• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Frk Svår
    frifantasi skrev 2011-02-07 19:09:25 följande:
    ÅÅhh, Ceke, du ska se att det helt plötsligt dyker upp en snilleblixt tll läkare som kommer på nåt sätt att bli av med dina problem. Skönt att denna månad snart är till ända och hoppas ni kommer nån vart på ditt telefonmöte med läkaren då.

Ernlia: Vad skönt at få positivt svar direkt! Kan man alltså få småblödningar hela grav utan att det behöver vara något farligt? I min värld, innan FL, trodde jag att en droppe blod betydde missfal! direkt Men så verkar det ju inte vara alltid.

Själv har jag haft lite ljus rosabruna flytningar sedan BIM ungefär, typ torsdag tror jag det va och även ngn dag innan det. Undrar bara hur länge det ska hålla på så... Är allt lite orolig. Har för övrigt suttit på FL idag och kollat bilder på plus som är bra mycket svagare än mitt som fått grattis av folk. Jag tyckte ju mitt var lite svagt, så lite lugnare för det blev jag iaf, har ändå köpt ett nytt test så jag kan kolla med morgonurin också imorgon.

Så här ser mitt första test sen igår ut!

Det där kallar inte jag ett svagt plus. Grattis!!
  • ceke

Polarlantis: Mysigt med mys bara för mysandets skull! Som jag längtar! Spottarna ska bara övergå till mens och den sluta innan vi kan köra på igen

Ernlia: Åh, könt att det verkar bra trots de rosa flytningarna! Förstår att hjärtat måste sitta i halsgropen..

Saft: Pepp Pepp!

Frk Svår: Skönt att verkligen ha kommit igång med utredningen. Hoppas allt ser bra ut med gubbens simmare!

Ego: Lite lugnare "magdag" idag vilket känns sköööönt. Mens om två dagar. Längtar efter att den är över! Så i slutet av helgen kanske det äntligen är dags för några underbara dagar utan trosskydd igen!! Känns som att både jag och kekke är lite ur form just nu annars. jag med min onda mage och spottings och han med en öm käke då han dragit en visdomstand... Så, nu är det dags för oss att bli krya och pigga igen!

Men, jag har nog utlyst mig själv till trosskyddsexpert... och jag kan varmt rekommendera alldays flexible! Ett helt underbart exemplar i trosskyddsdjungeln Så,, testa dem om ni inte redan gjort det

• frifantasi

Min vän som ska göra IVF nu i vår berättade att hennes kille hade det trevligt när han skulle lämna sitt spremaprov, ett trevligt inrett rum med lite film och tidningar... Han var tydligen helnöjd :) Rätt smart av kliniken också, kan ju inte vara helt lätt att få till det. Kan ju bara föreställa mig hur det kulle gå om jag skulle försöka få orgasm själv inne på en sjukhustoa!

• frifantasi

Åhå, apropå mens/trosskydd, är så glad att jag är född i denna tidsålder och inte behövt ha tjocka illasittande bindor eller någon virkande kliande "binda". Skulle alrig överlevt utan tamponger.  Har funderat på menskopp också, men hoppas innerligt att det inte blir aktuellt förrän om ca 9 mån!!

• frifantasi

Ceke: Inget ont som inte också för någor gott med sig. Hade du inte haft mycket spottings så hade du kanske aldrig hittat till Alldays Flexible :)

• Jojjo77

Grattis frifantasi!!!

Funderar också på det här m flytningar, mina har tilltagit väldigt under helgen... BIM den 15...

• ceke

Frifantasi: Det är ju ett solklart plus ju! Solig

Frk Svår: Ah ok,   Tänkte bara att pluttarna i grafen inte tyder så mkt på feber och undrade varför de inte "var med" i kurvan. Ser ju i a f ut som att din ÄL var dar ngnstans i dagarna då tempen nu ligger på en högre nivå än tidigare.

Ego igen: Jag lyckades ju kriga mig till en "riktig" tid hos läkaren på torsdag. Och nu är jag fast besluten om att inte låta dem få mig att prova nå mer konstiga piller utan att de i sådana fall först tar blodprov på olika dagar i cykeln för att kolla hormonnivåerna. VÄGRAR prova mer bara för att prova utan att de har nåt underlag, typ. Och jag tänker nog ha ingången mer att de faktiskt måste se till att hjälpa mig få ordning på cykeln mer än att lägga fokus på att jag vill bli gravid. Kanske tas mer på allvar då. SÅ jag inte bara blir den där "orkar inte vänta på att bli gravid av sig själv" - patienten i deras ögon.  Och det är ju så jag tänker också. Först lär jag få hjälp med den här skiten, sen bli gravid. Förhoppnignsvis både och på en gång, men det vore väl för bra för att va sant!

• Frk Svår

Det är en jäkla tur att Stockholmsveckorna är över här hemma. Har fått två maffiga munsår, ett på överläppen och ett på motsatt sida på underläppen. Känner mig såå het...

• Lavendia

Solklart frifantasi men förstår att du är orolig. Hör till!

Ernlia: glad jag är att allt såg bra ut!

FruKM: Se till att få ett privat ultraljud så du kan slappna av.

Saftis: Kämpa på, plötsligt så händer det..

Vi är mitt uppe i Stockholmsveckan. Jag tyckte vi kunde hoppa idag och köra imorgon bitti iställlet för jag ska på tjänsteresa mitt i allt. Så lyckat! Min man säger vi kör bägge!! Han går verkligen in för detta helhjärtat och bara det är sexigt så det har gått bra denna rundan so far. Förra gången körde vi varanna dag. Nu har det blivit varje dag även om vi inte planerade det. Vi har provat alla metoder innan och inget har funkat men kul att variera sig lite ialla fall. Tillbaka igen onsdag kväll så även om ÄL kommer ske när jag är borta har vi chans.

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-02-07 19:26:43 följande:
    Grattis frifantasi!!!

Funderar också på det här m flytningar, mina har tilltagit väldigt under helgen... BIM den 15...
    Då får vi följas, jag bar BIM den 17:e och flytningar till tusen.Glad
    Ont i magen igår...och ömma bröst. Men jag tar inte så hårt på kroppens symptom, har haft ALLA sedan jag slutade med pillrena så den får hålla på bäst den vill, inte förens jag ser ett positivt test tänker jag lyssna på den! MORR!

Läste lite oroväckande i en annan tråd om väldigt tunna slemhinnor och att det kan ge jätteklen mens även när man har ÄL...hoppas det inte stämmer in på mig!

Känner mig ändå ganska så...lugn faktiskt...är mest stressad fram till ÄL för då har jag s¨dassigt humör, nu ä'r livet toppen igen! Och lite mys för mysandet skull är inte heller fel Flört
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet