Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-11-16 14:57:46 följande:
    Här mås det inte så bra. Vi fick bara 1 befruktat av våra 8. Det jag nu har i mig är fint, men känns ändå tungt. Vi hade hoppats på i alla fall ett till frysen... Måste landa i det här tills jag kan vara glad för att vara 'gravid'.

Vad tråkigt att det bara blev ett ägg befruktat, men Ett ägg kan räcka! Håller tummarna för det!

Kram.
  • Mumwannabe79

GRATTIS Råttentottan!

Kaprifolen1979: På mig gick det inte att genomföra spolningen då det gjorde för ont, men jag verkar vara extra känslig därnere troligen pga endometriosen. Jag hade tagit 400mg Ibumetin och 2 Citodon 1 tim innan. Min man var med och det var skönt.

Millan75:    Jag tror inte du behöver vara orolig över att AMH-värdet är lågt. Det går att bli gravid genom IVF ändå och du har ju blivit gravid så ägg producerar ju dina äggstockar.

• Mumwannabe79
    Råttentottan skrev 2011-11-20 07:54:31 följande:
    Ego: Gravid 2-3 veckor på cb digital idag, ÄL+13, BIM-2. Snart börjar jag våga tro på det här. Tror ni det kan vara tvillingar eller bara tidig implantation?

Håll tummarna för mig att jag intebörjar blöda på BIM nu på tisdag som förra gången tjejer!

Sköt om er så hörs vi.
    Oj redan "Gravid 2-3v", härligt Skål, du måste ha mycket hormon i kroppen, tvillingar är väl inte helt omöjligt eller så är du "höghormonare". Jag tror att det kommer gå vägen denna gång, håller tummarna ifall att!

Sköt om dig du med! 
  • Mumwannabe79
    Tea Time: Ja det där ägglossningstestet ser positivt ut. Äggblåsan kanske gömde sig bakom andra ägg när ultraljudet gjordes? Läkare kan missa saker också. Kör på!

MariaF79: Kan förstå din känsla, ibland orkar man inte med livet som känns orättvist. {#emotions_dlg.flower}
  • Mumwannabe79
    Kaprifolen skrev 2011-11-24 13:03:54 följande:
    Tack för svar! Men det finns endast om man verkligen haft ÄL då eller? Kan inte finnas om ÄL vart på G men sen avbrutits?

De går efter nån gräns som ska betyda ÄL eller inte ÄL, lite progesteron finns alltid i kroppen. Ju högre värde desto tydligare indikation på att ÄL har skett.
  • Mumwannabe79
    NICU skrev 2011-11-24 16:51:40 följande:
    Nääää nu kryper jag ner under täcket och gråter.
    Inte nog med att mensen kommit, jag mår så jäkla illa att jag sprungit ut och spytt och magen gör så ont så jag går av på mitten Gråter

Snälla söta tomten, kan jag inte få en bäbis i julklapp? Det är det enda jag önskar mig Skäms

Stackare, låter som du behöver bättre värktabletter. Vad tar du? Hoppas det går över snabbt!

Jag önskar mig också bara en bebis.

KRAM. {#emotions_dlg.flower}    
  • Mumwannabe79
    Dansarkicki skrev 2011-11-24 13:04:02 följande:

Hej på er!

Maria; jag känner igen mig så i det du skriver. Det är SKIT rent ut sagt!!

Nån mer som har hört att ofrivillig barnlöshet kan bero på Glutenintolerans?? Man kan vara Glutenallergisk fast inte ha direkta symptom tydligen och detta kan vara en orsak till barnlöshet. Detta tänker i alla fall jag ta upp med min läkare nästa gång vi ses. Kanske inte var något nytt för er men eftersom jag aldrig hört det tänkte jag att det kanske är fler som inte visste detta?

Ja jag vet att de som är glutenintoleranta kan ha svårt att bli gravid. Vet dock inte hur vanligt det är att man är det utan att veta om det. Magproblem och undernäring brukar ju vara symtom.
  • Mumwannabe79
    NICU skrev 2011-11-25 08:09:21 följande:
    Prodigy - Jag mådde lite bättre när jag åt p-piller - då spydde jag inte eller gick av på mitten men nu är det hur jobbigt som helst. Precis som hon "Kräk-Eva" i TV. Jag spyr rakt ut och jag brukar inte kunna spy pga min anorexia i tonåren...  Men det här tar priset. Jag får så ont i magen att jag ligger och gråter i fosterställning och ropar på mamma Flört Går hos gyn pga de här blödningarna och värkarna så jag har just fått Orudis utskrivna och har tidigare ätit Naproxenpreparat. Men det hjälper föga =/ Blir det inte bättre ska jag in på titthål i början på året Förvånad
    Det låter tyvärr som att du också har endometrios. Rynkar på näsan Jag har ju det, brukar dock inte kräkas (peppar, peppar, ta i trä). Det är inte normalt att ha så ont!

Mitt tips är att kombinera Orudis med Citodon, prata med din gyn och säg att det inte räcker med Orudis. Akupunktur har även hjälpt mig mot smärtorna. 
  • Mumwannabe79
    Kaprifolen skrev 2011-11-29 18:46:02 följande:
    Verkstaden har precis börjat och jag tajmar den m lite svampinfektion, toppen verkligen Frågan är om det kan påverka spermierna att ph har förändrats? Vad jag kan läsa mig till så ska det ju inte påverka min fertilitet men jag tänker på de stackars simmarna Nån som vet?
    När man få svamp höjs väl PH:t i slidan? Sperma har högre PH än slidan i vanliga fall så jag tror att det är till simmarnas fördel med svamp..

Hemskt oskönt dock med sex när man har svampinfektion. 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet