Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria- Grattis i efterskott!  Hoppet är inte ute förrän tant röd är här! ;) Hoppas hoppas på positivt resultat på fredag!
    ingen utredning förrän efter 3 missfall. När jag pratade med läkaren sist efter mitt mf så sa läkaren att du är nog snart gravid igen och då ska det nog gå bra..... det är ovanligt med tre missfall på raken....sen fortsatte han meningen ....och gör det inte det så får du utredning då! Blev ju att man lägger foccus på det sista han sa...

lillamillan- klart du får gnälla! Men jag tycker att du tar det bra! Känns det inte lite skönt att gå vidare till utredning iaf? 

Gris- Jag hade nog tänkt att cykeln var kortare. men svårt att säga hur mycket kortare 2-4 dagar då hade jag nog räknat med att jag hade 28 iaf. Du får kolla några cykler (fast jag hoppas att du blir gravid innan ;) ) Mensen är en häxa det är jag säker på ;) Jag skrev i en tråd och brukar benämna mensen som tant röd men när jag själv fick mens så skrev jag att häxan kommit.... Att det är en häxa tror jag också för mitt humör är för djävligt när hom kommer ;)

• mallanis

Ansi- Var tvungen att googla lite. Hur länge har du haft det? Arbetslivsintron, synd att det  inte funkar bra =(  Jag hade en pojkvänn som också kände av samma fobi. Det är väll inte så himla ovanligt va? 
    Hoppas att det inte är pms vore väll kul om vi kunde få plus i denna tråd också !  Hundarna är en hollländskras.

• mallanis

Välkomna! Åhh så kul att vi är så många nu, vilket gäng!

Pingla77 - skönt att det är gjort snart är ni på banan igen!

emmafemma - sundast är nog att ställa in sig på att det tar ett tag  (och jo Ansi du har i snitt tar det 7 månader) och blir det tidigare så är det ju kul! Man blir nog knäpp annars, jag har ju försökt i ett år (fast inte alla månader då jag har varit gravid 2 gånger) och det gäller att inte bli altför deppig om mensen kommer (igen) ..

Ernlia- vi kommer nog att sitta där med våra små tillslut!

• mallanis

Flyttar fram listan lite lägg gärna till er så är det lättare att ha koll på vandra =)
    Gris jag tog bort dig fyll gärna på med nytt datum!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

MariaF79 ÄL ~1 september, BIM 15-17 september
    Lillamillan ÄL 5 september BIM 17-19 september
    Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 25-26 sept?
    MD77: ÄL ~12-13 september BIM ~27 september
    Saftoch bulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober

• mallanis

Maria - testning i morgon? ;)

Lillamillan- Hur känns det? Känner du något hopp eller tror du att det var dina vanliga flytningar innan mens?

Ansi- Tänker du testa innan BIM?

• mallanis

Kul med er som har äl och "jobbar stenhårt" hoppas ni lyckas tajma allt!

Maria- Uch så trist med mens!!!

Pingla- Nedräkning pågår för dig... hoppas att de två veckorna försvinner snabbt som en *grisblink*  ;)
    Jag har kört med testlagrets men senast köpte jag någon annanstans ifrån.... billiga tester tror jag de hette men de har jag inte provat ännu.

Ansi- hoppas hoppas på nidis! Har du någongång tidigare fått sådana blödningar?

Lillamillan- Hur är det? Några känningar?

Ego- I min tempning, så fick jag en dip vilket kan vara positivt MEN då jag varit ute hela gårdagen, sovit dåligt och tog tempen för tidigt så kan det lika gärna inte betyda ett skvatt ...ja ja det är bara att vänta och se.....

• mallanis

Lillamillan -bllläää lider med dig! Känner ju så väl igen besvikelsen när mensen kommer .....=/  gråt och vråla lite vet jag, det får man banne mig!

Ego- åhhh det är så himla långt kvar till BIM!!!

• mallanis
    Flyttar fram BIM en hel dag...som om det inte var tillräckligt långt ändå....

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 september
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept
    Saftochbulle ÄL 12-14 september, BIM ca 27 september
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 oktober
    Rosavit ÄL18- 19 september BIM 5-6 oktober
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 oktober
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 oktober
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 oktober, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt oktober, försök nr 13 första barnet
  • mallanis

pillade lite i listan...lite mer lättläst?

BIM-lista. Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ansi 30: ÄL 5-6 september BIM 21 sept
    Mallanis: ÄL 10-15 september BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 september, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 september BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 september BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 september, BIM ~10 okt
    Fröken Ellen: ÄL ~28 september, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 september, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 oktober, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet

• mallanis

MD77- missade ditt inlägg. Härligt att du kom iväg jag håller tummarna ja med!

Ansi - åhh så trist =/

Nu står jag och saftochbulle helt plötsligt längst upp på listan.... !  Inbillar mig lite molvärk men varje månad  vid den här tiden så sitter jag ju och känner efter men jag har redan glömt hur jag kände förra månaden vid samma tid Skrattande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet