Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag tog blodprov i måndags för att analysera hcg-värdet. CB-digitaltesterna med veckoindikaor jag tog pekar åt att mitt hcg inte stiger som det ska. Helt säker är jag inte på att det är missfall eller utomkvedes. Det kan vara så att mitt hcg ändå är lågt, det kan ju variera mellan kvinnor, eller att testerna var felaktiga, men sannolikheten att två test skulle vara fel är ju rätt låg. Jag har dock inte haft ont eller blödit. 

Imorgon vet jag kanske mer.

Kaprifolen: Du har  inget billigt grav-test hemma att testa med istället för ÄL-test?

Millan 

• Kattflickan

Jag fick mitt svar på blodprovet igår, hcg är för lågt för att det ska vara en normal graviditet. Eftersom jag inte har ont eller blödit så är det dock antagligen inte ett utomkvedes utan bara en avstannad graviditet. På tisdag ska jag på vul för att bekräfta att graviditen satt på rätt ställe och förhoppningsvis får jag veta vad jag ska göra då. Hoppas att jag snart börjar blöda. Min kropp är så märklig, tränade i onsdags var var verkligen i högform, insåg då också att det var ett tydligt tecken på att jag inte var gravid, vilket stämde. 

Synd att gårdagens besked sammanföll med att jag blev moster igår. Jag är superglad för min syster men ändå grinade jag hela kvällen och faktum är att jag för första gången är hemma från jobbet och är "sjuk" idag. Har aldrig fuskat förr och senast jag var sjuk från jobbet var vid aborten för ett halvår sen. Mitt jobb är just nu jättejobbigt och jag har redan grinat en del idag och kände imorse att jag inte skulle klara av den här dagen på  jobbet med tanke på att jag skulle ha en del möten etc. Nåja, jag får ju  betala för att vara hemma iallafall, karensdagen är inte billig.

Ni andra som haft missfall tror jag vet hur det känns, det känns hopplöst, som att man är tillbaka på ruta 1, fast i mitt fall är jag ju inte ens där än, har en lång blödning framför mig, antagligen ska man sen vänta en månad innan man kan börja försöka. Det är nu ett år sen vi började försöka och bakom mig har jag en graviditet som gick till vecka 15 med ett barn med DS och nu ett missfall. Känns som ett skitår!

Det här blev ett långt egoinlägg! Ursäkta!

Millan 

• Kattflickan

Vintermamma: Hur kort cykel har du? Om man har en 28 dagars cykel så är man på 4+0 på BIM. Om du hade ägglossning på 2+6 så är det ju på dag 23? Stämmer det? Om dag 1 är mensens första dag? isåfall har du bara 5 dagar till BIM? Och då har du för kort lutealfas och borde uppsöka läkare. Med för kort lutealfas (mellan ägglossning och förväntad mens) så kan du ha svårt att ägget hinner fästa. Men det finns hjälp mot det.

Om jag nu inte helt missförstått dig.

Millan 

• Kattflickan

Vintermamma: Menar inte att oroa dig, kort lutealfas ska gå att fixa till! Är du säker på att det är då som ägglossningen sker?

Millan 

• Kattflickan

Förrsten Tack Jojjo! Jo, livet känns jobbigt just nu. Snart kommer sambon hem och så ska vi laga lite god mat och ha en myskväll! Så får jag prata med gynekologen i nästa vecka och hoppas det löser sig. Inget jag kan göra ändå. Men jag känner mig så rädd för att det ska vara nåt stort fel med mig som gör att jag bara kan få barn med kromosomfel eller missfall. Vet att jag är fånig och att de flesta som fått barn med ds också fått barn utan samt att många får tidiga missfall, jag är ju på intet sätt unik! Och för de flesta av dessa kvinnor har det gått bra att få friska barn, men ändå känner jag mig rädd. 

Millan 

• Kattflickan

Hejsan,

Tack för alla snälla och stöttande ord! Idag känns det lite bättre. Vet att det är många som får några missfall innan det funkar! Tack för peppningen Jojjo!  Min sambo säger "nästa gång kommer det att funka, känner det på mig". Och det är ju bättre med ett tidigt missfall än ett sent, även om inget missfall alls hade varit det bästa.

Imorse hände nåt märkligt, när jag reste mig upp ur sängen kom en mycket vattnig flytning ur mig. Mer som vatten faktiskt! Fick direkt byta trosor, kom jättemycket! (äckelvarning). Men den var inte röd. Men hoppas ändå att det är mitt missfall som är på gång att blöda ut.

MariaF79: Jag har oftast fått en ganska snabb stegring på ÄL-stickorna. Bara svagt utslag på morgonen och sen starkt på kvällen! Kör på! 

Synd Ceke att spottingsarna kommit igång, men bra att det varit mindre iallafall än förra månaden. Och jätteskönt att läkarna har en plan för dig!

Essalady: Låter härligt med väntan på BIM i Karibien! 

Vi ska nog åka  skridskor idag, fast inte så långt om jag börjar blöda.

Millan 

• Kattflickan

Hej,

Känner mig så dyster idag. Blödningen har kommit igång, men jag ska ändå till läkaren imorgon så han kan se att det inte är utomkvedes. Men det gör inte särskilt ont så det är nog ett missfall.

Sen hade jag världens crappigaste dag på jobbet! Skitjobbigt möte, kom nästan för sent till nästa möte vilket gjorde att jag inte fick lunch förrän kl 14, sen hade jag lönesamtal och fick ingen bra höjning, trots att chefen är nöjd med mig (ingen får mycket iår). Funderar allvarligt över varför jag jobbar kvar där egentligen! Sen försökte jag kolla på bebiskläder att skicka till min syster men då brast det och jag började grina i affären!

Usch! Ja, nu har jag skrivit av mig lite.

Pingla: Försök se det så att det där med sköldkörteln är iallafall något som de ganska enkelt kan göra nåt åt!  

Millan 

• Kattflickan

Tack tjejer! Ni är ett otroligt stöd! Vi är ju nu tyvärr flera som gått igenom missfall här! Hoppas man kommer starkare ur det!

Jag har tänkt lite på min situation och missfallet kan jag inte göra nåt åt, men på jobbet skulle jag faktiskt kunna vara tydligare inför min chef hur mycket för mycket jag har att göra. Jag har sagt det på utvecklingssamtalet men borde nog upprepa det på ett tydligare sätt! Vi har haft stor omsättning på folk senaste året vilket gjort att vi som jobbar kvar har fått en mycket högre belastning då målen för jobbet inte sänkts.

Sen ska jag inte vara lika ego framöver i mina inlägg här heller! När något jobbigt händer så blir man lätt det. Sorry!

Irmelie: Är säker på att det kommer funka snart för er!  Förresten, hur kan man få falska utslag för äl på stickan?

Millan 

• Kattflickan

Grattis Marre! 

Frifantasi: Tycker också att du ska få ett vul, gör privat! Oron är ju olidlig! Men troligen är det inget att oroa sig över.

Var till gyn idag och han kunde bara se en förtjockad slemhinna, inte hinnsäcken, men kanske har jag blödit ut den redan? Tyckte inte jag fick några bra svar på mina frågor, det var inte min vanliga gyn. Men vi tog ett blodprov för hcg för att se att det sjunker. Han såg inga tecken på vul på att det skulle vara utomkvedes. Men det går inte alltid att se. Men om hcg avsevärt sjunkit så borde det vara bra. Får troligen svar på blodprovet imorgon.

Jag har haft rätt ont idag, men det känns precis som mensvärk, fast mycket starkare, hoppas det är normalt.

Ansi: Det är kanske en nidblödning? Eller en Äl-blödning!

Ceke: Du föredrog ÄL-testerna från billiga tester framför testlagret, minns inte varför? Det börjar bli dax för mig att beställa nya snart och jag har använt testlagrets och är hyfsat nöjd, men vissa månader har jag inte fått ett superstarkt streck? Men förra gången hade jag uppenbarligen ÄL ändå. 

Irmelie: Märkligt om inte tempkurvan, äl-testerna och symptomen stämmer ihop??? Har ingen vettig förklaring.

Millan

• Kattflickan

Tar bort mig ur listan, återkommer när jag vet ÄL

MIllan

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    7 -- Vintermamma ÄL 22 feb (4e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    11-- Marre80 ÄL 25 feb(4:e försöket efter MA)
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    14-- Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet