• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-04-28 22:10:41 följande:
    EGO: Jag har en liten barnslig fråga. Varje gång min man har kommit inne i mig känns det som om en flod rinner ut ur mig igen. Hur fanken skall jag kunna bli gravid om allt rinner ut? Flört Nån som vet om mängden spermier kan ha betydelse vid befruktningen?
    Det stannar tillräckligt många simmare ändå! Tänk på ett glas som du häller filmjölk i. Om du sen sätter glaset uppochner, så rinnner det mesta ut medans ganska mycket stannar kvar
    SmoochiePoo skrev 2011-04-28 22:09:24 följande:
    Tackar!!! Jag har också ett X i bagaget så ska ringa BM nästa vecka och boka VUL! Men doktorn som opererade bort den ena äggledaren sa att den som var kvar "flöt" på fint! Ja jag njuter även om det bara gått 2h sen jag fick reda på plusset!! Solig
    För mig är det första gången jag är gravid, tänkte mer på dig när jag skrev om X... Härligt att läkaren såg att din andra äggledare såg fin ut!
    Kattflickan skrev 2011-04-28 22:09:24 följande:
    Hur känner du dig Ceke? Ska du snart på VUL?

Millan 
    Jag mår oroväckande bra! har tokömma bröst till och från, är megatrött till och från och tja.. nu idag fått en besvärande halsbränna som likagärna kan ha att göra med lunchen jag åt... Men annars så mår jag toppen och fattar knappt detta underbara. Är LIVRÄDD för ma, men vi ska ju på VUL på tisdag, så det känns fint Det här SKA gå bra!

Lustigt det här med med tidsuppfattning... tisdag känns låååångt bort... 1 juni, då största risken gått över samt då vi ska göra CUB, känns som en annan tidsålder om man tänker i termer om graviditeten. Däremot, när vi på jobbet pratar om skolavslutningen som är 2 veckor senare, så känns det som att det typ är imorrn. Underligt hur hjärnan funkar....
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-04-28 23:35:54 följande:
    Låter som sagt jättespännande Millan och Kaprifolen, jag hejar på er!

Ceke, spännande tider för dig oxå. Håller tummarna att VUL går bra. Det är ett rätt tidigt VUL va förresten?
    Japp, v 8+1.. för att tidsbestämma graviditeten inför CUB, som vi kommer att göra privat då jag inte fyllt 35... Men känns super att få göra ett tidigt VUL!
  • ceke
    frifantasi skrev 2011-04-29 12:45:47 följande:
    Ceke: Prata också om tid med min gravida kompis. Jag sa att jag snart skulle på UL igen, 17 maj, det tyckte hon var länge. Hon ska föda en vecka senare, det tyckte hon var nära... logiken? Det är väl känslorna som styr antar jag :)
    Hahahaha.... japp, nåt sånt
  • ceke

ansi: sitter via mobilen, men länk till Mallanis gravidforum finns i den här trådstarten Jag finns också i en dec tråd som jag startade tidigare, har inte orkat gå in i flera trådar men kanske ska kika har sett att det finns fler nu!

• ceke

Kiyona: Stort Grattis!!! Skrattande 

Vilken härlig trend i tråden nu! Passar på att sprida ännu fler gravidbaciller hihi

• ceke

Millan: Trist att det blev ett minus. När det gäller allergimedicinen kan den väl torka upp sekretet lite kring ÄL och jag blev rekommenderad att sluta med dem när vi började försöka bli gravida. Men som med allting annat så kan man säkert på miljarders olika svar... För att va på den säkra sidan kan du ju, om du vill, sluta några dagar innan ÄL, men det räknas väl inte som ett preventivmedel så det borde väl inte va nån fara i vilket fall som helst...

• ceke

Irmelie o saftis: Härligt med sköna semestrar

Jojjo: Bra gjort att inte testa ÄL och att ni liksom bara sexat på utan krav!!

Passar på att sprida en hel massa gravidbaciller till er allihopa! Och hurrni.. håll gärna era tummar lite extra hårt imorrn mellan typ 8.30 och 9.00, för då ska vi på ett tidigt VUL... v 8+1 imorrn efter mina beräkningar.. Får se om det stämmer med det läkaren kommer fram till! För det bara MÅSTE se ut som det ska med ett pickande hjärta och allt....

• ceke

Härligt tjejer med era tummar och tår inför morgondagen Lovar att berätta så snart jag kan och förhoppningsvis komma med glada utrop!

• ceke

Hej och tack för alla tummar som hållts! Det gick super! Vi fick se vår lilla prick, 17 mm lång och daterades 8+1, precis som jag trott! Ett hjärta bultade så fint och man kunde med lite vilja se armarna utanför kroppen också

Sickken LYCKA!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet