Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Drömmen om elin- Håller tummarna stenhårt för dig!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-10-16 20:31:00 följande:
    Jag tror egentligen inte att det är någon fara, men vågar inte riskera något. Pratade med min kiropraktor om det och han sade att de flesta rekommenderar att inte genomgå sådan behandling innan 12 v eftersom man inte vill förknippa behandlingen med eventuellt missfall. Men jag tror inte det finns några vetenskapliga belägg. Jag har dock gått en massagekurs på grundnivå och där var regeln att massera inte tidigt gravida och personer med infektion i kroppen. Men om jag skulle få en massage nu skulle jag verkligen vilja vara säker på att massören visste vilka punkter hon ska undvika. Är som sagt inte säker på om jag är villig att riskera något.

Men om du har en akupunktör som har koll på just sådana saker är det ju bara bra för jag tror att avslappning är väldigt viktigt. Jag känner redan att jag har lite småpanik och ångest över att vara gravid för första gången. Det händer ju så mycket i kroppen och framför allt humöret. Känner knappt igen mig själv, otroligt irriterad för allt. :( 
    Ah, det köper jag ;)  näe man vill inte riskera något!  Och skulle det braka så skulle man fundera på om det kunde berott på massagen. Och det är väll därför skolorna säger att man ska undvika massera gravida...  Förra året så rekomenderade de att gravida före v 12 inte skulle vaccinera sig mot svininflunsan, enligt BM och de läkare jag pratade med av samma anledning som du nämnde ovan. Jag som är lite knäpp tänker annorlunda jag vågar inte avbryta min akupunktur för tänk om jag får mf då beror det nog på att jag inte fortsatte ;)

hahha ja mitt humör skiftar också mycket från skrattande glad till att explodera för småsaker ;) Hur mår du annars? Matlust, sover på nätterna, illamående?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Jag har ju lyckats att bli sjuk.... och har åkt på halsfluss...=(  Så om det är sjukdom eller grav är svårt att veta just nu. Men är trött och har smått avsmak för mat men inte illamående...men doftsinnet förändras ;) Mannen kom och satte brevis mig med en whiskey- gosh va den stank! Molar lite granna och brösten är ömma som den annars är jag nog som vanligt....hmm ja förutom humöret vilket är mer labilt än vanligt...

Nu blir det att se på thriller! ha det gott !  

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-10-18 14:59:48 följande:
    Jaha, då är det kanske snart min tur att komma tillbaka hit..
    var på VUL idag och allting var så smått, hinnsäck på 8mm och foster på max 1-2mm
    Eftersom jag trodde jag var i 6+4 var det en chock. Jag plussade 29 september, så är den stoleken på embryot ens möjligt då, om den inte slutat växa?
    Jag som varit livrädd för MA.. 
    Allting känns så bittert just nu.
    Ett nytt VUL om två veckor, om jag inte börjat blöda innan dess.. Gråter 
    Men Irmelie  =( vad sa de då? Lite mer specifikt?
    Att inte se ett hjärta är ju inget konstigt så tidigt och det kan ju vara väldigt svårt för dem att mäta och mäta rätt. Jag har hört om andra där det varit litet men som man faktiskt har sett på nästa vul, vill inte ge dig några falska förhoppningar...  När jag haft mf/ma så har de sagt klockrent att tyvärr det är mf/ma! Men så verkar det ju inte i ditt fall iom att du ska tillbaka så tror de inte att det var helt kört ....eller?  Visst hade du äl testat, har du räknat  från senaste mens eller ägglossning när du fick fram 6+4?  *kramar*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Irmeline skrev 2010-10-18 21:24:04 följande:
    Jag hade varit 8+6 enl senaste mens, men eftersom jag har långa (oregelbunda) cykler så stämmer inte det.
    De sa att det såg ut som en väldigt tidig graviditet, en hinnsäck på 8 mm och ett ev. foster på 1-2mm.
    Jag trodde jag hade äl 15 september och testade positivt två veckor efter det, hade dock inga äl stickor utan hade känningar i magen den 15.
    Problemet är bara att jag plussade 29 september (19 dagar sen) och att efter så lång tid borde det vara större, om inte tillväxten stannat av. Om jag plussade väääldigt tidigt och om den växt ovanligt långsamt så kanske det finns en möjlighet, men jag tror den är extremt liten.
    De kunde inte se någonting så det blir nytt VUL om två veckor.
    Långa veckor..
    Vill inte ge dig falska förhoppningar men kan du inte vara i v 5 ändå? Iom att du har långa och oregelbundna cykler så vet du ju inte helt hundra när ägget verkligen släppte (trots äl-känningar) jag räknar med att jag hade äl 13 sept och de mätte min till 5,5 i 6+3 . Säg att du hade älkänningarna 15 men inte släppte ordentligt förrän efter ytterligare några dagar sen går det ett dygn (? ) till innan det fäster.  Kan du inte vara i v 5 då? De växer ju mycket i v 5 se kopierad text nedan.
     " Ett rörformat hjärta bildas och ska snart börja slå sina första slag. Själva embryot är nu omkring två millimeter långt, stort som ett knappnålshuvud, men har ändå ett förstadie till både ryggrad och hjärna."

Håller alla tummar jag har för dig och knorten!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Fru KM skrev 2010-10-19 09:13:26 följande:
    Inget test nödvändigt, mensen kom i natt. Känns ledsamt o deppigt men skönt att veta. Går ju omkring o hoppas annars men nu vet man. Får hoppas på nästa månad. Ska börja med ÄL tester nu oxå. En fundering, NÄR börjar man testa?
    Uch tråkigt Fru KM!

Om man inte riktigt vet när man ska förvänta sig äl kan det vara klokt att börja testa redan dag 9. Så att man inte missar äl.  Men jag hade inte äl utslag förrän dag 16 nånstans så det kan ju variera mycket från person till person...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-10-19 13:06:16 följande:
    men har den kommit igång ordentligt, att du vet att det verkligen är mens? Jag fick ju en blödning fyra dagar innan BIM, exakt så som mensen alltid börjar, men sen kom det inget mer...

Lite ego: Har just varit på gynundersökning till världens gulligaste farbror. Första gången en sådan undersökning varken var obehaglig eller gjorde ont. Idag borde jag vara 5+0 (enligt efter när min ÄL var och 13 dgr lutealfas) eller 5+1 (enligt läkaren som utgick ifrån sista mensen och förmodligen standardfas). Han kollade att det fanns något där och att det låg inne i livmodern och det gjorde den! Kunde inte se något hjärta än, men däremot ett litet pyre på 4 mm! Han tyckte allt såg bra ut så får helt enkelt lita på det och hoppas att det fortsätter i den stilen.

Hoppas verkligen att det helt enkelt var för dåliga bilder, att ditt pyre låg konstigt till i livmodern Irmelie! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle ha varit att fått ett tveksamt besked idag.  
    Grattis! Visst känns det märkvärdigt? kram kram

Å ni som har äl på gång...jobba jobba jobba ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Ansi30 skrev 2010-10-19 13:14:49 följande:
    Nu har jag beställt ÄL-test. Har kört med testlagrets stickor tidigare men nu kostar jag på oss clearblues digitala.
    ni är ju några i tråden som har använt dom... några är nu gravida om jag inte minns fel

SÅ när glada gubben kommer ska man alltså hoppa i säng med sambon? Har ni bara sexat en gång då eller har ni fått till fler sessioner?
    Jag körde med testlagrets! För min del så sexade vi dagarna innan utslag (tror stenhårt på att ha små män i röret när äl är på gång de kan ju leva flera dagar)  och fram till utslag förra månaden som vi lyckades "träffa rätt". Då sexade vi på i några dagar i rad för att optimera chanserna.
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Simtim- Trist med mens men man lär känna sin kropp och märker saker om sig själv som man aldrig riktigt tänkt på (så var det iaf för mig) .

Maria - Välkommen till vill gärna bli gravid- tokeriet ;) Hoppas det ta ett tag innan eller hellre att du blir gravid innan du kommer till Allt jag tänker på är att bli gravid- tokeriet! för att inte tänka på nästa tokeri Jag gör allt för att bli gravid ;)

Gris - Hoppas att mannen hunnit hem från jobbet! Jasså så äl kom tidigare än beräknat?

Bullen- Hur mår du då?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pingla35 skrev 2010-10-19 20:52:03 följande:
    Har nu fått testerna i brevlådan och ska genast börja testa. Men hade bråttom till toa vid hemkomsten nu ikväll så testet ligger redo för nästa besök.
    Men om det nu är plus på detta test för ÅL kan du ju inte komma mer olägligt...

Jag är helkonstig i kroppen. Känner mig jätte varm, ont i mittpartiet, huvudet känns om det är någon storlek för liten för innehållet. Försöker kolla på nätet om det möjligtvis kan vara symtom för just ÄL. VAd jag kan minnas så hade jag något liknande i samband med ÄL för 2 månader sedan, HAde feberfrossa då.
    JA jag vet inte vad man ska tro. Allt känns konstigt i alla fall. 
    Kan inte påstå att myspys är det jag allra helst vill ha just nu om det visar plus på ÄL-stickan.

Som sagt skönt att få komma in här och gnälla av sig lite. Sambon skulle nog bli tokig om han fick reda på alla mina tankar. Han är visserligen informerad om ÄL-stickor och att det inte är på topp. Han hade nog sett framemot lite mys efter två dagar i sthlm på kurs. Så medan ha är på träning så ska jag knapra lite värktabletter och se om vi kan höja mysfaktorn lite.Tungan ute
    Pinglan- innan äl sjunker tempen och när äl sker så höjs tempen igen - Det är ju mycket möjligt att du faktiskt känner av det!  Fast jag har aldrig hört att huvudet kan kännas som en storlek för litet ;)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet