Maria: Tydligen är tecken på rubbningar av sköldkörtelhormonet: Trötthet och dålig ork, deppighet, koncentrationssvårigheter och frusenhet. Jag har iofs känt alla dessa men tänkt att det beror på det som hänt med aborterna. Det är ju enkelt att testa, så be din läkare göra det.
NICU: Jag ska prata med läkaren. Jag tror de har riktvärdet 4, tycker ändå att det är märkligt att sköterskan sa att det var helt normalt när jag ligger 0,03 enheter under riktvärdet. Det måste ju vara inom mätosäkerhetsgränsen. Då är det bättre att säga att jag ligger nära gränsen. Men de vill ju ta ett prov till på mig rätt snart och är det också förhöjt så måste jag få levaxin. Får man äta levaxin under graviditet också?
Hur mådde du när du hade högt TSH? Jag har ju varit trött och frusen och haft lite svårt att koncentrera mig. Men frusen har jag iofs varit jämt.
Ni som väntar länge på spermaproverna, vad är det som de kollar?
Jag tror att de gjorde ett ganska enkelt test på min sambos spermier. Det gick på 2 timmar. De kollade bara totala mängden och mängden rörliga. Vi gav provet vid kl 8 på morgonen och de hade analyserat det kl 10 när vi hade läkartiden.
Kaprifolen, jag får mina äl-flytningar 3-4 dagar innan ÄL.
Millan