskänslor. Det stämde med ÄL-test och mens för mig, så jag tror det var ÄL jag kände.

Ego: Detta är beräknade ÄL-veckan för mig. Enligt FF så är mina fertila dagar mån-tors, med ÄL på tors, så det är väl bara att sputa på! Stockholmsveckan, here we come! 

• Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-02-07 12:47:38 följande:
    Jo...en fråga...visst var det så att efter Äl så ska det sluta upp med flytningar om man är gravid...eller? Isf kan jag ju lägga ner...hmm..
    Tvärtom tror jag. Man får mer flýtningar om man är gravid.
    Fast det gäller ju inte alla, som med det mesta..
  • Irmeline
    Frk Svår skrev 2011-02-07 09:47:55 följande:

Sambon har precis varit och lämnat sitt prov och just nu har vi en diskussion via sms om hur mycket han fyllde röret! Vad gör man inte för att förgylla en tråkig måndag?

Strongt gjort av honom!
    Mannen fasar lite för att behöva göra det om vi utreder oss..
    Att inte kunna prestera på kommando!
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2011-02-08 15:13:09 följande:
    Cellprov är lite otäcka tycker jag... Jag har aldrig haft en förändring, men var ju iväg förra veckan och lämnade prov och man är alltid lite nojjig innan man får besked.

När det gäller tunna slemhinnor så kan man bl a annat äta Nattljusolja har jag läst, problemet kan väl vara att man inte vet om man har för tunna eller för tjocka slemhinnor, eller tunt eller tjockt slem. Tror vi skrivit om detta långt tillbaka i tråden. Det är en hel djungel med alla hinnor, flytningra, blödningar och symptom hit och dit, blir ju snurrig i skallen av allt man läser!
    Just därför jag inte vågar pröva nåt, tänk om man försämrar?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet