Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: Låter ju som att det kan bli ett fantastiskt resultat denna gång! Ska tänka extra på dig på onsdag o då ska ju även vi in o träffa läkaren för o höra hur vi ska gå vidareSkrattande Stor kram!!
  • DubbelAA
    L Maria skrev 2012-03-03 10:43:46 följande:
    DubbelAA - känner med dig, tycker det är skitjobbigt när folk runt omkring meddelar sina graviditeter! Har en kompis som jag tror kommer att vara gravid snart (med nr 2) och jag har tänkt att jag ska säga till henne att jag vill höra det via sms först, för jag kommer inte att kunna hålla god min.

Ego - tror att äl var igår, i alla fall om tempen går upp imorgon och vi har kört på med varannan dag, får se i Österrike om det tog sig...
    Förstår att du tänker be henne förvarna dig. Jag tycker det är jobbigt med de som vet att vi får hjälp för när någon berättar att de väntar barn känns det som att de tror att "nu är inte de glada för våran skull" o då måste man nästan visa ännu mer glädje för att de inte ska ta illa upp. O jag ÄR ju glad för de som lyckas bli gravida men bara det att jag blir ledsen för att inte VI lyckas men det känns som att vissa kanske inte kan förstår skillnaden på de känslorna. O det är ju svårt att visa genuin glädje när man dessutom blir ledsen för sin egen skull! Men det kanske bara är så att det är jag som tror att folk tänker så?
    Jag håller tummarna för att ni får en glad nyhet i Österrike!! Hoppas hoppas hoppas det har tagit sig! Kram

Aruba: Trist med mensen! Pepp o kram till dig!
    Tedax skrev 2012-03-03 21:23:31 följande:
    DubbelAA: Håller med om det där med att känna sig omsprungen av yngre bekanta, kollegor osv som verkar yngla av sig utan några problem (det VET jag förstås inte, men det känns så)... Rynkar på näsan Har vänner som håller på med sitt första IVF-försök och de gjorde sin första insättning i veckan och självklart så hoppas jag att de lyckas direkt, fast jag vet tyvärr inte om jag skulle kunna glädjas helt och hållet med dem... Obestämd Usch, så egoistiskt det låter, men det är så mycket känslor inblandade. Gråter Visst ville ni börja med IVF direkt nu? Förhoppningsvis kan du snart vara föräldraledig samtidigt med era vänner! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Vet att man kan få graviditetssymptom av progesteronkrämen, någon som testat och vad har ni fått för symptom? Är på ÄL +7 och det drar i ljumskarna och där omkring, har blivit värre under dagen... Vill ju gärna hoppas att det är något positivt och inte bara en biverkning av krämen och/eller träningsvärk efter träningen igår. Det är långt mellan ÄL och BIM... Obestämd 
    Ett par av våra bästa vänner har också gjort 1 IVF o de lyckades på första försöket. Jag är så himla glad för deras skull!!! Meeen... på något egoistiskt vis så känns det lite jobigt. Mest för att de nu är så uppe i det som upplever nu så de kan inte riktigt komma ihåg hur det var innan de lyckades. O jag förstår så väl att de är uppe i allt o inte kan tänka på annat men ibland blir det drygt. Förut "förstog" vi varandra bättre men nu är , iaf hon, übergravid, men allt vad det innebär! O ibland kan jag känna att "sluta gnäll om sånt som du för några månader sedan längtade efter att få uppleva"!!! Tänk så knäpp jag har blivit av allt dettaSkrattande
    Hoppas att det tagit sig för er o att du får ett plus snart!! Kram
  • DubbelAA
    Millan: Hoppas det gick bra idag på VUL!!

Jojjo: Hoppas inte det är så att du är överstimulerad! Verkar inte vara någon vidare kul upplevelse. Förstår att det är jobbigt nu med allt men på onsdag är det ju iaf slut med sprutandet! Stor kram!!
  • DubbelAA
    Millan o Jojjo: Jag håller alla tummar o alla stortå jag har, o lånar av sambon med, för att det ska bli många o fina befruktade ägg till er! Det är verkligen er tur nu!!!Hjärta

NICU: Hoppas du har det fantastiskt på resan! Kram

Ego: I morgon ska vi till Uppsala för o träffa läkaren o jag hoppas hon säger att det är ok att vi går direkt på IVF nu så vi slipper en insemination till! O jag hoppas dessutom att vi ska kunna hinna vår första omgång innan sommaren, om inte kanske vi kör på en insemination iaf.
    Nu har jag dessutom börjat nedräkningen inför Thailandsresan som vi drar iväg på nästa fredag så idag är det bara 9 dagar kvar tills vi drar!! JIPPIIIIIIIEEE!!SkrattandeSolig
  • DubbelAA
    Irmeline skrev 2012-03-07 12:16:38 följande:
    Hej tjejer, tänkte uppdatera med att jag fick en dotter i måndags kväll. :)

Lycka till med alla Ivf:er o liknande! Spännande med så mycket aktiviteter på g! Följer er hela tiden men skriver inte så mycket.
    Åhhh vad härligt! Stort grattis!!! Kram
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2012-03-07 12:31:14 följande:
    Uppdatering:
    Allt har idag gått bra, hela processen gick snabbare än sist. Vi var på kliniken kvart i åtta och åkte därifrån kl. 11. Jag fick väldigt mycket morfin den här gången, för det gjorde betydligt ondare den här gången. Det kan bero på att det var så många fler äggblåsor denna gång. 20 äggblåsor punkterades och vi fick ut hela 13 fina ägg!!! Känns så skönt, att det blev fler än de 8 vi fick sist. När vi fick resultatet så var all smärta värt det, vad konstig man är...

Nu kommer nästa fas i det hela, att vänta och vänta. Man kan ju tycka att man skulle vara bra på det vi det här laget, men icke. Usch, vad jag tycker att det är ångestframkallande att inte ha kontroll. Nu hoppas vi sååå att det  i alla fall blir ett ägg befruktat. Om vi får något så sätts det in på fredag kl. 11. Vi har inga förhoppningar alls denna gång, men jag kan tala om att jag kommer att gråta av lycka om vi får ett, ett endaste ynka litet ägg. Det är allt jag vill ha. Snälla, snälla, ge oss det!!!

Kram och tack för allt pepp tjejer! Hjärta
    Gud vad bra!! 13 ägg måste ju vara ett superbra resultat!! Hoppas nu att flera blir befruktade o att du inte blir överstimulerad! Men det är väl bara att dricka dina 2 liter även om det är jobbigtGlad
    Förstår att det känns jobbigt med väntan men jag tror det kommer gå bra! Stor kram
  • DubbelAA
    Millan: Håller tummarna för er på fredag! Lycka till!!

Aruba: Skönt att det inte var några fel men jag förstår hur jobbigt det känns att behöva vänta ännu längre innan ni får mer hjälp. Förhoppningsvis kommer ni fixa det själva! Kram

Ego: Nyss hemkommen från läkaren i Uppsala o vi fick gå vidare till IVF direkt!! Inga problem utan han tyckte det var bra att vi kände så själva. Han sa att insemination tyvärr inte är särskilt effektivt utan att det ju är större chans med IVF. Han trodde att vi har stora chanser att lyckas eftersom alla tester tyder på att våra kroppar är tip-topFlört Men samtidigt som han var positiv gällande våra chanser så sa han ju oxå att vi inte ska ha alltför stora förhoppningar nu under vårat 1:a försök. Han var iaf jättebra o från början ville han att jag skulle göra den långa varianten med nässpray men då skulle jag behöva spraya under resan o efter att ha pratat med en av överläkarna så tyckte dom att jag skulle slippa det o istället ta korta metoden med sprutor direkt. Känns skönt även om det gör att vi inte börjar förrän i mitten/slutet av april beroende på när min mens kommer. Men som sagt skönt att slippa spraya o kanske må dåligt under semestern.
    Hur som helst så känns det skönt att veta att vi går vidare o förhoppningsvis kommer ett steg närmare att få vårat barn!
  • DubbelAA

Millan: Tack! Ja det känns skönt att gå vidare o även skönt att kunna slappna av (förhoppningsvis iaf) på semestern. Förstår att det känns tungt o att du funderar på hur ni ska gå vidare o det kanske på ett sätt är bra. Även om man alltid har höga förhoppningar på att det ska gå vägen är det kanske bra att vara inställd på att det kanske inte gör det. Då kan man ju ha en plan för hur man vill gå vidare o då kanske det inte blir lika tungt om det nu inte skulle funka. Jag hoppas o tror att det kommer gå bra för er även om du känner dig låg!! O än så länge har de ju inte plockat äggen så kanske kommer det bli fler än 5 när det väl är dags. Håller allt jag kan hålla för er o att det ska gå bra nu! Det är du mer än väl värd!!! Stor kram o massor av pepp till dig!!

• DubbelAA

Tack allihopa för era lyckönskningar!! Känns så himla bra att ha er o "tjata" med när man inte kan göra det med alla andra i ens omgivning. Ni är helt enkelt bäst!!!Hjärta

Jojjo: Är så himla nyfiken, hur har det gått? Jag hoppas så att det har gått vägen med befruktningen! Håller allt som kan hållas för er vännen! 

• DubbelAA
    L Maria skrev 2012-03-08 20:04:03 följande:
    Oj, nu har vi både missfallsutredning den 19 mars i Hbg och sedan besök på RMC den 26 mars, för svar på proverna! Vi trodde att vi skulle få vänta till slutet av april, då hade det gått tre månader sen proverna till RMC, så det var positivt!
    Tjohoo! Det är ju jättebra! Vad skönt att inte behöva vänta så länge som ni trodde! Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet