Saftmedbulle skrev 2012-02-11 21:03:04 följande:
Det blev tre-rätters på en fransk restaurang...
Åh vad härligt! Det var du helt klart värd!:)
L Maria skrev 2012-02-11 22:08:37 följande:
Mumwannabe och DubbelAA - håller tummarna för att ruvning och insemination gör att ni snart har ett plus vardera!!
Ego - blir med största sannolikhet inget här den här månaden - fick ju bv, vilket innebär att miljön är för sur för spermierna och jag har testat ett negativt idag (testoman ju...

). Däremot är jag försiktigt hoppfull angående en annan sak - jag mailade Dr LM, en läkare vid Helsingborgs lasarett som håller på med en studie kring innohep. Berättade att vi fått tre tidiga missfall och frågade om han gjorde utredningar; han hänvisade till gynmott och att vi skulle få en utredning där, om den inte visade på något fel så skulle vi höra av oss till honom vid nästa plus, så tar han sig an oss och ev. blir vi då med i hans studie! Han menade att det görs något enstaka besök i den utredningen - blodprover och en ultraljudskoll på livmodern. Märkligt att man inte kan få det i Lund...för jag antar att man kollar de flesta nödvändiga sakerna även där, då LM vill att man ska ha "oförklarliga" mf. I vilket fall som helst kändes det här som ett steg framåt - jag vågar inte ropa hej än, då de fortfarande kan säga nej på gynmott, men jag hoppas att det väger lite tungt att LM inte ens frågat om tidpunkten för mf:en, utan menar på att är det tre stycken så är det utredning.
Tackar ödmjukast för tummarna dina!:)
Har du blivit av med bv´n nu? Vad skönt att han verkar ta er på allvar. Självklart hoppas jag ju att det ska ta sig o stanna kvar så ni slipper ha mer ontakt med honom men det är ju alltid skönt med någon som inte bara avfärdar en utan att lyssna!
Håller med dig om att Fb svämmar över, varenda en verkar ju bli på tjocken utom vi och de som inte är gravida har redan barn o skriver en massa om barnen deras. Skitjobbigt tycker jag det är!! Just nu känner jag mest "Blä för Fb!":(
Kattflickan skrev 2012-02-11 22:25:15 följande:
Låter bra Maria! Det känns ibland så jobbigt att man ska behöva kämpa för att få hjälp i vården.
Det var därför jag blev så paff över att vi relativt snabbt fick hjälp. Dessutom så blev det inte ifrågasatt om vi skulle få PGD vilket jag var helt inställd på. Hade laddat med argument när vi träffade läkaren på RPC i Uppsala, men de behövdes inte! Jag blev positivt överraskad.
Saftis: Låter som en trevlig middag! Jag och sambon skippar helt alla hjärtans dag, jag fyller år i nästa vecka, men jobbar för ovanlighetens skull på kvällen på min födelsedag. Det är ett möte jag ska hålla för allmänheten. Så vi firar födelsedan nästa helg istället.
DubbelA: Hoppas det går den här gången så slipper du fler inseminationer.
Jag fick ju min mens i torsdags kväll, ringde Karolinska i fredags och fick reda på när jag ska börja med sprutorna. Tydligen så innebär det att jag är nedreglerad för att jag fick min mens? Jag greppar det inte helt, men nåja, får lita på läkarna. Mensvärken jag hade igår var dock från helvetet och mensen rejält riklig, hua, men nu mår jag bättre.
Träffade en jättesöt 4-åring idag, blir så sugen på att få ett eget litet barn!
Millan
Tack det hoppas jag med!
Har du börjat med sprutorna eller sprayar du fortfarande? Hur funkar det med sprayen tar man den samtidigt som sprutorna eller slutar man med sprayen när man börjar med sprutorna? Känns som att jag kommer närmare IVF jag med så jag är ju lite nyfiken på hur allt funkar:)
Hoppas mensvärken släppt nu att blödningen lugnat sig lite! Kram