• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Härligt där med sötsaksförbudet och grattis till storlek 38 Själv funderar jag på att återigen gå med i viktklubb. se för att se till att jag inte lägger på fler kilon o kanske blir lite bättre på maten igen.. och mindre sötsaker! Har mosat i mig en massa Ländias Cocosbollar denna helg. Mmmmmm va goa de är! Håller tummarna för att ni snart blir gravida igen och att det då blir tredje gången gillt!

Ansi: Låter lovande med utebliven PMS

• ceke

Marre och Polarlantis: Härligt att se er i gravidlistan! Hoppas såklart på att göra er sällskap under våren...

Här har mensen och spottingsarna ÄNTLIGEN tagit slut.. tror jag.. Helt gudomligt skönt! Och så ska jag iväg på utbildning tis-tors, på tjejkväll på torskväll och detta betyder att vi kommer va alldeles lagom jättesugna på sex lagom till helgen och ÄL är på sön-mån om den kommer som den ska!

Hmm.. sitter o väntar på en brandskyddskontroll av huset som ska va ngn gång under förmiddagen.. och har i a f passat på att dammsuga, damma, tvätta och diska.. så nu är det städat i a f Alltid nåt!

Undrar om jag får reda på provsvaren redan idag... eller om det blir nästa vecka... Denna vecka skulle läkaren va borta, förutom idag, men troligtvis hinner ju svaren inte komma idag. Spännande!

• ceke

Jojjo: Vilken skön inställning Men hoppas att den struntar i att droppa igång!

Här hade vi en början på en myskväll igår.. men så ringde en kollega och ville prata allvar med mig. Det va nåt missförstånd/skitsnack på jobbet. Blev ett långt jobbigt samtal. Sen gick en propp i huset och sen va all mysstämning som bortblåst. Nu på morgonen är jag trött då jag drömt om samtalet och jobbet i natt, mina favvojeans sprack i grenen, fick packa om (ska på utbildning tre dagar) och vi kom iväg sent till jobbet. SUCK

Jaja.. som sagt.. det är fint väder ute i a f !

• ceke

hej på er! har varit på utbildning sen i tisdags och längtar hem till min käre Kekke. hehe... nu ska sexas. kroppen pang pong tjongar och har en hel massa ÄL-flytningar och behöver inte ens leta efter dem. så här tydliga har de inte varit förr. men guuuu va jag känner av äggstockarna. båda två ajaj. dag 10 idag och hoppas hinna hem innan ägget släpper... borde inte va förrän sön el mån men mer ömma får nog äggisarna inte lov att bli nu! sanslöst... satt på en festmiddag med en massa kollegor igår och fick stålsätta mig för att inte vika mig dubbel. hmmm.. tempen fortfarande låg i a f. attans jojjo att bitchen kom!

• ceke

hehe.. hoppas hoppas Jag behöver ju i a f inte fundera på när ÄL är på G!! det går liksom inte att undgå att märka...

• ceke

Ansi: Trist med tanten!! Sidan vi andra använder är fertilityfriend.com! Bra grej

Jepp, Kekke blev väkt och påhoppad Och tempen fortfarande låg i morse, så vi hann få till det! Ikväll blir det myskväll med god mat, skumpa och vin. MMmmm ska bli riktigt nice!

Astro: Härligt att du är på banan igen!

• ceke

Millan: Ja usch och fy. hoppas verkligen att de snart slutar för dig! Låter ju dock positivt med ÄL-flytningar. Men som sagt.. de ska ju helst va utan brunt i!

Jag har nog aldrig haft så tydliga ÄL-flytningar utan att behöva undersöka saken som denna månad. Hoppas det betyder nåt positivt!

Pratade med en vän igår som har endometrios... hennes störta problem var att hon hade ont vid mens, men även vid sex. Hon fick titthålsop och efter att de brände bort härdarna blev det mycket bättre för henne. Hmm.. så nu börjar jag känna mig säkér på att jag nog vill ha den där operationen om läkaren frågar mig nästa vecka. Hon verkar ju lägga det lite på mitt eget val, och nu har jag ett svar!

Ansi: bara kul att kunna hjälpa till

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-03-18 15:30:34 följande:
    Sjysst självkänsla Kekke! Min sambo sa nåt liknande efter att han dansat naken i sovrummet imorse sjungandes "popular". Han gör allt för att få upp mig på morgonen (jag är sjukt morgontrött).

Ceke: Har du ont vid mens då? Har du några typiska symptom på endo förutom spottingarna? Kan ju vara bra med kikhålsoperationen, om de inte hittar nåt så vet du ju att det ser bra ut! 

Haha.. det där är låttexten till en av kekkes favvolåtar Och som vi hade som bröllopsvals...

Mjo, jag har ont vid mens, men har en hög smärttröskel, så är inte jättepåverkad av det. Däremot onda ägglossningar, ont vid sex och ont då jag gör nr 2 på toan. Och så har både mamma och antagligen mormor endo och det är ärftligt. men som du säger vore det skönt att veta om det är eller inte är det...

• ceke
    Saftmedbulle skrev 2011-03-18 16:59:57 följande:
    Ha, ha, ja det var ett bra argument! Han brukar iofs dansa naken för mig ibland, men att sjunga "Popular" skulle ge föreställningen lite x-tra krydda ;)
    Hahaha.. vore en skön syn att se Kekke naken dansandes och sjungandes popular! Får se om det blir nåt sånt ikväll

Ingen ÄL-stegring på test här heller idag. Helt blankt faktiskt. Får se imorrn el på söndag! Men saker händer definitivt i magen och på sekretfronten
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet