• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nemi: Vilket underbart foto att se och vilka glada nyheter! Klart som korvspad att du ska va toklycklig, för det där är ett tokpositivt test och va härligt efter 1.5 års väntan! GRATTIS!!

Sophy: Gick in och kollade din kurva. Så där har min ÄL-stegring sett ut varje månad... eller snarare har den varit så brant som din va nu i temp så var det en stark stegring! Så det ser ju verkligen ut som att ÄL varit och ni har nog prickat den fint! 

• ceke

Bra med positiva tankar, Saftis! Och att prover börjar tas! Förhoppningsvis är det nåt enkelt att rätta till, om det är nåt som behöver hjälp på traven!

• ceke

Millan: Det är helt sanslöst det som händer er. Sanslöst grymt. Helt rätt att du tänker va hård i dina krav när det gäller utredningen! Blir samtidigt glad att höra att ni trots allt det tunga nu, redan tänker vidare på hur det är möjligt att gå vidare med t.ex. IVF etc.

Skickar massor av lyckoönskningar inför er fortsatta resa! Och stå på er! KRAM

• ceke

DubbelA. Härligt att ni fått provsvaren och att det verkar bli fart på att ni får hjälp! Och skönt att de inte hittat nåt fel också. Lycka till med kontraströntgen! Själv tyckte jag knappt att det kändes, bara som lätt mensvärk, men vet att andra har andra erfarenheter. Ta två alvedon innan, är ett tips  

• ceke

Sophy: Oj, tänk hur olika det är. Jag tyckte knappt det kändes alls och gick tillbaka till jobbet direkt efteråt och kände inte det minsta efter att själva spolningen var klar! Är klart nöjd med min variant av hur det kändes! Kan inte va nån höjdare att en undersökning gör så ont!

• ceke
    Nemi76 skrev 2011-08-08 08:47:51 följande:
    Jag vet att det inte behöver betyda något men imorse blev det yttepyttelite blod på pappret när jag torkade mig och oron är enorm! Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag?!

Åh.. känner igen det där. Hade också lite så i början och det går inte att göra annat än att oroa sig, trots att man som du säger, vet att det inte behöver betyda nåt. Håller tummarna för att allt är som det ska! Styrkekramar!
  • ceke
    Nemi76 skrev 2011-08-08 09:12:46 följande:

Tack!! Ja, det är svårt att inte oroa sig trots att man vet att det inte behöver betyda något. Dessutom (äckelvarning) så gjorde jag nr 2 och var hård i magen så det kan ju vara ngt blodkärl där som gått sönder också, det har hänt förr :-/

Precis så blev det för mig. Då kom det rött blod och jag målade fan på väggen. I onödan som tur var! Om du vill, tror jag att growingpeople har en del läsning om graviditet och småblödningar i början. De lugnade mig lite i alla fall...

Vilken vecka är du i nu? Tror att det är först 25 dagar efter ägglossning som man kan se ett hjärta ticka med de allra känsligaste ultraljudsmaskinerna... men om du är orolig, ring och fråga på kvinnokliniken. Antagligen kommer de bara säga att det enda som finns att göra är att avvakta, men man vet aldrig.
  • ceke
    Nemi76 skrev 2011-08-08 11:30:40 följande:
    Jag är 5+0 idag så jag avvaktar nog lite. Kommer det inte mer så hoppas jag att det är lugnt...

Låter bra!!!

Och Irmelie: Skickar ett grattis till lyckat KUB även i denna tråden!
  • ceke

Kiyona: GRATTIS

saftis: Alla är vi olika när det gäller om man vill berätta på jobbet eller inte. Förra hösten, när min cysta hittades och jag väntade på operation samt även efter när det inte blev nån op men problemen med spottings fortsatte, så valde jag rätt snabbt att berätta på jobbet. Det kändes faktiskt skönt. Dels så hade de förståelse för att jag inte var den allra muntraste, dels så blev det färre frågor. Så mitt råd är ju att berätta.. men det beror ju på hur kollegorna är etc också såklart! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet