Vi över 30 som längtar efter första barnet
Go Astrogirl! Hoppas det tar sig på en gång!
Millan
Go Astrogirl! Hoppas det tar sig på en gång!
Millan
Ceke: Börjar förstå hur du känner det varje månad. Sen missfallet så har det efter de tre första dagarna då det kom mycket blod kommit litegranna blod varje dag, är idag på dag 12 och nu är det bara lite bruna flytningar. Det märkliga är att flytningarna ser ut som äl-flytningar, ska äl-testa mig ikväll och framåt. Men jag måste ju helt sluta blöda om vi ska försöka igen, helst inga bruna flytningar heller.
Sitter hemma och jobbar, väntar på vår nya soffa! Ska bli mysigt med ny soffa! Fast just nu har jag en fikapaus .
Millan
Sjysst självkänsla Kekke! Min sambo sa nåt liknande efter att han dansat naken i sovrummet imorse sjungandes "popular". Han gör allt för att få upp mig på morgonen (jag är sjukt morgontrött).
Ceke: Har du ont vid mens då? Har du några typiska symptom på endo förutom spottingarna? Kan ju vara bra med kikhålsoperationen, om de inte hittar nåt så vet du ju att det ser bra ut!
Jag köpte lite bebiskläder till min systerson igår, gick bättre än förra gången jag försökte, fattar inte hur jag tänkte när jag försökte köpa bebiskläder precis när jag fått missfall. Ska skicka dem i helgen, hon bor ju inte i Sverige. Men jag slogs av hur mycket mer typiska "tjejkläder" det finns än killkläder. Och hur lite "neutrala" kläder det finns.
Lite synd!
Håller med Smiley, det känns "bra" att ha fler att diskutera MF med fast på samma gång så önskar man ingen det!
Millan
Jag tror att om fler av våra män dansar nakna så kommer det bli fler plus!
PS. Min sambo gillar inte heller "popular" på riktigt. Men den lät mycket bättre när han sjöng den än när Erik S gör det
MariaF79: Förhoppningsvis är vi snart på gravidlistan igen!
Millan
Pingla: Hur nära bim är du? Jag har ju båda gångerna jag varit gravid fått ett lite svagt plus på bim, så det behöver inte vara plus före bim. Hoppas det är graviditetskänningar som orsakar din pigghet, men det är ju vanskligt att hoppas för mycket också.
Kekke: Jag brukar också showa lite för sambon, men på kvällstid när jag är pigg! Fast nu var det längesen, jäkla missfall, har fortfarande lite bruna flytningar! På måndag ringer jag gyn!
Är iallafall glad över den nya soffan! Den är super! Förut hade vi två soffor och vi låg i varsin när vi tittade på tv. Nu har vi en hörnsoffa och kan mysa ihop i hörnet istället!
Millan
Vissa dagar måste man få känna sig deppig och att livet är orättvist! Man kan blir rätt trött på bebisverkstaden! Ibland känner jag också att det är rätt skönt att inte ha barn.Jojjo, ta hand om dig så känns det nog bättre imorgon!
Ikväll kommer det en liten 2-årig flicka hit och hälsar på (med föräldrarna alltså), mamman är naturligtvis gravid igen.
Nej, nu ska jag fortsätta preparera maten, känner att vi kanske är överambitiösa idag!
Millan
Hejsan,
Jag drack lite mycket vin igår, kanske inte det bästa för bebisverkstaden. Igår hade jag jättemycket flytningar, tyvärr bruna (med blod i), såg väldigt mycket ut som äl-flytningar men hade negativt på äl-testet. Får se om jag blöder nåt idag, har precis städat upp efter middagen igår. Än så länge har jag inte fått några blodiga flytningar idag! Våra gästers lilla dotter var så söt! Hoppas det snart är vår tur!
Ska snart ge mig ut för lite trädbeskärning, det är nog bra att tänka på annat än missfall, bebisverkstad, ägglossning etc.
Millan
Hejsan,
Jojjo: Jag kan också känna så där ibland. Trivs inte så jättebra på mitt jobb just nu då jag är översvämmad av jobb och telefonen ringer hela tiden så jag hinner inget göra. Min förhoppning var att få bli mammaledig så att jag kunde få en vikarie som typ bara fick min huvudarbetsuppgift och slapp allt annat så mitt jobb kunde komma ikapp! Jag känner också de som verkligen fått kämpa länge för att få barn men sen lyckats! Det får mitt hopp att hållas uppe!
Jag fick ett svagt utslag på ÄL-stickan idag. Inte lika starkt teststreck som kontrollstreck, men betydligt starkare än igår när jag i princip inte såg nåt streck alls. Imorgon borde jag få fullt utslag på ÄL-stickan. Vi kan ju ha en liten omröstning, vilka tycker att vi ska göra ett försök imorgon?
I två dagar nu har jag inte blött något, inga bruna flytningar. Däremot har jag tittat på en del av flytningarna och sett röda små spår i flytningarna. Jag är idag på dag 15 sen jag fick missfallet (började blöda).
Vad tycker ni, vågar vi sexa imorgon? Man ska ju inte ha sex medans man blöder pga infektionsrisken men nu tycker jag inte att jag blöder?
Millan