Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag vet hur jobbigt det är, men det enda att göra är att vänta och se. Som sagt, att det ökar i styrka är ju bra. Tempar du den här gången? Förstår att du inte vågar hoppas för mycket, känner allt för väl igen känslan. Hoppas du kan vara lite glad iallafall. Kram!

Var på sambons julfest igår, alla hade barn i olika åldrar som de pratade om, fick frågan flera gånger om vi hade barn av hans jobbarkompisars respektive. Alla hans jobbarkompisar vet om vad som hänt oss, så de frågade inte. Som tur var fick jag inga följdfrågor när jag sa "nej". Men jag kände mig lite udda.

Däremot fick jag samma fråga i ett jobb sammanhang nyligen. Svarade "nej" och fick då höra att jag inte borde vänta med att skaffa barn för det kan vara svårt när man bli äldre, bla bla...Jag blev både arg och ledsen, varför är folk så klantiga.

Millan

• Kattflickan

Har du BIM på tisdag så är det inte alls säkert att du får plus idag!

Millan 

• Kattflickan

Tack alla! Jo, en del människor tänker sig inte för innan de pratar. Men i fredags ställdes inga följdfrågor iallafall, det blev en rolig fest även om många pratade barn. DubbelA: Din vän var ju ännu mer obetänksam! Jag skulle ha blivit knäckt över en sån fråga.

Jojjo: Grattis till radhuset! Passar ju jättebra nu när ni ska ha barn. Mot illamåendet rekommenderar jag seaband, akupressurarmband, de finns att köpa på apoteket.  Med dem slapp jag ta medicin mot illamåendet. Jag är lite skeptisk mot akupunktur men faktum är att akupressurarmbanden funkade! 

Saftis: hoppas på plus! 

Maria: Har du testat idag?

Millan

• Kattflickan

Jättetråkigt Maria! Hoppas verkligen att ni hittar felet vid utredningen och att det är något som är lätt att åtgärda. Bra att ni redan sökt att få en utredning. Kram!

Grattis Saftis! Nu måste det bara gå bra.

Millan

• Kattflickan

Grattis Marsflickan! 

Nu verkar det komma ett plusstim i tråden! Hoppas du hakar på NICU!

Känns lite konstigt på ett sätt att hänga kvar här när vi inte aktivt försöker. Jag är snarast livrädd för att bli gravid naturligt Känns som i tonåren när jag var livrädd för att bli gravid, tvingade pojkvännen då att använda kondom trots att jag åt p-piller. 

Pingla: Förstår att du är less! Hoppas det kommer gå bra för er med IVF.

Teatime: Jag har köpt kläder till min systerson på PoP, de är hur söta som helst!

Millan 

• Kattflickan

Vänta här nu? Hör fenomenet låghormonare ihop med hypotyreos? Hur då NICU?

Jag hoppas på att du är gravid. Är det inte bra att veta innan julafton om det serveras alkohol?

Maria: kommer inte lämna tråden men hoppas att jag snart kan få komma igång med Ivf, är så trist att bara gå och vänta.

Millan

• Kattflickan

Maria: Vi ska träffa genetikerna inom ett par dagar, det är de som sätter upp analysen av äggen. Sen ska vi träffa de som gör själva ivf'en i januari, vi har inte fått tid än dock. Efter det hoppas jag att vi kan få komma igång, vi får se vad de säger. 

NICU: Jätteintressant, kanske borde skriva det i trådarna där de som är låghormonare skriver, många verkar tro att det är något mystiskt och oförklarligt över det hela. Dessutom, om de har oupptäckt hypotereos så borde de verkligen få medicin om de är gravida. 

Jag har alltid fått ett rätt klart plus på stickan vid BIM iallafall, har sällan testat innan och de gånger jag gjort det har jag inte varit gravid ändå.

Som jag skrev tidigare NICU så får jag inget Levaxin, för Ackis ska ändra sina riktvärden för TSH vid IVF, uppåt. 

Millan

• Kattflickan

NICU: Jättetråkigt! Förstår att det känns motigt, särskilt när mensen dröjde. Vet hur det känns. Jag hoppas verkligen att det går vägen för dig nästa gång. 

Marsflickan: Du körde alltså med bidrottninggelé? Vad är det den gör egentligen? 

Nu är jag ledig fram tills den 27 dec, sen jobbar jag tyvärr, men en knapp vecka är jag ledig iallafall.

Millan

• Kattflickan

Teatime: Julsex är bättre än julstök

Jojjo: Hoppas verkligen att det är en ofarlig flytning. När jag var gravid var mina slemhinnor rätt sköra och jag fick svampinfektion dessutom så lite blodstrimmor fanns i flytningarna, men det var ju ingen fara. Förstår din oro, jag blev också jätteorolig.

Säger som Maria, finns det ingen gynakut som du kan åka till? Bara att behöva oroa sig över det där över julen är ju hemskt.

Finlandssvenskan: Jättejobbigt med en sån infektion. Hur länge har ni försökt nu? Minns bara att du varit med i den här tråden nästan från början?

EGO: Idag blir det till att göra köttbullar och revbensspjäll, ska även testa att göra egen glass med saffran och pepparkakskryddor (två olika glassar alltså). Min syster är här med sin lille son som är typ 9 månader, han är så söt! Kryper runt en massa, så vi får vakta honom. Han gillar moster iallafall  

Försöker att inte tänka på att jag hade kunnat ha en dotter som var lika gammal, som hade haft DS. 

Vi har träffat genetikern på Karolinska nu. Förhoppningsvis kan vi komma igång med vår IVF i början av året iallafall.

God Jul!

Millan 

• Kattflickan

Kallelsen till Karolinska i Huddinge kom idag. Om ca fyra veckor ska vi dit. Skönt att det händer saker. Sambon blev dock inte så glad över att han behöver lämna spermaprov igen av nån anledning.

God jul igen, nu kommer jag nog inte titta in på ett par dar.

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet