Åh, kan inte fatta... känns så konstigt och som en alldeles för bra dröm att det där testet var så positivt i morse!
Som jag misströstade främst i höstas och i typ jan, feb när allt bara strulade med alla spottings som bara blev värre och värre, smärtor hit och dit, undersökningar, olika läkare etc. Då hade jag en känsla av att det här aldrig skulle funka, att vi i bästa fall skulle bli godkända adoptivföräldrar och sen få vänta flera år på ett barn. Jag trodde verkligen inte på att min kropp skulle lyckas producera ett positivt test. Nu är det ju ännu längre väg kvar och det är så mycket som ska stämma för att allt ska gå vägen, men en sak är för alltid förändrad... jag behöver inte längre tvivla på att vi någonsin kan få ett plus. Jag har fått nåt slags kvitto på att vi båda fungerar, att JAG fungerar så här långt, alla spottings och skit till trots.
Nu har jag ju mått mycket bättre i allt det här de senaste månaderna, men uuuusch va jag kände mig nere tidigare och oj vad hela den här bebisverkstan påverkar psyket. Hade tidigare nån slags glorifierad bild av hur mysigt det måste va att planera familj. Visst, det var mysigt de första månaderna, men sen har det ju mer och mer känts som nåt ångestfullt. Jag tror ni förstår vad jag menar..
Men det här positiva testet... hur det nu än går... är värt alla tidigare månader. jag har fått tillbaka tron på min kropp.. att det går trots allt strul. Så därför tar jag kanske ut alldeles för mycket glädje på en gång.. Men för mig betyder det här testet så mycket mer än "bara" ett plus.. det betyder att min kropp funkar...
Lyckat till alla som fortfarande väntar på det där plusset, eller ett nytt plus. En vacker dag är det allas vår tur att bli föräldrar.. på ett eller annat sätt, som min underbara Kekke brukar säga