-
www.hormoni.se gick den att köpa från tidigare. Tror det nu finns en länk därifrån till ett ställe som säljer. ProgesterAll heter krämenSaftmedbulle skrev 2011-08-30 17:59:58 följande:Var fick du tag på progesteronsalvan?
Körde också stenhårt på krämen från det att jag plussade tills v 12!
-
Saftis: Ahh.. såg nu att du redan fått en länk
-
Miamej: Välkommen hit
Maria: Det är som jag förstått det på min läkare tidigare 12 månader som gäller... Sen är det nog att ha blivit gravid inom ett år, inte barn inom ett år. Däremot, om man får fler missfall, hamnar man ju istället under kategorin att få utredning för upprepade missfall... antar jag i a f. -
Oj, vilken fin beskrivning du gav av även oss och vårt hus, som vi köpte för drygt ett år senDubbelAA skrev 2011-09-01 08:00:06 följande:Millan: Vi bor oxå i hus, köpte det för drygt ett år sedan, å har redan hunnit med mycket renovering både inohus o utomhus. Fördelen är att sambons pappa är snickare o sambon väldigt händig o jag är inte direkt rädd för att ta i o riva o bygga o måla jag heller:)
Första året, vår o sommar, renoverade vi invändigt och nu i sommar och lite här på höstkanten har vi fixat altanen och ett trädäck som snart ska vara klart. Men däremellan har vi inte gjort någonting på hela året utan bara njutit av det vi gjort. Tycker det har varit skönt för då slipper man leva i renoveringarna i flera år utan man tar en sak i taget och däremellan kan man klappa sig på axeln o tycka att man är bra:)
Vi bodde i lägenhet förut men jag längtar inte tillbaka och jag tror att en del av det beror på att vi inte renoverar hela tiden om du förstår hur jag menar? Nu längtar jag istället till nästa år då vi antagligen ska måla om huset:)
Istället för altandäck har vi istället grävt upp plantering, tagit bort buskar och gjort gräsmatta nu i sommar, men invändigt gjorde vi som mest förra sommaren/hösten
Det blir målning av fasaden även för oss nästa år!
Jag stormtrivs och skulle absolut inte vilja bo i lgh igen! Kanske dock säger nåt annat när vi skrapar och målar fasaden sen
-
Välkommen hit, Kristin!
-
Det har inte jag heller fått någon gång... men det funkar ju som sagt tydligen att bli gravid ändåPolarlantis skrev 2011-09-01 13:55:25 följande:Hmm..jag har aldrig lyckats få ett ÄL test som är starkare än kontrollstrcket, tror den piken är ganska kort på mig, utan dom stegras och sedan minskar dom igen...och bevisligen räcker det ju till i mitt fall iaf! Hoppas det ska räcka för dig också!
-
Millan: Låter som om det skulle kunna varit en cysta, enligt mig. Jag hade ju en stoooor en förra hösten.. och när jag sen skulle opereras var den borta. Nu är det ju tydligen så att jag inte har så jättebra smärtkänsla i de regionerna, trots att jag uppenbarligen har onda ägglossningar och en massa andra konstiga brännande känslor i magen etc mellan ÄL och BIM... Hur som helst var jag ett par dagar sanslöst öm i magen i samband med den där cystahistorien. Kekke fick inte ens ha armen om min mage då. Sen brände det till ordentligt. Antagligen så var det cystan som sprack då, även om det inte gjorde direkt ont i mitt fall (brännande känslan är underlig men inte så värst smärtsam).. Men å andra sidan kunde jag uppenbarligen ha 2.1 l urin ståendes i urinblåsan i juni utan att ha ont heller... så jag är ju inte riktigt som skolboken (som min bm säger...)
Hur som, var det en cysta som sprack för dig, så är det förmodligen inget farligt alls. Det beror väl lite på hur stor den var och vilket innehåll den hade. Eftersom du inte har ont nu efteråt är det dock med största sannolikhet ingen fara. -
Millan: Alldeles riktigt.. och de trodde det var en dermoidcysta eller chokladcysta, möjligen tumör... och jag skulle ju opereras för att få bort den. Tydligen var det dock antingen en vanlig vattenfylld cysta eller en chokladcysta eftersom den sprack och försvann av sig själv. De tog samma prov på mig som de gjort på dig och jag tror det är standard om det är nåt avvikande på äggstockarna. För mig var det något förhöjt värde, vilket KAN visa på endometrios (som jag ju ev har), men inte alls speciellt högt och inget farligt alls. Jag tror de får provsvaren inom en vecka typ.. men ring absolut och fråga istället för att gå och vara orolig!
-
Annelie: Men så spännande!!!

-
Grattis Annelie!