Jezzi80 skrev 2011-04-02 11:53:56 följande:
Hej
Anorexin och en en hel del av medicinerna har jag snackat med läkare om.
Har ju spökat ett tag i skallen min...
Hon sa att visst, det kunde ha påverkat men inget man kan säga nåt om utan utredning ju. Hon sa att jag skulle snacka med div. folk typ BM och de läkarna, vilket jag försökte oxå. Svaret blev att de inte kan ge mig svar och inte heller hjälp med att kolla det förräns ett års försök gått.
När jag frågade detta va jag i lång behandling, mådde kasst osv. Ville INTE skaffa barn eller försöka just då med tanke på mitt mående.
Detta va väl.. typ 4 år sen?
BM på cellprovtagningar o så har sagt att allt ser bra ut. Inte några förändringar heller.
Hade problem med cystor när jag gick in i anorexin men inte efter.
Ska till min smärtläkare om ett par veckor och ska fråga honom lite saker då... om Ardinex. Har försökt kolla i fass o sånt, men får inte svar på just det.
Ja, jag vet ju att jag nojar... Vi har ju inte försökt alls länge! Känner mig löjlig för det, men nojan finns ändå. 16 års intensivt barnlängtande som skjutits upp pga mitt eget förnuft. Och nu när man försöker så blir man ju rädd för allt.
Längtan kan göra en...galen haha
Kram
Ska softa ner mina grubblerier nu och försöka tänka på den stundande våren istället!
Hej,
Jag förstår att du nojar. När jag var 18 så hade jag kanske äggledarinflammation. Det var på sommaren, en helg så mina föräldrar tog hem en läkare som kom på hembesök. Hon var ung, hade ingen termometer med sig, ingen hade vi hemma heller och hon sa att det kunde vara äggledarinflammation eller urinvägsinfektion. Jag hade klassiska urinvägsinfektions symptom. Så det blev aldrig klartlagt vad det var. Jag tog antibiotika som skulle funka mot båda urinvägs eller äggledarinflammtion. Sen var jag stilla i ett par dar innan jag gav mig ut på tågluffning. Vilket var min prio då. Sen började jag fundera över det där när jag skulle skaffa barn och var jätteorolig över att det varit äggledarinflammation och att jag inte skulle kunna få barn. Men nu har jag blivit gravid 2 ggr. På fjärde försöket funkade det första gången för oss. Så nu vet jag att det inte är problem att bli gravid iallafall, men innnan dess var jag jätteorolig, så jag vet hur du känner dig. Men försök tänk att det troligaste är ju faktiskt att det inte har gett några men och det enda man kan göra är att försöka. Snittförsöket ligger ju på 7 månader, vilket innebär att det är många som det tar upp till ett år för och det är normalt.
Nu har jag satt en massa frön, tomater, paprika och majs! Känns kul att se dem växa.
Millan