• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ifyouweremine skrev 2011-04-04 00:10:57 följande:
    ceke - När man läser ett sammandrag av er bebisverkstad så känner man ännu mer att ni verkligen förtjänar att ha lyckats bli gravida. Inte för att man förtjänar det mindre bara för att man försökt färre månader eller inte haft spottings, men det är något speciellt med att lyckas när man kämpat i motvind.
    Hjärta  Ja, det har verkligen känts som i motvind, men nu känns det mer som att själva motvinden var mina egna tankar och oro som tydligen inte var befogade

Hoppas att ni som väntar på ett plus joinar i gravidlistan snart!!
  • ceke

Råttentottan: jag är ledsen att skriva det, men vi har varit med om ett sådant test i höstas. Det visade plus ett tag inom avläsningstiden och sedan försvann teststrecket och lämnade bara kontrollstrecket kvar.. också det inom avsläningstiden. Vårt test var det tyvärr fel på och jag var inte gravid. Jag ringde tillverkaren och frågade och de beklagade ett felaktigt test. Men usch.. jag lider med dig idag. Kommer ihåg den känslan av att tro att testet va positivt för att sen bli väldigt besviken.

Saftis: Jag tycker det va bra och starkt av dig att berätta för din kollega!

Gris: men usch och fy vilken chef! Hoppas du snart hittar nåt nytt och mycket bättre!

• ceke

Ego: Kom på en sak.. min läkare ringde idag och det blir det vanliga förfaringssättet för oss, utan nåt tidigt VUl om jag inte får några blödningar då, förståss.. I s f ska jag ringa, men i övrigt blir det mödrahälsovården jag kommer ha kontakt med. Första ultraljudet blir med andra ord för oss när graviditeten ska tidsbestämmas inför KUB-test, som vi med största säkerhet kommer att göra trots att vi då får göra det privat och betala för det då jag är 31 år...

Men jag frågade läkaren om förra undersökningen, när hon sprutade in koksaltlösning i livmodern, kunde ha hjälpt oss på traven. Då berättade hon att den undersökningen hon gjorde går till på precis samma sätt som äggledarspolning, med skillnaden att man då har kontrastvätska istället för koksaltlösning och det ska ju tydligen va en liten ökad chans att bli gravid efter en äggledarspolning.. Så det kan ha hjälpt till, men hon tyckte vi skulle se det som att vi blivit gravida på egen hand

För min del har det ingen betydelse, det får mer än gärna ha hjälpt till! Jag är bara så glad att vi lyckats!

• ceke

Välkommen Marsflickan till en av FL:s goaste trådar! Det har du nog redan märkt på alla välkomnanden Skrattande Va skönt att inte behöva oroa sig för hur p-piller ställer till det med kroppen, utan va helt naturell innan bebisverkstan startar. Lycka till! Hihi.. snart kommer du lära dig allt om att undersöka flytningar, ägglossningstester etc om du inte redan har koll på det

Jojjo: Va nyfiken jag är på hur det gått för er!

Ansi: Jaa... för oss blev det ju lucky nr 10, så håller tummarna för er också

Här är nog statusen fortfarande gravid i a f.. tokömma och tunga bröst vilket känns som ett bra tecken. De har nog snart redan växt ur mina F kupor óch jag undrar vilken storlek de ska stanna på innan detta är klart... hmmm...
    Har bestämt mig för att sluta tempa imorgon... det kommer nog både bli skönt och lite jobbigt... men ska försöka känna efter hur kroppen är istället. Verkar dock som att brösten är mindre ömma på morgonen än på kvällen, vilket gör att morgnarna är lite små-oroliga i tankarna!

Jojjo: Spolning verkar va "the shit".. har för mig att Astrogirl också blev gravid direkt efter, jag blev det och en annan tjej i en annan tråd som gjorde det en vecka innan mig blev också gravid direkt Inte tyckte jag att det gjorde nå ont heller, vilket ju alltid är ett plus...

• ceke
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 21:58:47 följande:
    Ojdå! Njae, jag är helt grön, hahaha. Har lovat mig själv (om min man) att vi inte skall bli helt galna och sexa så snart ägglossningen kommer utan fortsätta så som vi gör nu. Yeah, right! Har redan beställt 3 ÄL test och skrivit in på FL så att jag får sms varje gång det händer. Usch, vill inte bli en galning!!! Skrattande samtidigt så längtar jag så redan och man får ju bara några chanser i månaden och de vill man ju inte sumpa!

Ööööh, spolning.... Vad är det? Kanske nåt för mig det med? ;)

Ang. tråden så har jag märkt redan att det är väldigt goa tjejer här Hjärta jag kände mig välkommen direkt. Härligt!
    Hihihi.. så där sa jag också de tre första månaderna.. sen började jag köra stenhårt på ÄL-test.. efter 5-6 månader började jag tempa och tja.. en fullständig galning blev jag ... haha Men.. det har i a f slutat med ett positivt gravtest i torsdags Fast hade egentligen BIM idag... och den har jag klarat mig igenom!

Spolning av äggledarna verkar de vägra att göra innan man har försökt i ett år och startar en fertilitetsutredning, så du får nog vänta lite på det Men det verkar hjälpa många på traven! Jag gjorde i o f sig inte en regelrätt spolning för att se hur äggledarna funkade, utan för att se om jag hade några polyper i livmodern, men det funkade tydlige likadant för de kära äggledarna, till min stora lycka! OOOOOM det nu var det som gjorde det!
  • ceke

Jessa: Åh va härligt att höra att du mår bättre och alla känslouttryck du känner av mer utan mediciner och p-hormoner  Pratade med en vän senast igår som håller på att trappa ner antidepp och som längtar efter att kunna bli riktigt glad/ledsen igen, dvs reagera "normalt" som hon sa..

Marsflickan: Härligt med nån ny i tråden så man kommer ihåg hur man själv satt här i början och inte fattade ett jota av alla förkortningar BIM = Beräknad icke mens. Varning för det dock om du träffar barnmorska (bm) eller gynekolok då de inte heller verkar känna till förkortningarna ÄL= ägglossning

Japp, när man tempar kan man även ha koll på t.ex. livmodertappens läge. Man är som mest fertil när den är som längst upp i slidan och svår att nå, samtidigt som den blir mjuk och känns lite som ens läppar. Annars känns den mer hård som en nästipp. Nåja... det där får du lektioner i från Fertilityfriend om du skulle börja med det nån gång. Men ett råd... slappna av och ta det lugnt några månader först

Passar på att sprida lite gravidbaciller! En varning för att bli gravid är illamående vid tandborstning

• ceke

Ojojoj va ni skriver Nån sa att det måste ha varit rekord med 3 sidor igår.. idag har ni lyckats med 4! Hihi..

Välkommen DubbelA!

Jojjo: Jag tyckte inte det gjorde ont med spolning. Ta två alvedon innan så ska det inte va nån fara. Känns som mensvärk ungegär.. i a f för mig! Trodde det skulle va mkt värre än det va. Skönt att ni har kommit igång med utredningen och hoppas det går bra!

Gris: Det enda annorlunda denna månad då vi lyckades var ju den där spolningen med koksaltlösning i livmodern för att se om jag hade polyper. Annars inget alls.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet