Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: Tror att äl-testen kan visa en svag linje hela månaden för vissa. Men äl-testen kan även visa positivt om man är gravid. När fick du positivt på äl-stickorna?

Om din cykel är jämn så borde du inte ha PCO.

Millan 

• Kattflickan

Hej Smiley! Har ni fått göra utredning om ni försökt så länge? 

Vintermamma11: Låter jobbigt, fast det kanske är liknande som det blev för mig. Ägget kan inte mer än ha hunnit fastna och börja växa till förrän det slutade och blev missfall. Antagligen slutade det redan i vecka 5 men kom inte ut förrän i vecka 7.

Skönt fröken Ellen att ni fick tid för utredning, på en gång!

Ceke: Jätteskönt med en bra läkare.

Mina hcg värden har sjunkit från 241 till 69 på en vecka (i tisdags var de 69) så det är på väg åt rätt håll, har dessutom nästan helt slutat att blöda.  Jag är på rätt bra humör igen faktiskt, men jag kan sällan deppa så länge. Nu hoppas jag på testen att man är mer fertil efter missfall och vi kommer försöka igen när ägglossningen kommer. 

Träffade en charmig liten 1-åring idag, blev lite avis!

Millan

• Kattflickan

Grattis Polarlantis!!! Visst var du på bim-4? Inte konstigt strecket var lite svagt då! Och du testade inte ens på morgonurin! Ta ett test till imorgon bitti så ska du se att det är starkare! 

Jättekul!

Millan 

• Kattflickan

Shit Ceke, tänk om vi var på samma 1 års kalas idag??? Ni var inte i Uppsala va?

Millan 

• Kattflickan

Jag var i Uppsala med en söt liten pojke!  Hade varit kul annars! Det var lite folk där som jag inte kände!

Millan 

• Kattflickan

Grattis igen Polarlantis!!! Bli bara inte för nervig om inte testet skulle bli starkare från dag till dag, urinen kan vara olika koncentrerad. 

Jag sov till kl 11 idag! Antar att jag behövde det. Kommer fortfarande nån bloddroppe då och då, men ytterst sparsamt och jag tror man kan blöda lite längre vid missfall än mens? Nu är jag inne på dag 7. 

Jojjo: Hur går det för dig? Har du testat än? 

Millan

• Kattflickan

Pingla: Hoppas sköldkörtelmedicinen är det som krävs för att du ska bli gravid!

Verkar som  om pergotime har kunnat hjälpa många annars som haft svårt att få barn, trist bara att tillverkningen strular.

NU var det ett år sen vi började försöka skaffa barn. Men jag har ju varit gravid två gånger iallafall, men hoppas att kommande år kommer att ge mig en bebis också. 

Mitt sötsaksförbud har börjat ge resultat! Har inte hunnit träna så mycket på sistone men har ändå tappat vikt. Mina renoveringsbyxor hängde lite idag när jag skulle renovera i källaren. Bra om jag går ner lite i vikt innan jag går upp igen  Nu är jag storlek 38 igen.

Millan

• Kattflickan

Jojjo: Var inte du hård i magen? Hur har det gått på den fronten? Det är väl bara att vänta och se om tanten kommer!

Millan-som är sen till jobbet! 

• Kattflickan

Välkommen tillbaka Uppsara! 

Cline: Skönt att du fått mens igen. Gjorde ni nåt försök mellan missfallet och mensen?

Jojjo: Hoppas tanten uteblir nu!

Ceke: Vilken jobbig dag ni hade igår! Hoppas det är bättre ikväll!

Jag kände mig lite deppig i eftermiddags, är lite för många bebisar i omlopp just nu! Fick se en liten 3 veckors idag och även bilder på min systerson.

Millan 

• Kattflickan

MariaF79: Jag vet hur det är! Imorgon skulle jag ha haft mitt bf. Känns deppigt! Och ja, alla omkring mig med har barn eller är gravida. Jag är glad för dem men ibland blir det för mycket. Skönt att din cykel verkar ha blivit normal iallafall! Jag ska börja ÄL-testa imorgon, dag 12 sen missfallet men den är väl antagligen lite förskjuten om jag ens får äl den här månaden.

Jojjo: Trist att tanten kom, lät så lovande med din tröga mage!  Men rätt inställning!

Ceke: Hoppa på Kekke! Det kan han behöva när du varit på kurs!

Själv hoppas jag att jag nu blött det sista, börjar bli rätt sugen att hoppa på mitt lilla lamm med! Har gått flera veckor sen sist!

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet