• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Daniela01 skrev 2010-11-24 22:16:34 följande:
    Ceke- vilka underbara nyheter!!!! Vilken turdag!!!
    Helt underbara!!
  • ceke
    Kaprifolen skrev 2010-11-25 09:19:22 följande:
    Nja, hyfsat säker men jag förstår hur du tänker....jag har ju skippat alkohol helt sen lite innan ÄL och inser väl att jag kanske inte bör dricka i helgen även om ett test visar minus. Men ni förstår dilemmat, folk kommer ju spekulera...

Jojjo55: Jag tänker köpa ett test först på fredag em när jag åker hem från jobbet och testa först på lör morgon. Lite vidskeplig är jag och inbillar mig att köper man ett test nu så kommer mensen Fast jag blir liksom tokig på mina känningar i tjejmagen, är det mens som är på G eller....??? Idag tror jag att den nog kommer :.( pessimistisk.

Hur gör ni som kommer att vara mellan ÄL och BIM när julen inträffar, har ni berättat för era familjer att ni försöker? Återigen denna alkohol, min mans familj (som vi ska fira m i år) dricker gärna vin till maten och alkoholglögg, hur hanterar man det? Är inte ett dugg sugen på att berätta att man försöker, blir det inget kommer man ju bara känna än mer press ju mer tiden lider.
    Vi kommer nog va där runtomkring ngnstans om det inte skulle ta sig innan, vill säga Men tjaaa... jag vet itne ja. Vi brukar va upp emot 20 pers hemma hos oss på jul och det burkar bli en eller två snaps, nåt glas vin etc... men samtidigt brukar själva min familj ibland åka till midnattsmässan.. Jag är inte så religiös av mig så, men samtidigt tycker jag det är en sån fantastisk stämning i kyrkan då, alla fina psalmer etc.. Och om vi får för os att göra det, är det enkelt för mig att va nykter då ngn måste va chaffis och "dragit den längsta stickan". Mina föräldrar och bror vet om att vi försöker, Det va liksom lite svårt att hålla den infon hemlig i och med operationen, funderingar jag har kring hur mammas kropp funkar i och med hennes endometrios etc etc..
  • ceke

förrsesten.. STORT TACK alla som hållt tummarna och som även gratulerat efter gårdagens mirakel Det känns faktiskt som större än min födelsedag förra veckan

Så, ÄL borde va nästa vecka och sen kommer även jag va med och vara skengravid fram till BIM Vem hade kunnat tro det???

• ceke

Sitter och funderar på vilka ÄL-test jag ska betsälla från internt... har ni nå br tips? Har tidigare köpt CB på apoteket, men det blir ju verkligen svindyrt i längden!!! Även om de är bra o lätta att tyda..

• ceke
    ernlia03 skrev 2010-11-25 10:37:15 följande:
    Stickningarna i bröstvårtorna känner jag igen. Det hade jag aldrig känt innan jag plussade. Kändes som man drog i dem på något sätt, brände och kliade också. Fick känningarna ca tre dagar innan BIM. Det är spännande det där med symptom! Skrattande
    symptom.. jag tycker det där är supersvårt... jag menar.. de flesta symptom folk skriver om, känner jag varje månad innan mens. Och den månad som kroppen var helgalen och jag trodde att jag var gravid, hittade de ju cystan, så då var det den som spökade. Det jag har lärt mig under det här halvåret är nog att inte känna efter så mycket efter "gravidsymptom" då min kropp ger en hel massa grejer, tom illamåendekänslor, dagarna innan mens.. så jag ska verkligen försöka att inte leta symptom härdanefter..

Men haha, vem försöker jag lura.. klart även jag kommer gå o känna och hoppas och fundera Men så här i tider då jag inte är mellan ÄL och BIM, känns det lättare att "tänka klart" över kroppens mysterier
  • ceke
    Irmeline skrev 2010-11-25 12:56:38 följande:
     Mallanis: Om att pausa sitt liv i väntan på barn, har haft flera kompisar som varit helnyktra och skött sig när de höll på, det blev inget så de slutade tänka på det och festade på, och när de festade som mest så blev det! Känner till minst tre sådana fall. Kanske var det den psykiska pressen som försvann?
    MMm´mm, tror också på det där... att leva så normalt som möjligt. De flesta säger ju att det inte skulle påverka fostret om man dricker alkohol de första 10 dagarna då det då ännu inte delar blodomlopp med modern.. Och då de första tio dagarna gått, så vet man ju oftast att mensen inte verkar komma då det är i samma veva som BIM.. sp det där tar jag ltie grann med ro.. Sen behöver man ju kanske inte slå till med en superfylla, vilket ju aldrig är direkt hälsosamt... Men nåt glas vin har jag svårt att tro skulle skada.

Däremot skulle jag inte ens komma på tanken att inta någon alkohol, eller tobak för den delen, efter ett plus!!

Hur är det med er? Använder ni tobak? Jag har rökt en gång i tiden och tar nåt bloss då och då även nu, speciellt om jag dricker alkohol.. Men det är så pass sällan nåt av det händer så det är inte nåt beroendeproblem. Jag har dock en man som röker mer än han borde, även om det inte är mer än max 1 paket/vecka.. Jag tänker lägga ner rökningen helt, förutom om jag tar ett glas vin... och försöker även få min man att göra det. För honom är det svårare, men det ska nog gå det med. Vi båda är helt inställda på att vara rökfria om vi får familj... och han skulle aldrig få för sig att röka framför barn, vilket jag tycker är en bra inställning.
  • ceke

Egentligen är det rätt spännande vilken stor grej det är i det här samhället kring alkohol... Alltså, allvarligt.. ingen borde va på nån kring det. Vem vet egentligen.. bara för att man är tjej och inte dricker behöver det ju inte va en bulle i ugnen.. det kan ju lika gärna va alkoholproblem, nåt annat som gör det valet, eller helt enkelt bara att man bestämt sig för att ta avstånd från alkohol av andra anledningar...

Många spännande saker som i a f jag börjar tänka på nu när vi själva har bebisverkstad och som jag aldrig reflekterat över tidigare.. i a f inte på samma sätt. Bara egentligen det här med att fråga nån om de planerar barn... jag menar... det är ju en jätteprivat fråga som ingen borde förvänta sig ett ärligt svar på! Eller frågan om man är gravid? Jag menar.. det berättar man ju först när man är redo att göra det... det finns ju annars en tanke med att man inget sagt.

Jjag har själv tidigare frågat folk etc och aldrig insett vilken stor grej det är! Och åh vad jag önskar att jag insett det tidigare!

• ceke
    ernlia03 skrev 2010-11-26 13:50:01 följande:
    Det var inga goda nyheter. Fostret hade dött i vecka 6 redan... Gråter Ska in på skrapning på tisdag. Fick inga tabletter eftersom det ändå bara var 50 % chans att få ut allt då och vi har en resa till London inplanerad till torsdagen. Då ville han säkerställa att allt kom ut direkt. Vi som skulle berätta för svärföräldrarna på resan...

Fruktansvärt ledsen, dåligt samvete för att jag inte mått bättre och längtat mer efter pyret, känner mig otroligt lurad. Allt bara faller. Jag var ju i vecka 11, inte alls länge till jag "klarat mig"... 
    Åhh, styrkekramar till dig! Skönt att det i alla fall var en vettig läkare som ser till att du får hjälp med skrapning så fort så att ni åtminstone kan komma iväg på resan. kan tänka mig att resan inte har så stor betydelse just nu, men kan ju va skönt att komma iväg en sväng... Och inte ska du ha dåligt samvete heller!

Stor stor kram.
  • ceke
    Sanna77 skrev 2010-11-26 23:14:40 följande:
    Ernlia03, jag vet inte vad man ska säga. Stor kram till dig! Det är ju sjukt nedslående att även om man blir gravid så är man ändå inte säker om det går hela vägen!!! November var verkligen inte vår månad, jag hoppas att det bara blir bättre från och med nu. Vi är ju så många i tråden nu så statistiskt sätt måste ju plusen börja rasa in : ) Jag har just avslutat min ÄL och denna gång gjorde vi en jättesattsning. Vi har följt alla vettiga råd vi kunna hittat. Mannen har tom duschat svalare än vanligt ; ) håller just nu alla tummar och tår!!! Ang debatten om ÄL test så har jag "loggat" alla symptom senaste gångerna och det är ett klart mönster inför ÄL så det här var sista gången som jag använder stickor. Känns skönt på ett sätt och plånboken pustar ut eftersom jag trilskas med att bara köra dyra CB test : )
    Det där med att logga ÄLkänningar lät ju inte dumt.. kanske ska sno idén om det!

Den här månaden är konstig.. tycker jag känner av äggstockarna hela tin.. men ÄL borde inte va förrän mitt i veckan.. men eftersom jag gjorde VUL i onsdags så vet jag ju att det inte borde va nåt galet på dem heller! Om det nu inte håller på att bildas någon ny sån där funktionell cysta vill säga.. men det är väl först efter ÄL om jag inte förstått det fel i sådana fall.

Jaja, får hoppas på det bästa. Ärligt... kan det inte va så att man känner av att äggblåsorna växer också? Eller? Eller så är det ännu en psykisk grej som kroppen har för sig.. bara för att jag såg på VUL att det va fem eller sex äggblåsor som håller på och växer till sig i högra äggstocken.. Suck för kvinnokroppen!!!

Hittade förresten ännu en sida som jag tyckte va rätt informativ... http://www.fertility.se/concern/Maximise_Your_Fertility/index.jsp

Godnatt på er alla! Snart är vi på väg in i en ny månad och nu jäklar tjejer, nu kör vi mot våra efterlängtade plus, eller hur?!?!?!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet