Vi över 30 som längtar efter första barnet
Marsflickan80 skrev 2011-04-28 22:10:41 följande:
EGO: Jag har en liten barnslig fråga. Varje gång min man har kommit inne i mig känns det som om en flod rinner ut ur mig igen. Hur fanken skall jag kunna bli gravid om allt rinner ut?

Nån som vet om mängden spermier kan ha betydelse vid befruktningen?

Det stannar tillräckligt många simmare ändå! Tänk på ett glas som du häller filmjölk i. Om du sen sätter glaset uppochner, så rinnner det mesta ut medans ganska mycket stannar kvar

SmoochiePoo skrev 2011-04-28 22:09:24 följande:
Tackar!!! Jag har också ett X i bagaget så ska ringa BM nästa vecka och boka VUL! Men doktorn som opererade bort den ena äggledaren sa att den som var kvar "flöt" på fint! Ja jag njuter även om det bara gått 2h sen jag fick reda på plusset!!

För mig är det första gången jag är gravid, tänkte mer på dig när jag skrev om X... Härligt att läkaren såg att din andra äggledare såg fin ut!
Kattflickan skrev 2011-04-28 22:09:24 följande:
Hur känner du dig Ceke? Ska du snart på VUL?
Millan
Jag mår oroväckande bra! har tokömma bröst till och från, är megatrött till och från och tja.. nu idag fått en besvärande halsbränna som likagärna kan ha att göra med lunchen jag åt... Men annars så mår jag toppen och fattar knappt detta underbara. Är LIVRÄDD för ma, men vi ska ju på VUL på tisdag, så det känns fint

Det här SKA gå bra!
Lustigt det här med med tidsuppfattning... tisdag känns låååångt bort... 1 juni, då största risken gått över samt då vi ska göra CUB, känns som en annan tidsålder om man tänker i termer om graviditeten. Däremot, när vi på jobbet pratar om skolavslutningen som är 2 veckor senare, så känns det som att det typ är imorrn. Underligt hur hjärnan funkar....