• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-04-18 22:24:57 följande:
    Ha ha.. jag vågar inte se det programmet.
    Är det inte lite läskigt?

Är gärna ovetande tills den dagen kommer Drömmer
    Inte alls läskigt enligt mig. Tycker snarare att det verkar va mindre jobbigt än jag föreställt mig faktiskt!! Så mig lugnar det mer än förskräcker
  • ceke
    Jojjo77 skrev 2011-04-19 09:02:14 följande:
    Helt otroligt! De ringde mig nyss från fertilitetsenheten och jag fick en återbudstid redan imorgon! Problemet är att jag fortfarande blöder, men de ska försöka att genomföra undersökningen i alla fall, det kan tydligen gå om man inte har för kraftiga blödningar. Nu känns livet lättare igen!
    Men va härligt!!! Jag gjorde ju min "spolning" eller i a f check efter polyper, när jag fortfarande hade lite mens och se, det gick ju toppen

Stort grattis till tiden och lycka till!!!
  • ceke

Jojjo: Åh va bra att det såg bra ut, men trist att det gjorde ont. Jag börjar tro (eller få det bekräftat) att det är jag som har en rätt hög smärttröskel eller helt enkelt bara är van vid att ha ont i magen till och från...

Hoppas i a f spolningen blev en mirakelkur för dig också och att simmarna hittar upp till ägget och ägget ner till livmodern om någon vecka!!

Finlandssvenska: Säger som saftis... Trevlig resa och så hoppas vi att mensen håller sig borta!

Ego: är helt grymt trött. Skulle kunna sova ständigt... eller i a f ligga och vila! och så har mina tuttar tydligen behagat att växa ur mina F-kupor. Hm. Helt galet... Har fått tid till VUL 3 maj så ser fram emot det! Typ två veckor dit... de måste gå fort och det måste gå bra fram tills dess och därefter! Har bestämt mig för att det här ska gå bra... men är så jäkla nervös för att nåt ska gå fel hela tiden!

Gravid v 6+2, BF 12 dec
  • ceke

Jezza: Va härligt att du fått den diagnosen för att förklara saker samt att få hjälp med medicin även efter en graviditet! Och att din gamla togs bort.. Viktigt det där, att ha rätt diagnos och bli rätt bemött inom sjukvården

• ceke

Polarlantis: Åh nej. Har inga ord för vad ni är med om. det är ju en mardröm helt enkelt...  Så otroligt starkt av er att se positivt på det hela redan nu. Stor KRAM på dig och din man! 

Gris: Jodå, så vitt jag vet är det bra på magfronten Men det som Polarlantis precis varit med om är min stora rädsla. Vi ska ju på ett VUL om precis en vecka, i v 8+1, så det känns bra. Att förhoppningsvis få besked om att det står bra till så långt.. alternativt få ett annat mer ledsamt besked redan då. Börjar må småilla vilket glädjer mig då jag får för mig att det är ett positivt tecken.. Går och känner på brösten stup i kvarten också, för att försäkra mig om att de fortfarande är ömma 

• ceke

Hej på er och välkomna ni nya i tråden!

Det här med allergi är intressant... jag är allergisk och denna period som är nu brukar va min värsta med uppsvullna, kliande ögon, irritation i luftvägarna (dock ej astma), etc... MEN.. sen jag blev gravid har jag inte känt ett jota! Har inte behövt några allergimediciner alls... så det KAN bli så också Men annars så finns det ju vissa tabletter man kan ta. Viktigt är väl bara att rådfråga läkare om vilka. De jag har hemma ska man tex absolut inte ta men de finns inte receptfria heller..

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-04-28 13:13:25 följande:
    BIM idag och gråtit en skvätt på jobbet för att jag "mår så dåligt....synd om mig i allmänhet", dags att testa eller ska jag vänta.....??? kan i o f s bli lite blödig när jag ska ha mens oxå....suck ständigt denna ovetskap.
    ta ett test vet ja.. om inte annat för att slippa gå i ovetskap Är du på BIM så kan du ju testa vilken tid som helst på dygnet.. Lycka till

Fridanilsson: Enda gången jag fått metallsmak i munnen va natten innan jag tog mitt första positiva test.. det va BIM-5!
  • ceke
    Astrogirl skrev 2011-04-28 15:19:16 följande:
    Kan inte tänka mig att det kan vara farligt. Det är ju bara antihistaminer som finns i kroppen naturligt, eller?
    Det finns ett fåtal allergimediciner som rekommenderas som gravid, så kolla först upp det med din läkare, är mitt tips!
  • ceke

EmelieSofie och Kiyona: Stort GRATTIS till er båda

Och japp... känner definitivt igen det där med att oron för att inte kunna bli gravid etc hastigt och lustigt byts ut mot oron för missfall! Men.. tänk att ni väntar barn, inte missfall Och faktiskt.. även om mf ÄR vanligt... så går vad jag läst 4 av 5 graviditeter bra!

Försök njuta nu! Lättare sagt än gjort kanske, speciellt med ett X i bagaget... Själv är jag jätteorolig att nåt ska hända, men samtidigt njuter jag i fulla drag av känslan av att jag är och kan bli gravid

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet