Vi över 30 som längtar efter första barnet
ernilia: känner med dig. Skönt att höra att din man tagit ledigt för att va med dig vid skrapningen.. känns som nåt man gärna är två om och kan stötta varandra så gott som möjligt. Låter dock som att du har en härligt positiv syn ¨på framtiden utifrån omständigheterna. Kan berätta att jag har en vän som fick ma tidigt detta år och som nu har knappt en månad kvar tills förlossning då hon ganska snabbt blev gravid igen. Så hopp finns mitt i allt elende...
Gris: Just de där stickningarna ut i höften har jag två kompisar som kände som första tecken på sina graviditeter, så man vet aldrig. Håller tummarna!
själv väntar jag med spänning på ÄL som borde vara någon gång inom torsdag... och hoppas att min kropp nu gjort sig av med orsaken till alla mellanblödningar och att den ska funka mer som normalt! Verkar dock va en jäkla aktivitet runt äggstockstrakten redan nu... fastän jag inte har ÄL än varken enligt ÄL-test eller sekret.. Men hmmm, kan ju va en psykisk grej att jag sett de där äggblåsorna, eller folliklarna, som gyn kallade det och som håller på att växa till
Har en fin vän och granne som själv gått igenom mycket när det gäller "vilja-ha-barn"-gebiten och som fortfarande kämpar.. hon har varit världens bästa stöttning de här dagarna och jag är så glad över att ha en så fin vän i närheten. Inte alla som vet om våran önskan om att starta familj.. Hoppas så för hennes del också..
Usch, låter som alldeles för många erfarenheter av mf och ma, ds etc i den här tråden. Är det vår ålder som spökar, tror ni? Det får vi verkligen inte hoppas.. Gynläkaren jag träffade i veckan sa att "du är fortfarande så ung och har många år på dig".. Hehe, kul att höra när man själv börjar höra klockan slå
Kram på er ni fina FL-vänner
Hoppas att det inte blir mer än flytningar för dig! Jag menar givetvis, hoppas att du är gravid. Har du testat än? Jag brukar inte räkna med flytningar innan mens som första mensdagen. Det går ju inte att ta miste när mensen väl sätter igång. Inte för mig i alla fall. De verkar ju vara ganska vanligt med något mensliknande även om man är gravid, så jag håller alla tummar och tår för dig.