Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ifyouweremine skrev 2010-10-13 19:36:09 följande:
    lillamillan - Du är hjärtligt välkommen att gnälla hur mycket du vill! JAG gnäller trots att jag bara misslyckats med två försök (löjligt värre) så du har all rätt att få gnälla. Vad jobbigt att behöva vänta en vecka extra! Men hoppas att det tar sig den här gången, som kompensation!

Har skrivit om det förut i tråden, men har en kompis som försökte och försökte och fick till slut göra utredning. Hon fick tre månader med hormonbehandling och därefter skulle det bli insemination om det inte tog sig. På tredje och sista försöket med hormoner, när hon i stort sett gett upp hoppet, tog det sig! Nu är hon i ca vecka 20 och allt såg fint ut på ultraljudet. Tänkte att det kan stärka lite att få höra sånt när det drar ut väldigt på tiden.. att det faktiskt händer att det tar sig trots att det verkar hopplöst.
    Oftast hör man ju om dem som blir gravida bara mannen viftar med kalsongerna. De som får kämpa och slutar lyckligt hör man ju inte så ofta om!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    simtim skrev 2010-10-13 18:08:46 följande:
    Jag hinner inte med här i tråden...hahaha. Det är ju superkul att det skrivs mycket. Nu har jag iallafall ögnat igenom lite...
    mallanis: det är bara roligt att höra om hur det går för er plussare. Tråden är ju världens skönaste tråd ju..prata på bara så smittar det säkert av sig på oss andra så vi också plussar. Hoppas jag

inna: hur går det för dig? Känner du nåt? Jag känner ingenting...men jag är rätt lugn ändå. Tror liksom att om det inte blir den här gången så blir det väl så småningom. Fast än är ju inte hoppet ute för det här gången. Väntar tålmodigt till BIM och sen får vi se!

essalady: tack för perspektivet. Alltid bra att titta på tillvaron med lite andra ögon

Ja, nu kom han hem, min favoritman som jag är så glad i..så nu ska jag sluta.
    Lycka till allihop!
    hahha så sött skrivit om din man...=) .. När man är trött på att vänta på bebis så kan man iaf tänka på vad som är bra i sitt liv!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Ansi- TRIST! Men fram med skumpan och ost och annat du inte kan äta som gravid ;)

Astrogirl- Gött att du fått tid!

Ernlia- då kanske du kan få vul i stället! ;)

Ego- Idag har jag fått sett en klimp! OCH ett tickande hjärta. Lite lättad även om jag är medveten om att jag inte är direkt i mål =) men glad idag iaf! Tjooohooo!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Ansi- Just nu är jag lite lugnare ;)

Pinglan- Go pinglan go pinglan! Lät härligt!

Irmelie- Japp iböland får man ta tag idet! Det finns ju de som hävdar att när man har riktigt bra sex att chansen är större för att bli gravid ;) men det finn sju såååå många teorier. Pinglan  denna teori verkar ju lovande för er denna gång!! ;)

Theblondone- Håller med de som svarat tidigare det tar lite tid innan äl sker fast du fått gladgubbe! Kolla vad det står på just ditt test... Men mitt tips är iaf att inte sexa för sent!

Favoritgrisen var e du och varför står du inte på listan -blir det inget försök denna månad?

Drömmen om elin Inga känningar kanske är dina gravtecken ?  ;) hoppet är inte ute förrän kärringen är här !
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Gris78 skrev 2010-10-15 10:01:18 följande:
    Inna - Det är just av den anledningen som du och flera just pratat om som jag tycker är den största anledningen varför man ska köra med stickor. Jag känner igen mig i era olika situationer och har själv tyckt att teststickor verkar lite väl....

Vad kan man säga, har inte gjort försök nr 2 ens en gång och jag är redan för stickor.... 

Mellanis och Essalady - det nya ÄL har inte kommit än men det är inte långt kvar, dag 1 var den 9/10 så tiden springer fram tack och lov..

Har inte glömt er i denna tråd, eftersom jag missade senaste ÄL så har jag inte haft jätte mycket att tillföra.  
    Jag sedan förra helgen lyckats få Bältros, mamma hade det i midsommras. Tydligen så smittar det inte så jag vette fan hur jag kunnat fått det. Mamma hade det på samma ställe fast på motsvarande sida. -Lustigt nog!

Iallafall, bältros är INTE kul konstant smärta och tusen nålar känslan kommer och går. Det finns inget man kan gör förutom att stå ut med skiten. Läkaren skrev ut Citadon som han trodde kanske kunde hjälpa lite och framför allt ge mig chansen att sova utan att vakna tusen gånger.  Så igår kväll så tänkte jag testa Citadon och gjorde "misstaget" att läsa sedeln som kommer med alla läkemedel. BÖR UNDVIKAS OM MAN FÖRSÖKER BLI GRAVID.  

Jag får fortsätta plågas helt enkelt.  

jag har fattat det som att först är det glad gubbe och sen är det go go 24-48 h frammåt. 

Mellanis - kul med tickandet, bandade du ljudet?? :)

Ash bältros- låt ju jobbigt! Konstigt att din mamma först fick det och sen du och det ska inte vara smittsamt. Hur får man det då har ni varit på samma platser? Tror du inte att man garderat sig lite med citadonen? Tycker att det ibland är så med läkemedel både hängslen och livrem? Men det är min åsikt ;)  fasiken har du ont så hade jag knaprat tabletter. =)  Om jag kommer till bb så ska jag be om den största och starkaste groggen de har ;) eller så ska jag föda under orgasm *asg* Hahha det finns mycket man kan läsa om på nätet...

banda- varför tänkte jag inte på det? ;)  det tickade fort som bara den kan jag säga .....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Gris78 skrev 2010-10-15 11:25:27 följande:
    Jo det ligger nog mycket i det du säger om läkemedel, jag visade det för sambon och han brukar köra med samma tanke och säga äh till det mesta men där var han tyst faktiskt. Som jag sa så var inte läkaren säker på att citadonet skulle fungera då det inte finns nåt som hjälper. Man är liksom fängslad i sin egen kropp. 

Jag är generellt sett inte särskilt förtjust i piller och sånt, även om det ibland känns som ett tillfälle då jag skulle "knarka" på om det fanns något som skulle göra någon skillnad. 

Läste att man brukar ha ÄL 10-14 dagar efter dag 1 (tror jag, blev osäker helt plötsligt) så då borde det vara lagom att testa dag 9 eller hur? 

Vid förlossning så håller jag med dig om att då är det lika bra att ta allt som går och erbjuds!! Kör hårt ba!
    Vilken vecka är du i nu Mellanis?? Essalady hur ligger det till för din del??

Kan du inte höra med en läkare eller sjukvårdsrådgivningen. Jag är heller inte mycket för tabletter men när jag blir riktigt sjuk och ynklig så tar jag tabletter. Jag menar om du klarar dig utan smärtstillande är det ju bra men om du verkligen verkligen har ont så borde de ju kunna ge dig något annat? jag har för mig att jag fick citadon vid mina mf/ma då var det ju iof vid några dagar men det fick jag ju utskrivet av läkare som höll på med missfall? Effekterna av citadonet kanske inte sitter kvar så länge? Fast de klart börjar du närma dig äl...? Ach så mycket svammel från min sida .... =(

ca 6+4 läkaren babblade nånting om 5+4 ..... men jag tänker inte oroa mig om den är för liten jag har ju iaf sett ett tickande hjärta. Det kommer jag leva länge på....så overkligt men coolt! Hoppas att ni andra snart är där och får vara med om detta fantastiska!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    MD77 skrev 2010-10-15 16:13:53 följande:
    Jag sitter ovh väntar på ÄL, är på dag 19 idag och hoppas att det är dags snart!Glad Denna gången ska jag få progesterontillskott för att förlänga min lutealfas som bara är 9 dagra, lite för kort. Så nu hoppas jag på att det blir tredje gången gillt!Glad
    så bra de verkar ha full koll på dig! Jag har också haft lite kort luteralfas men när jag pratat om det med läkaren så tyckte han att det "nog inte var någon fara"....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Rosavit skrev 2010-10-15 18:22:44 följande:
    Essalady, jag känner på dagen när jag har ägglossning.. kan nästan känna vilken sida ägget släpps ifrån (om det släpps) men jag vet ju inte precis när ägget släpps... och idag fick jag glad gubbe igen så det fick bli framtvingad mysstund. Eftersom vi är bortbjudna ikväll var jag tvungen att säga. Tar det sig denna gången är det från igår då det var mycket bättre! Sambon var jättenöjd och sa: vad har hänt med dig!? Kände mig lite skyldig.. he, he..Tungan ute

Har oxå haft bältros och förstår din känsla gris78.. Dock fick jag tabletter mot det. Svindyra, nästan 2000.- så du ska vara glad att du slapp dom... Hoppas det går bra i alla fall..

Ha en trevlig fredag alla! Nu iväg på middag.
    hahha ja vad är det med dig rosavit *s*  Min man har i bland kläckt ur sig ...jasså är det äl minsann ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

MD77 - jag var nere som kortast på 9 dagars luteralfas (Har för mig att det varierade faktsikt !? Jag har minne som en guldfisk.... )  men sen började jag med naturläkemelel och då blev luteralfasen längre! 

Ernlia- Tror du verkligen att det är någon fara att gå på massage?  Det har jag inte hört? Kanske om du kör någon specialare som ska "driva ut något". Jag går ju hos akupunktör och det finns ju de som slutar med det när man blir gravid. Jagh pratade med min akupunktöer om det (jag började gå hos henne för att bli gravid, så hon vet allt om mina försök och menscykel) sa bara att hon sätter i punkter låååångt från några "missfalls punkter". Och att nålarna hon sätter och massagen hon ger är stärkande.... Ja menar massage ger ju endorfiner som frisätter hormoner som gör att man mår bra.... Oj långt ...hahha Ja jag var nog bara nyfiken på hur du resonerade och så fick du mina tankar på köpet ;) hihi...

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet