Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftobulle: Blir så ledsen när jag läser att du fått missfall! Vet hur det känns och du var ju rätt långt gången också! Då börjar man ju tro att det är safe.  Alla planer och förhoppningar man haft grusas! Ta hand om er och tänk att det blir tredje gången gillt! Mellanis fick ju två missfall och nu tredje gången verkar det ju gå vägen, hoppas det blir likadant för er! 

Jag tror det är lika frustrerande att inte kunna bli med barn som att inte få behålla dem. Det är skitjobbigt rent ut sagt! Hoppas du snart kommer igen både kroppsligt och mentalt

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Innan jag började försöka gravid hade jag aldrig hört talas om: utomkvedeshavandeskap, ofrostig graviditet, kvarhållet missfall. Det känns som om det är så mycket som ska gå rätt för att man ska få barn! Men det händer ju folk hela tiden, så jag hoppas det går bra nån gång.

Jag har väl turen att ha en regelbunden menscykel iallafall. Alltid 28-30 dagar med äl på dag 12-15. Hoppas du får bättre cykler med AC Zalia.

Synd Ceke att spottingsarna kom igång, de hade ju gärna kunnat få hålla sig borta.

Väntan på bim är lite resignerad. Känns som om jag skulle ha ofattbar tur om jag vore gravid den här månaden med tanke på att vi bara sexade till en gång vid ägglossningen.

På tisdag är det dax att testa och jag ska försöka hålla mig från att smygtesta.

Millan 

• Kattflickan

Jag hade ett vul inbokat till vecka 8 den här gången (som jag fick avboka) och om jag blir gravid igen så ska jag se till att få ett tidigt vul då också.

Nu är det 5-6 dagar kvar till BIM och jag tycker jag har en del känningar. Men har insett att jag haft mest känningar då jag varit skenis innan, när jag väl varit gravid så har jag inte känt lika mycket. Jag är trött, hungrig och har molvärk.

Ceke: Hoppas det var en nidis, kan väl stämma med dagarna? Ägget kan väl fästa mellan dag 4-10? 

Det innebär ju att mitt ägg kanske inte ens fäst än? ha,ha...här sitter jag med min molvärk och trötthet och hoppas

Gonatt på er, jag ska försöka börja gå i säng tidigt!

Millan

• Kattflickan

Förresten Ceke: Jag menade 4-10 dagar efter ÄL alltså!

• Kattflickan

Supergrattis Ceke och Kekke!!!! Det är ni verkligen värda!!! Jag går in här främst på kvällarna så jag såg det inte förrän nu! 

Ett sätt att bli gravid verkar vara att boka in utredning

Har du haft några känningar Ceke, eller varför testade du redan nu? Kul att det var så starkt så tidigt!

Saftobulle: Det kan verkligen kännas jobbigt att komma tillbaka till jobbet efter vad du varit med om. När jag var med om aborten så skulle alla prata med mig när jag kom tillbaka och det blev nästan för mycket. Förstår att det är jättejobbigt!

Jag har bim på tisdag, börjar närma sig, tyckte att jag såg en förstärkt blodåder på ena bröstet idag, antagligen inbillning.

Kramar!

Millan 

• Kattflickan

Ceke: Det är ett bra tecken att testen blir starkare! 

Flytningar tror jag är vanligt, jag fick dem också rätt tidigt. Första gången jag blev gravid var i juli, då det var så varmt, så jag trodde jag fått svampinfektion pga alla flytningar, men jag var gravid istället.

Förhoppningsvis slipper du spottingsarna i över 9 månader nu!

Jag ska nog vänta och testa först på tisdag, för båda gångerna jag varit gravid har testerna varit aningens svaga på BIM, så jag tror att det inte skulle synas nåt för mig innan. Mina symptom nu är supertrött (trots att jag sovit bra), jättehungrig (går snart och gör den 3e mackan för ikväll) och en blodåder på bröstet. Men det kan ju vara så att blodådern inte hunnit lägga sig sen missfallet. 

Millan 

• Kattflickan

Kaprifolen: Man kan ha olika lång stegring. Jag får en snabb stegring. För den mesta är det lite, lite starkare dagen innan fullt utslag, men inte alltid, ibland har det starka uslaget kommit pang på. Andra får stegring i flera dagar innan, det varierar alltså,

Läkare kan ju mäta om man har haft ägglossning genom att mäta ett annat hormon (som jag inte minns namnet på) efter att ägglossningen skett. Men äl-testerna visar bara att ägglossning troligen kommer att ske. Jag tror inte att jag hade någon ägglossning i april förra året, för det var första månaden jag testade med ÄL-test och jag körde med CB's digitala och fick aldrig någon glad gubbe. Däremot har jag efter det alltid fått utslag på de billiga testerna. Alternativt så   berodde det på att jag testade på morgonen den gången och bara en gång per dag, vilket kan vara vanskligt när man har snabb stegring som jag.

Jojjo: Låter som en superhelg! Ha det så jättebra.

Jezza80: Försök att inte oroa dig, jag vet att det är svårt, egentligen vill man se in i framtiden och veta att det kommer att funka att få barn, ovissheten är jättejobbig. Men vi är så många här nu som det har tagit lite tid för att bli gravida, så tänk att det är helt normalt och att du bara försökt 2 månader! Troligen spelar din medicinska bakgrund ingen roll, men om du är orolig kanske du kan prata med din läkare om mediciner du ätit och om anorexian?

Har haft en mysig kväll med sambon i soffan, nu ska jag försöka flytta mig till sängen.

Millan

• Kattflickan

Hejsan,

Kunde inte låta bli att testa i morse och självklart var det negativt. Fast egentligen säger det inte så mycket. Jag har bim som tidigast på tisdag och de två gånger jag blivit gravid så har jag testat på bim och då har strecket varit lite svagt. Så att testa på BIM-3 kanske inte är min grej.

Eller så är jag helt enkelt inte gravid

Jag ska på 40-års fest ikväll, men eftersom jag försöker att inte dricka alkohol från ÄL och framåt så ska jag inte dricka heller, sen får mina vänner spekulera bäst de vill.

Irmelie: Progesteron var det som hormonet hette som man mäter på om man haft äl, tack! Ha det bra i fjällen!

Millan 

• Kattflickan
    Jezzi80 skrev 2011-04-02 11:53:56 följande:
    Hej
    Anorexin och en en hel del av medicinerna har jag snackat med läkare om.
    Har ju spökat ett tag i skallen min...
    Hon sa att visst, det kunde ha påverkat men inget man kan säga nåt om utan utredning ju. Hon sa att jag skulle snacka med div. folk typ BM och de läkarna, vilket jag försökte oxå. Svaret blev att de inte kan ge mig svar och inte heller hjälp med att kolla det förräns ett års försök gått.
    När jag frågade detta va jag i lång behandling, mådde kasst osv. Ville INTE skaffa barn eller försöka just då med tanke på mitt mående.
    Detta va väl.. typ 4 år sen?
    BM på cellprovtagningar o så har sagt att allt ser bra ut. Inte några förändringar heller.
    Hade problem med cystor när jag gick in i anorexin men inte efter.

Ska till min smärtläkare om ett par veckor och ska fråga honom lite saker då... om Ardinex. Har försökt kolla i fass o sånt, men får inte svar på just det.

Ja, jag vet ju att jag nojar... Vi har ju inte försökt alls länge! Känner mig löjlig för det, men nojan finns ändå. 16 års intensivt barnlängtande som skjutits upp pga mitt eget förnuft. Och nu när man försöker så blir man ju rädd för allt.
    Längtan kan göra en...galen haha

Kram
    Ska softa ner mina grubblerier nu och försöka tänka på den stundande våren istället!
    Hej,

Jag förstår att du nojar. När jag var 18 så hade jag kanske äggledarinflammation. Det var på sommaren, en helg så mina föräldrar tog hem en läkare som kom på hembesök. Hon var ung, hade ingen termometer med sig, ingen hade vi hemma heller och hon sa att det kunde vara äggledarinflammation eller urinvägsinfektion. Jag hade klassiska urinvägsinfektions symptom. Så det blev aldrig klartlagt vad det var. Jag tog antibiotika som skulle funka mot båda urinvägs eller äggledarinflammtion. Sen var jag stilla i ett par dar innan jag gav mig ut  på tågluffning. Vilket var min prio då. Sen började jag fundera över det där när jag skulle skaffa barn och var jätteorolig över att det varit äggledarinflammation och att jag inte skulle kunna få barn. Men nu har jag blivit gravid 2 ggr. På fjärde försöket funkade det första gången för oss. Så nu vet jag att det inte är problem att bli gravid iallafall, men innnan dess var jag jätteorolig, så jag vet hur du känner dig. Men försök tänk att det troligaste är ju faktiskt att det inte har gett några men och det enda man kan göra är att försöka. Snittförsöket ligger ju på 7 månader, vilket innebär att det är många som det tar upp till ett år för och det är normalt.

Nu har jag satt en massa frön, tomater, paprika och majs! Känns kul att se dem växa.

Millan

• Kattflickan

MariaF79: Mycket praktiskt att ha äl på helgerna! Hur trimmar man in den så?

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet