Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

petar lite till ;)

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

Mallanis: ÄL 10-15 sept BIM 26-27 sept, 3 försöket efter mf i juni, ma i nov-09
    Saftochbulle: ÄL 12-14 sept, BIM ca 27 sept
    MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6

• mallanis

Ernlia- ja det finns många teorier- Jag har denna månad sett till att sexa dagarna innan äl så att det finns spermier i "röret" får se om några dagar om det funkarde för oss ;) det kan ju vara så att när man kommer upp i åren (nu menar jag inte att vi i denna tråden hör till den kategorin ;) ) så kan äl utslaget komma lite sent altså efter äl skett. Denna månad så har jag inte chansat utan tror att vi sexat på ganska bra innan äl utslaget (och under).

Ansi- denna månad är jag lite extra förväntansfull då jag inbillar mig molvärk nu... min tempkurva ser också "spännnande ut" ..... håll tummarna! Annars kör vi på mot nästa månad!! Va du är stark som jobbar på körkortet, det måste vara bra att ha den lilla extra sporren att du vill ha körkortet när du blir för föräldraledig!

MD77 - va kul att testa på lördag!! Jag har "alltid" plussat sent så jag kommer inte testa innan BIM om nu inte mensen kommer först... Uppdatering av gravtest KRÄVS i denna tråd ;)

• mallanis

saftochbulle- Skönt med äl!!! ja då borde väll bim flyttas fram lite när äl kom sååå sent?

Ego- åhhh vad det är seeeegt fram till BIM.... segare än vanligt!

Det SKA bli vår tur.........
  • mallanis
    Ansi30 skrev 2010-09-23 13:08:39 följande:
    Ja hur kan tiden gå så långsamt tiden mellan ÄL och BIM? Just nu inväntar jag ÄL men den väntan brukar gå lite fortare.  Tror tyvärr vi kan få det lite klurigt att få till det under äl denna gång. Vi kommer med största sannolikhet ligga vägg i vägg med mina föräldrar (dessutom i en våningssäng) uppe på landstället. Men vi får se till att göra det vi ska precis innan vi åker och direkt när vi kommer hem haha.

mellanis: det är fasiken inte lång tid kvar tills du kan testa nu! Har du kvar molvärken? Några andra symptom? 
    Ja när man väntar på äl så är det lite lättare och snabbare på något vis?

Mitt humör är ett symptom-jösses vad jag är lättretlig, sen överglad och växlar till något annat (lipade till extreme home makeover i går ;) ) sen har jag varit mogon pigg två dagar i red *asg* det är inte likt mig...och ja jag tycker att det molar fortfarande..... MEN allt det där kan ju visa sig vara pms =/ får helt enkelt vänta och se....

Kommer inte testa innan BIM då jag plussade så sent sist (BIM+10) så det känns liksom inte lönt....och kärringen kanske hinner komma innan jag testar.... åhhhh vad jag önskar att det är en knodd.
  • mallanis

Hurru ni tjejer det har hänt!
    Jag har faktiskt fått ett plus! Nu är det min tredje graviditet de andra två har ju avslutats olyckliga men hoppas hoppas att det blir tredje gången gilt! Sist så plussade jag först på BIM+10 ! men i går på BIM så fick jag altså ett plus! Jag tycker det ser ganska starkt ut (? ) ni får gärna kolla på min sida.

Är himla glad men så oerhört skakisTungan ute med tanke på vad som hänt tidigare....hoppas hoppas på tredje gången gilt....(alltid tyckt att det är ett fåningt uttryck men hoppas hoppas att det stämmer nu ;) )

• mallanis

Tack ni snälla för grattisar. Värmer verkligen! Glad men räknar mig inte direkt som gravid...vågar kanske tro på det när jag är i juni och bara har dagar till BF...Japp det brukar ju komma pluss i "stim" så nu följer säkert fler efter! Skrattande

Ni är ju flera med äl i krokarna så det blir spännande läsning här snart!

MD77- hur känner du dig dags att testa snart?

saft och bulle- jobba jobba jobba ;) it´s a hard work but some one have to do it!

emmafemma- nästa månad då j-klar.

Tredje gången gilt?!
  • mallanis

Lägger till en punkt för gravida och hoppas att jag inte står där själv så länge! MD77 står högst upp på listan sen följer ni andra tätt efter...

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

MD77: ÄL 17 sept, BIM 1 okt
    Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.

Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Pingla35 skrev 2010-09-26 17:05:31 följande:
    mallanis-Stort grattis!! Ska hålla tummarna att det går hela vägen denna gång.

Snart är det väl dags för er andra att hålla era teststickor redo..

MD77-strongt gjort!! 

Själv är jag inne på vecka 2 med blödningar  och hoppas att det slutar snart. Så att jag oxå kan skriva upp mig på listan. Jag kikar in här då och då för att kolla er liteFlört!!
    Uch och fy märker du att det börjar avta nu? Hur går det har du något ont?
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-09-27 16:56:49 följande:
    Hej och välkommen simtim!
    Stort grattis mallanis! Förstår om du är lite avvaktande (är nog en ganska sund inställning). Självklart håller vi tummarna för att allt går vägen!
    Jodå, lite jobbat blev det (fast, suck, vad jobbigt det blir när man liksom "måste"... Jag menar, nog för att jag gillar sex, men det blir så stor press) så nu är det långa väntan till BIM.
    Håller tummarna för er andra också - blev lite taggad nu när det plussades för mallanis. MD77 på tur nu alltså...
    ja det kan bli lite konstlat när det är äl.... min man tycks dock inte lida ;) men jag tycker att det kan vara svårt att komma i stämning, när man SKA baka bebis ;)

hoppas hoppas att nu fler följer tätt efter så vi får lite längre gravidlista!
    Tredje gången gilt?!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet