Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

GRATTIS Nemi76 till plusset!

• Mumwannabe79
    Kattflickan skrev 2011-08-03 10:44:38 följande:
    Grattis Nemi! 

Min graviditet har gått åt helvete. Även det här barnet hade downs syndrom och vi gör snart abort.

Sen kommer vi att få någon form av utredning. Två barn med downs syndrom är så pass ovanligt, det ska knappt kunna hända. Men det hände oss. Hur mycket otur kan man ha.

Vet inte hur det kommer bli framöver, finns en stor risk för att jag aldrig kommer att bli mamma. 

Ånej vad hemskt! Men tre gånger kan det väl ändå inte hända!
  • Mumwannabe79

Mensmonstret är här! Rynkar på näsan

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5)
    10 -- DubbelA, ÄL ca 29 juli (försök 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 25 juli (försök 4 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    11 -- Finlandssvenskan ÄL 28 juli (10:e försöket)
    13 -- Sophy80 ÄL ca 29/30 juli (försök 14, 6:e m bra simmare, 1:a e spolning)
    17-- Polarlantis ÄL 3 augusti (förök 2 efter MA, 4 innan)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)

• Mumwannabe79

Hej på er!
    Jag och min man har äntligen fått tid för utredning (försökte redan i våras att få hjälp då jag har endometrios men vi var tvungna att försöka ett år som alla andra) 6/9 ska vi på första besöket! Glad 

• Mumwannabe79
    Råttentottan skrev 2011-08-18 22:43:54 följande:
    Litet inlägg i Victoria/Daniel debatten.

De har gjort IVF pga att hans sperma påverkas av alla mediciner efter njurtransplantationen. Tydligen, gissas det, var hon igång med IVF-sprutorna redan vid Nobelfesten och tackade därför nej till vin. Sperman är fryst redan innan transplantationen, det är tydligen så man måste göra i sådana fall. Denna info har jag hittat här på FL, nån vars BM känner hennes BM. Sedan har någon sett dem i ett väntrum på en fertilitetsklinik här i Sthlm, skrivit om det på FL i ett inlägg som togs bort. De kungliga har egna läkare och BM som kommer på hembesök så jag antar att de kan ta med sig zillioner garvtest och äl-test. De nog har vetat hela tiden att det måste bli IVF pga han sjukdom. Fatta vilken press, gissar att de körde igång direkt efter bröllopet och har säkert gjort flera IVF innan det tog sig. Tänkt er att leva under den pressen från media hela tiden. Var också avundsjuk först men nu unnar jag dem det verkligen. Dessutom är livslängden på patienter efter en sådan operation i snitt kring 20-25 år. Sug på den ni.... Plus pappas otrohet, mammas nazistsläkt, syrrans brutan förlovning och brorsan nya flickvän. Vem skulle vilja byta med henne?
    Observera att detta är tredjehandsinfo men det är väl bara att googla njurtransplantation och fertilitet för att få det bekräftat. Eller läs signatur Zinfandel på FL.

Jag gläds faktiskt med Victoria och Daniel att de äntligen lyckats bli gravida, de har haft stor press på sig och de lyckades inte direkt. Samtidigt är jag lite avundsjuk då jag själv vill vara gravid.

Hon kanske var gravid på Nobelfesten men fick missfall? 

Barnmorskor har tystnadsplikt liksom all vårdpersonal så jag hoppas verkligen inte att Victorias BM har svallrat.

Jag har googlat har inte hittat något som direkt stärker påståendet  att man måste göra IVF efter njurtransplantation, däremot hittade jag en sida där det stod att spermierna förbättras efter en njurtransplantation http://www.fou.nu/is/alfgbg/ansokan/62961. Medicinerna som man måste ta efter en transplanation är bättre nu för tiden så det är inte säkert att de påverkar fertiliteten (tror jag).
  • Mumwannabe79

Hej tjejer!
    Jag har alltid velat bli mamma men jag känner mig ibland självisk speciellt när jag är deppig. Brukar tänka att det blir synd om barnet som föds till denna ibland hemska värld. Men längtan är så stark så jag skulle inte klara att självmant välja bort barn. När min man frågade vad jag önskar mig på min födelsedag så blev mitt svar: ett barn, det är det enda jag verkligen saknar.   

Jag tycker att det börjar bli riktigt tråkigt med försöka-göra-barn-sex, kan rekommendera "Pre-Seed"-glidmedel!   

• Mumwannabe79
    Pingla35 skrev 2011-09-04 13:29:39 följande:
    EGO:
    Denna Älperiod var allt annat än kul. En karl som är förkyld och inte alls upplagd. Men det är konstigt vad man gör för att få det där lilla knytet.
    Vi fick till det nästan varje morgon!!, hör o häpna av två stycken som avskyr mornar...
    Fan om det inte tar sig nu! Börjar bli måttligt trött på det här!! Det är inte kul längre....

Det var bra gjort av er att få till det trots förkylning och morgontrötthet! Jag är också trött på att försöka tillverka bebis. Runt ÄL ligger man i så att man inte har någon lust alls till sex övrig tid i månaden :(
  • Mumwannabe79

Mensen kom idag och idag var vi på första besöket på fertilitetsmottagningen! Skönt att äntligen få hjälp.

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket)
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11)
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    13 el 14 --Råttentottan, ÄL 29 el 30 aug (försök 13)
    14-- Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
    25 ca?-- Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)
    27 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    ?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)

{#emotions_dlg.flower} Oktober {#emotions_dlg.flower}
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)

• Mumwannabe79
    Kaprifolen skrev 2011-09-07 09:37:52 följande:
    Prodigy79, vi har också bokat tid för utredning nu. Hur kör ni, privat eller landsting? Har det vart långa köer? Vad gör man på "första besöket"? Mga frågor, hoppas ok....
    Vi har sökt hjälp hos Landstinget, bor i Västmanland. De har faktiskt inga långa köer till utredning här.
    Vi fick information av en barnmorska om hur utredningen kommer gå till och vilka alternativ det finns om det hittas fel eller inte. Det togs blodprov på mig: sköldkörtelprov och rödahund-antikroppar. Är det fel på sköldkörteln får jag remiss till familjeläkare för behandling mot det. Har jag inte skydd mot röda hund ska jag vaccineras och får då inte bli gravid en månad efter (röda hund är fosterskadande). Progesteronprov ingår också för att se om man har ägglossning och det är redan taget på mig.
    Nästa vecka ska vi lämna in ett spermaprov och om två veckor ska vi träffa en läkare då jag ska undersökas och vi ska få svaret på spermaprovet. Är spermaprovet OK så blir det troligen äggledar-"spolning" för mig. Är inte spermaprovet OK ska det kollas igen om 3 månader. Om jag har passage i äggledarna och sperman är OK får vi prova Pergotime. Är det fel på äggledarna blir det IVF direkt som jag förstod det.
  • Mumwannabe79
    Sophy80 skrev 2011-09-12 23:03:18 följande:
    EGO
    Jag är så trött på min man. Svarar mig surt. Jämt. Sur JÄMT. Jag vill skiljas. Men jag har så svårt för att ge upp bebisdrömmen. Rädd för att skjuta den ytterligare på framtiden, jag fyller 32 om bara några månader. Och om jag flyttar upp till Stockholm, vad gör jag då? Har ingen lägenhet/hus, har ännu inte gått hela vägen i jobbintervjuerna och har därmed inget heltidsjobb - och alltså innehavare av mer skulder än pengar.

Vad tråkigt att du känner för att skiljas. Men det är det enda rätta tycker jag om du känner så. Att skaffa barn med en man du redan nu har svårt att komma överens med låter inte klokt, tänk på eventuell vårdnadstvist och bråk om vem som ska ha barnet hos sig när. Ett redan dåligt förhållande brukar inte bli bättre när man får barn, hemskt många par separerar innan barnet fyllt ett år.
    Hoppas jag inte låter för negativ, vill ge dig en tankeställare!  

Jag fyller också 32 snart och min biologiska klocka tickar högt.  
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet