• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åhhh va jag avskyr dessa förbannade spottings. Demon Hade verkligen ett gott hopp om denna månad då allt känts så lugnt i magen men nu har de dragit igång. På precis samma dag och tid efter ÄL som förra cykeln. Det helt klart positiva är ju att de de två senaste gångerna startat på 8 dagar efter ÄL istället för 2-4 dagar efter ÄL.... Så på så vis är det en klaaar förbättring!

Nåja.. BIM på måndag-tisdag nästa vecka.. Loppet är ju inte totalkört förrän dess...

• ceke

Hej på er!

Trist för er som fått påhälsning av tanten. Suck va drygt det är varje månad!! Nåja, en vacker dag ska det funka för oss alla! Så ÄÄÄÄRRRR det bara

Konstigt konstigt.. men spottarna har inte hälsat på nå mer idag.. Ganska ont i magen dock. En massa otäcka hugg lite här och där och bränner och har sig. Så nu är det inte längre nån lugn magsituation. Och så börjar jag... återigen... bli ordentligt förkyld. Suck! Jaja... hoppas spottarna glömt av sig och att halsontet lägger sig tills imorrn eller åtminstone till helgen!

• ceke
    Irmeline skrev 2011-03-30 18:28:56 följande:
    Nidis?? :)
    Hehe.. tanken är lockande, men vågar inte hoppas! Väntar bara att de ska komma tillbaka igen men blir ju sanslöst glad om det skulle va nåt sånt bra!
  • ceke

Tack alla som tror på nidis Vi får se hur det går... Jag är mest väldigt glad över ännu en spottingsfri dag och såklart hoppas jag massor, men vågar inte sätta tilltron till nåt mer än nån dag extra spottingsfri tillvaro!

• ceke

Millan: Förstod vad du menade Ja visst kan det stämma om man tänker så där logiskt.. är på dag 9 idag, eller tja.. jag tror ju eg att ÄL va natten innan den är utpekad på FF, så nån stans närmare dag 10 egentligen.. och den eventuella nidisen va ju i s f igår då...

Asch, orkar verkligen inte få upp hoppet men det är klart att det börjar spira i o m att spottarna för tillfället dragit sig tillbaka. Nåja.. de närmaste dagarna lär ju visa om det blir en luciabebis eller inte

• ceke
    frifantasi skrev 2011-03-30 22:27:27 följande:
    Håller tummarna för dig Millan nu! Och på Cekes spottings uteblir nu:) Och på alla er andra också såklart!
    Tack alla som håller tummarna att mina förhatliga spottingsar håller sig borta! Hjärta Det känns verkligen som ett annat liv utan dem! ett friskare liv fyllt av mer hopp! 
  • ceke

Håll i hatten!!!! BIM på måndag eller tisdag... men åhh va underbart. Hoppas det inte är ett felaktigt test och att detta stannar kvar! Strecket kom upp på typ en gång... Kan inte fatta det! Trodde aldrig vi skulle få se den synen!
  • ceke

Det är toktidigt, BIM-4 eller -5, men min inställning är som nån av er kloka tidigare skrivit... Vi väntar barn, inte ett missfall! Och om det skulle skita sig, så har vi i a f ett kvitto på att vi funkar, vi kan bli gravida.. så nu skriver jag in oss i gravidlistan på en gång! Skrattande

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 mars (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    6 -- Råttentottan Äl 22 mars (9.e försöket)
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april29
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-03-31 09:19:34 följande:
    Åh, grattis Ceke (och kekke), vad glad jag blir för er skull, fällde faktiskt en tår! Men Ceke, du har ju alltid vart här i tråden och hållt igång oss känns det som , du försvinner väl inte helt ur tråden nu?
    Hehe... nejnej, ska inte försvinna Hoppas på att vårt lilla frö stannar och att jag kan sprida gravidbaciller i tråden

Men oj va tidigt det är än. Känns på tok för tidigt att ropa hej, men lyckan är totalt! bara känslan av att vi faktiskt funkar så här långt är underbar! Vi kan bli gravida!
  • ceke

Och tack alla för alla gratuationer! De värmer! Åh, känner mig som en levande sol idag! Vad gör lite halsont och snuva när ett test visar positivt

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet