Vi över 30 som längtar efter första barnet
GRATTIS Maria!!! Härligt!!! :) Jag håller min tumme hårt :D
GRATTIS Maria!!! Härligt!!! :) Jag håller min tumme hårt :D
Hej på er alla!
Jag håller min tumme hårt här för att det håller sig Maria! Och Jojjo, jag tycker ändå att det är er tur snart, men det kanske inte är fel att kunna njuta av sommaren och inte känna någon stress? <3
Själv gick vi in i graviditetsvecka 23 igår och det känns rätt häftigt att det innebär gestationsvecka 22+0 som också är samma ålder som det minsta barn som jag skött utanför en mammas mage!
Trots missfallen och alla försök i ryggen börjar jag nu kunna njuta av att vara gravid och det känns ändå som att de där 15 försöken känns "långt borta" nu. Jag hoppas att ni alla också kommer att känna samma sak den dag som ni plussat och kommit en bit på vägen 
Tja, det där illamåendet och spyendet kan komma lite när som helst på dygnet, och det kan hålla i sig. Mitt visar sig fortfarande om jag slavar med maten eller äter fel...GRATTIS Maria - härligt!!!
(Uppdaterar listan med min BF som är ändrad 2 dagar)
BIM - Vi över 30 som längtar 
BIM - BERÄKNAD ICKEMENS
Maj
28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten)
Juni
3- Aruba - försök 10, IVF till hösten
27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)
IVF
Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2012
Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
Finlandssvenskan BF 3 dec ( försök ca 19)
Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)
2013
L Maria: BF 12 jan (försök 19, fyra tidiga mf innan)
Har ni sett den här?
www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon&videoid=2195240
KRAM!!

När man tittar på gravidlistan så verkar det som om nummer 15 och 19 är lite magiska? :)