Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2012-02-23 20:52:21 följande:
    DubbelAA - åh, vilken press att jobba med barn... Just den biten har jag tyckte har blivit värre de senaste månaderna; innan var det gravida jag inte klarade, men nu har jag svårt med små barn också. Såg på Livet på BB (dumt, jag vet!) och började gråta när en av de nyfödda gjorde nån söt min... Tycker det är jobbigt att träffa våra vänner som har barn och faktum är att vi inte umgåtts så mycket med någon av dem under den senaste tiden...
    Min kollega tyckte att jag har det lite illa (hon vet hur det står till för oss) som är i kontakt med alla som ska vara föräldralediga etc hos oss, det blir ju en grej för HR att ta hand om (jobbar som personalchef), men att jobba på dagis slår det med hästlängder. Det är ok att gråta en skvätt då och då!!
    Glöm inte att vi är starka, fantastiska och briljanta kvinnor (eller hur var det vårt motto var...? )!!
    Klart det är vårt motto!Skrattande
    Det har varit enklare på jobbet de tidigare åren för då har jag jobbat med äldre barn men nu är det som sagt de allra yngsta o det värker i hjärtat varje dag nu. O jag tror det är för att jag ser så mycket fina ögonblick när barnen lär sig saker eller upptäcker något spännande o sen är de ju så himla gosiga oxå så man vill ju bara krama dem. Visst är det jobbiga stunder med när de skriker o bråkar men alla fina stunder skär i hjärtat mer o mer för varje dag som går. Det är som jag ser lite, lite, lite av hur fint det kan vara att vara förälder o så får jag inte vara med om det på riktigtRynkar på näsan Oftast går det ju bra men vissa dagar känns det för jä..igt rent ut sagt!
    Kram på dig!
    NICU skrev 2012-02-23 21:54:36 följande:
    DubbelAA - jag kände precis som du innan jag blev gravid.
    Jag jobbar med för tidigt födda och sjuka nyfödda och hjälper till att ta emot bebisar dagligen på förlossningen... det är inte lätt när allt man vill är att få egna barn men det inte går :( Att dag ut och dag in sitta med bebisar i famnen och ta hand om nyblivna föräldrar. Stor kram till dig!
    Usch det hade jag nog inte fixat, iaf inte som jag mår nu! 17 vad stark du varit!
    Passa nu på o njut riktigt ordentligt så följer jag efter dig om 3 veckorSkrattande
    Kram
    Kattflickan skrev 2012-02-23 22:17:14 följande:
    Isadora: Jag känner som du, är beredd att gå nästan så långt som helst för att få barn. Men tiden är emot mig, fyllde 37 i förra veckan. Om man ska adoptera tar ju kön upp emot 4 år! Min kurator sa att det faktiskt är bra att tänka några steg framåt, "vad gör vi om det inte funkar med ivf?, jo går på äggdonation. Vad gör vi om inte det funkar..." Det är bra att ha tänkt igenom det för att avdramatisera och för mig tror jag det har funkat!

NICU och dubbelA: Förstår att det är jobbigt att jobba med små barn, jag tycker det är jobbigt att bara träffa små barn nuförtiden.  

Millan 
    Jag tänker precis som dig Millan! Jag vill o behöver också "planera" o ställa in mig på vad som kanske kommer. HAr oxå börjat kolla på adoptioner för att vara lite inställd på det men jag vet inte om det är något som vi kommer att vilja göra om det är så att IVF inte fungerar. MEn det får tiden utvisaGlad

Nu är det iaf fredag o snart helg!! Ha det allra allra bäst nu brudar o njut av helgen!
    Stor kram till er alla!!!
  • DubbelAA
    Jojjo: Vad bra att det löste sig! O skönt att det inte blir mitt i flytten! Du kommer fixa sprutorna galant o förhoppningsvis kommer det att kännas helt annorlunda denna gång så du slipper huvudvärk o ont! Kram
  • DubbelAA
    Jojjo: Vad härligt vännen! Sa ju att du skulle fixa det! Kvinnor kanSkrattandeHjärta

Anwen: Drygt att det inte blev någon spolning igår men nu håller vi tummarna för att det ska funka ändå. Om inte så får du ju iaf göra spolningen nästa månaden. Kram

Isadora: Välkommen hit!
  • DubbelAA

Millan: Krya på dig!

Pingla: Det kommer gå bra med sprutorna! O klart du ska fria!! Kanske ska fundera på det själv?Drömmer

• DubbelAA
    Tedax: Vad skönt att värdet förbättrats! O bra med utredning oavsett vilken! Fast jag förstår att det kan vara intressant att veta vilken sorts utredning det blir! Vid vanlig utredning tar de ju de tester du beskriver samt gör en spolning men jag vet inte om de gör samma vid missfallsutredning?

Mum: Stor kram! Hoppas det kommer kännas bättre nu om du får ordentlig hjälp! O förhoppningsvis kommer sjukskrivningen göra susen! Ta hand om dig!{#emotions_dlg.flower}

Jojjo och Millan: Härligt att höra att det går bra med sprutorna! Ni är superbra som fixar det!!
  • DubbelAA
    Ego: Igår hade jag ett migränanfall som var riktigt vidrigt. Det var superstressigt på jobbet o då spände jag mig förstås. Tog huvudvärkstablett o sen även nässpray mot migränen men det funkade inte. Som tur var slutade jag tidigt o jag släpade mig till affären o handlade mat innan jag däckade hemma o sov en timme på soffan. Vaknade o migränen var ÄNNU värre. Tog mig ner till sängen där jag tog en migränspruta men kunde inte somna utan låg i halvdvala tills sambon kom hem. Då hade nog egentligen migränen släppt men spänningshuvudvärken var kvar o varenda muskel i ansikte, huvud, axlar o rygg värkte så jag knappt kunde röra mig. Som tur var så har jag världens bästa karl som satte igång att massera mig så den värsta smärtan till slut släppte o jag kunde gå upp o äta lite. Har sen sovit oroligt hela natten o vaknat av smärtan men nu har jag tryckt i mig en stark smärtstillande tablett så jag kan vara vaken utan att ha alltför ont eller att jag spänner mig av smärtan o det sen blir migrän igen.
    Jäkla skit med migränen o när jag haft sådana här anfall tänker jag att det kanske är meningen att vi inte ska ha barn för hur fanken ska jag fixa att ta hand om barn när jag ibland mår så här o måste trycka i mig en massa starka mediciner??
    Egentligen dumt att tänka så för då deppar jag ihop o blir ledsenRynkar på näsan
    MEn jag brukar försöka tänka att det ju finns massor med andra människor med migrän som klarar av att ha barn så varför ska inte jag fixa det?
    Håller mig iaf hemma idag från jobbet men i morgon måste jag tillbaka för vi har utbildning jag måste gå på o dessutom så vill jag jobba!!
    Stor kram på er alla o sorry för superlångt inlägg!
  • DubbelAA
    Pingla: Håller tummarna för dig idag när du friar! O ser fram emot att få höra hur du la upp det hela! Lycka till!!Solig

Själv kommer jag inte fria idag. Har slängt ur mig frågan tidigare massor med gånger (iof inte alltför allvarligt) o sambon är nog inte riktigt redo än, han e lite seg, men han ska nog komma till insikt han medFlört Så jag väntar ett tag till innan jag går ner på knäDrömmer
  • DubbelAA
    Kristin: Skit med mensjäkeln!{#emotions_dlg.flower}
    Kattflickan skrev 2012-02-29 13:57:27 följande:
    Gick det bra Jojjo?

Maria: Äggplock är nästa fredag så jag har över en vecka på mig att bli frisk. Tyvärr så vet jag inte om jag mår så mycket bättre egentligen.

DubbelA: Tänk inte så, din migrän kommer inte påverka ditt föräldraskap. Det finns så mycket värre sjukdomar att ha som verkligen drabbar barnen. Men det låter tungt med så svåra anfall. Tur att du har en bra sambo som masserar dig.

38,5 graders feber idag efter att ha tagit tablett, när ska det ge sig egentligen?

Den här veckan var sprängfylld av aktiviteter och möten på jobbet, hur ska jag jobba igen det? Men mest bekymrad är jag över om det kan påverka ivf'en negativt. Imorgon ska jag ju ta blodprov, för att kolla hormonnivåer antar jag. Hur ska jag ta mig dit? Jag tror inte jag smittar längre då jag blev sjuk i söndag, men jag ska ju orka köra också och har jag hög feber vill jag inte det. 

Millan 
    Hoppas du känner dig bättre idag! Orkade du köra själv eller hittade du någon som körde dig? Hoppas iaf det gick bra med blodprovet o jag tror inte det ska vara någon fara med att du är sjuk nu. Håller tummarna för dig!

Tedax: Vad bra tt det äntligen händer något o att ni nu får hjälp! Kram

Pingla: Haha! Jag skrattade massor när jag läste ditt första inlägg, sorry!  Det var verkligen urusel timing av kompisen! Men det verkar ju ändå som att du lyckades till slut? Eller?? Grattis i sådana fall!!{#emotions_dlg.flower} O grattis till att ha börjat med sprutorna!{#emotions_dlg.flower}

Här blev det inget frieri utan jag var fortfarande däckad av min migrän men jag släpade mig iaf upp ur sängen o gick ner på knä o överlämnade 2 trisslotterSkrattande Inget frieri men förhoppningsvis en miljonvinst!
    Just nu känns huvudet bättre men det gjorde det ju igår morse också så jag tar inte ut något i förskott, men jag hoppas verklige3n att det är över för denna gången för nu är jag o kroppen helt slut!
    Ha en superbra dag nu bruttor!!

Kram
  • DubbelAA
    Lavinia: Vad skönt ändå att ha fått veta vad som är fel även om jag förstår att det är jobbigt! Men nu får ni ju iaf hjälp! Lycka till nu!!

Ego: Igår berättade sambon att en av hans kompisar väntar barn i augusti. Jag blev jätteledsen när jag hörde det! Glad förstås för deras skull men eftersom min sambo är yngre än mig o nästan alla hans kompisar har ännu yngre flickvänner har det varit så skönt att ingen i det gänget börjat skaffa barn än. Men nu är det alltså dags o det känns som att en jobbig tid väntar för jag gissar att fler snart kommer skaffa barnGråter Känns som att bara fler o fler springer förbi oss o jag känner mig sämre o sämre för varje dag som går! Som att jag inte är en tillräckligt bra människa! Det enda positiva var att sambon berättade att han också blev ledsen när han fick höra om kompisens graviditet. Skönt att vi är på samma våglängd fast synd att han börjar bli lika stressad som jag!
    O idag på jobbet fick jag hålla en liten 2 veckors gammal bebis. Så söt o så himla liten! Då blev jag ännu mer ledsen o kände att det kommer aldrig bli vår tur!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet