Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Dansarkicki skrev 2011-10-11 10:46:10 följande:
    Grattis Råttentottan och Polarlantis!! Härligt!!! :)

Ego: Själv så verkar det inte ha blivit något denna månaden heller. Kunde inte hålla mig från att testa imorses och inget plus. Dag 27 efter mens idag och iofs har jag fått en längre cykel det sista men jag inte så stort hopp :(. Känner mig deppig, riktigt deppig. Detta var vårt sista försök med pergotime. Vad som händer nu får vi väl se antar jag...
    Pepp!
    Hoppas ni får någon ny bra behandling. Har ni kört med partnerinseminition eller ÄL-sprutor? Kanske något att föreslå för din läkare. Och be om IVF-kö om ni inte redan är i en.
  • Irmeline
    Annelie77 skrev 2011-10-11 15:30:07 följande:
    Jaaaa fler plus i tråden!!!
    Grattis Råttentottan!

Ego: gifte mig i lördags Skrattande
    Grattis! Glad
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-10-11 21:46:44 följande:
    Grattis Råttentottan!!! Kul att insemineringen funkade! Det är en liten plusvåg här i tråden nu!

EGO: Jag var till sjukhuset idag. Det är fjärde gången jag är där pga mina blödningar. NU såg de en rest som inte går bort av sig själv, utan som måste skrapas bort! Den har de inte sett innan. Den förklarar att jag fortfarande blöder. Jag blöder så stötivis och konstigt. En normal dag för mig så blöder jag halva dagen, rätt mycket och andra halvan inte alls. 

Så nu har jag fått en tid för skrapning. Hoppas det här tar slut efter det, jag orkar inte blöda längre! Har tur som inte fått infektion. De tog infektionsprov från livmodertappen för säkerhets skull, men jag har ju inte haft feber eller att det märkts på sänkan. 

Kan jag inte få byta liv med någon. Vill inte blöda, vill inte ha ett skumt genetiskt fel! 

Millan 
    Skönt att du äntligen fått svar, det lönar sig att ligga på. Jobbigt att få skrapas men förhoppningsvis går kroppen tillbaka till det normala efter det.
  • Irmeline
    NICU skrev 2011-10-19 16:14:47 följande:
    GAH!

Det känns som att precis ALLA blir gravida just nu eller är gravida redan.
    Folk i ens närhet som man inte ens trodde hade tanken på att skaffa barn som ska ha...

Det känns liiiite surt just nu även om jag är glad för alla andra så klart Gråter
    Pepp!
    Det är jobbigt när det händer alla utom en själv som det känns, men snart händer det dig också, och andra kommer vara avundsjuka på dig.. Jag och mannen var så noga med att vara hemliga att många trott det var oplanerat eller måste gått jättefort. Så när man berättar säger folk; oj, det måste gått fort! Var det planerat?
    Det jag vill säga är att du vet inte hur länge folk har försökt, och vissa säger tom: nej, vi vill inte ha barn (som hon i drömmen om ett barn) för att dölja sina känslor. Så kanske var det inte så lätt för dem heller!
    Snart händer det!!
  • Irmeline
    Kattflickan skrev 2011-10-24 11:57:50 följande:
    Polarlantis: Hoppas det är falskt alarm både för dig och din far. 

Kort egoinlägg innan jag åker till jobbet: Vi fick remissen för PGD i Stockholm. Läkaren ifrågasatte aldrig ens, jag har oroat mig i onödan! Nu börjar vi känna hopp om att kunna få ett friskt barn! Min ägglossning är tydligen igång också och sambons spermieprov var bra!

Millan 
    Vilka supernyheter allt av det! Stort grattis!!!
  • Irmeline
    NICU skrev 2011-10-28 12:38:59 följande:

BIM+4 idag. Ingen mens på gång....

Har lyckats hålla mig från att testa... tänker att "den kommer nog imorgon"... men även om magen molar så kommer den inte.... Nästa vecka testar jag igen - jag ska hålla mig i helgen!  ;)

O vad spännande!! Låter ju onekligen lovande Flört
  • Irmeline

Håller tummarna att sprutor, insemination och IVF blir lösningen för er som börjar med det nu!
    Snart blir det massa plus Glad

Maria, apropoå "koagulationstestet" så har jag läst att många som inte fått avvikande värden ändå hjälpts av blodförtunnande, att de som haft många mf plötsligt går en fullgången graviditet med det. Jag åt albyl till v. 16 ung, kan ju inte skada tänkte jag..

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2011-11-07 11:19:05 följande:
    Mår inte hundra och ringde kliniken, fick tid idag istället för imorgon. Allt såg bra ut, gott om ägg, men de behöver bli liiite större. Ska fortsätta m två sprutor om dagen, till på fre. Ska dit på vul igen på tors och så blir det äggplock på mån om det ser bra ut på tors! Nu händer det!
    Oo vad spännande!!
    Hoppas verkligen på bra resultat! Skrattande
  • Irmeline
    Marsflickan80 skrev 2011-11-09 20:38:05 följande:
    Vad tror ni? Är detta ett s k spökstreck? Testade nu ikväll

Jag tycker att det ser ut att kunna vara positivt, men lite för svagt för att säga med 100%. Hoppas!

När jag plussade första gången var mitt också jättesvagt, skickar med en bild.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet