Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan,

Nu måste jag avrapportera läget Är ni ointresserade får ni hoppa ner en bit i texten.

Ikväll fick jag fullt utslag på äl-stickan. Det verkar som om äl endast blivit 2-3 dagar försenad pga missfallet! Skönt då jag vet att en del har svårt att få igång äl efter missfall.

Jag har inte haft en enda blodblandad flytning idag, ingenting, så vi sexade på nyss! Och det gjorde inte ont och kom inte ett uns av blod! Framförallt så var det skönt efter vår långa sextorka Kändes som om det kom flera liter ur min stackars sambo

Om vi känner för det så kört vi imorgon också, annars så får det vara!

Fröken Ellen: Skönt att det går fort att få utredningen! Ibland blir man positivt överraskad av vården! Jag tror varken du har klamyda eller hiv! Hoppas du får några svar framöver! 

Kaprifolen: Jag började första gången att testa på dag 10. Men nu vet jag att jag aldrig haft äl-utslag före dag 12 och brukar börja testa på typ dag 11-12. Den här gången kom utslaget på dag 16.

Ceke: Har spottingarna kommit igång den här månaden också? Eller håller de sig borta än så länge?

Millan

• Kattflickan

En fråga, hur räknar man? Om jag fick utslag på äl-stickan idag så är det väl troligt att ÄL inträffar om ca ett dygn. Det är lite svårt fr mig att beräkna BIM då ägglossningen är lite förskjuten. Men om jag lägger på ca 14 dagar som jag brukar ha som lutealfas från imorgon, då borde jag väl ha en hyfsad bim att testa på den 5e april! 

Millan

• Kattflickan

Hej,

Välkomna Råttentottan och Prodigy!

Vi är en del nu som försökt i drygt ett år att få barn och flera som står inför utredning! Det var ett år sen jag började försöka men jag har ju varit gravid två gånger så nån utredning är inte aktuell nu för mig.

Irmelie: Förstår att det känns tungt att inte ägglossningen kommer igång igen. Du skrev att du ätit p-piller för att hjälpa upp cykeln, hur funkar det?

Skönt Ceke att du nu fått en tid för titthålsoperation och start på utredning! Maj är snart här.

MariaF79: Om vi skulle ha lyckats den här gången så tror jag att bf blir typ 18 dec. Men det gör inget tycker vi. Men vi har bara sexat en gång och det var igår när jag fick utslag på äl-stickan, idag orkar vi inte då vi tränat för mycket. Hoppas det räcker.

Millan 

• Kattflickan

Lägger in mig här!

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 feb (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)

MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 

• Kattflickan

Ceke: Det hoppas jag med! Och jag hoppas att vi snart får ett plusstim till i tråden!  

Millan- som ska sova så snart hon orkar göra sig i ordning för sängen!

• Kattflickan

MariaF79: Håller med om att det skulle vara dålig tajming med båtresan. Vore du gravid då så skulle du ju också kunna må illa en massa vilket inte är kul på en båt! Ni får köra nästa månad istället! Passa på och njut av vin och mögelostar!

Tack alla som hejar på mig!

Jojjo: Jag har också mens rätt länge, vanligen i 6 dagar, lite jobbigt!

Att det ska vara så svårt att få tag på Pergo! Borde de inte laga den där maskinen nån gång? Kanske har bildats en svart marknad för Pergon som de tjänar på!

Saftis: Skönt att det går bra! Är det inte spökveckorna som "spökar"?

Jag ska till småland i helgen och hälsa på en kompis, så jag kommer nog inte logga in här på några dar. Ska bli skönt att åka bort en helg faktiskt.

Millan

• Kattflickan

Grattis Lavendia! Superkul! Här händer det saker när man är borta!

Millan 

• Kattflickan

Själv trodde jag att pikar och skämt skulle upphöra efter vår första graviditet som inte gick bra. Men om man har en oerhört okänslig far med en okänslig "flickvän" så får man fortfarande höra " Ni borde inte vänta med att skaffa barn, inte bra nu när du är så gammal"....tror de inte jag själv vet hur gammal jag är?

Ja, jag är trött på pikar och frågor.

Nu är det en vecka kvar till BIM. För tidigt att känna nåt även om det skulle vara nåt Lite skönt att slippa känna efter

Frk Svår: Du kanske skulle tala om för din mamma hur läget är?

Jezza: Hoppas det är ett pyre på G! Samma för dig Råttentottan!

Millan 

• Kattflickan

Ja Essalady, de visste mycket väl om aborten!!! Ja, jag blev både ledsen och arg. De tycker kanske jag borde blivit gravid på nytt nu, jag har inte sagt nåt om missfallet. Min pappa är rätt okänslig, vilket märktes mindre när mamma levde för hon var så väldigt empatisk istället. 

Jo, helt absurt! Man kan ju inte göra så mycket mer än vi redan gör för att bli gravid. 

Millan

• Kattflickan

Fast jag måste tillägga att jag har världens bästa syster, sambo och "svärfamilj" . Det väger upp! 

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet