• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kör hårt, Kiyona! 
  • ceke

Håller med om att "göra-bebis-sexet" till slut blev mest jobbigt och tog udden av det hela. Kan dock säga att så här i efterhand var det ju definitivt värt det! Är nog dock inte så dumt att hitta en medelväg som du är inne på, Misstessan!

Passar på att kasta ut en massa gravidbacillusker här i tråden! 

• ceke
    SmoochiePoo skrev 2011-09-06 08:21:39 följande:
    Håller tummar och tår att det tagit/tar sig för dig!! Skrattande

Ego: Har fortfarande tok starkt ÄL test idag plus att vi inte fick till det igår! Var så sur så sur imorse, men det var mitt eget fel jag däckade av i soffan sen var det kört. Är det kört tror ni? Fick te det i lördags morse och i söndags kväll och nu ska det bli i kväll med!
    Absolut inte kört!! Man behöver ju inte ha sex varje dag för att det ska ta sig En del rekommenderar ju till och med varannan, var tredje dag! Så det är lugna puckar!
  • ceke
    SmoochiePoo skrev 2011-09-06 08:40:19 följande:
    Åhhh vad skönt det är att se dig skriva det! Fick nästan panik så funderade på att dra till karln på lunchen hahaha...gud vad jag vill ha barn nu! På en gång vill jag ha en liten kotte i min famn!

Kram på er alla! Och en trevlig tisdag (som förövrigt är det mest meningslösa dagen på veckan)! 
    Dra över karln över lunchen.. hihi Kan ju i o f sig va en krydda att hitta en liten vrå och sätta på.. hehe

Kan ju säga att vi inte hade sex den dag jag hade ägglossning, men däremot dagen före och efter... och här sparkas det för fullt i magen  
  • ceke

Millan: Va fint att höra att det går framåt! På flera olika fronter

Lycka till med utredningarna alla ni som är på G att påbörja eller har påbörjat era! Känns som att ni är flera som håller på med det nu. 

• ceke

Jojjo: Härligt att se dig! Och va spännande att ni snart är igång med IVF! Håller tummar och tår för att ett embryo bestämmer sig för att fästa och att du får stå över vissa gobitar på julbordet i år Lycka till nu!!!

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-09-09 09:02:20 följande:
    Mycket spännande nu, imorgon ska jag testa, börjar bli rätt så säker! Metallsmak idag. Wiiihhh!!
    Åhhhh va underbart det vore om du är gravid igen!!
  • ceke

MariaF: På tal om skidresan... Hade jag inte ont i fogarna hade jag nog fortfarande kunnat tänkt mig att åka skidor och då är jag i 28 veckan nu... Däremot hade nog inte Kekke gillat den idén Men det beror ju också på hur man åker, hur säker man känner sig och så... På tal om att ramla och så, så skulle jag definitivt ta det bra mkt lugnare än jag annars gör! ...men speciellt de första månaderna så ligger den lille så väl skyddad så det ska nog inte vara någon fara.

Om inte annat kan du ju åka längdskidor och få en massa härlig motion  

• ceke

Råttentottan: Det är en spännande tanke det där med progesteronet och mina fogar... men tyvärr tror jag att jag hade fått problem med foglossningar i vilket fall. Har en skada på 3 ryggkotan och tyvärr så ligger man i riskzonen att få problem med fogarna om man av någon anledning redan är svag i korsryggen, vilket jag ju är sen tidigare. Sen hade jag ju så mkt spottingsproblem så antagligen hade jag nån slags brist på progesteron också.. men man vet ju aldrig om salvan ställt till det med fogarna. I vilket fall som helst så känns det som att bara grav går bra, så kan jag va sängliggande om det så skulle behövas. Bara vår lilla vilde mår bra och växer

Fogarna är för övrigt bättre nu!!! Hur skönt som helst! Kan gå igen Tänk att man kan bli så glad över så lite.. hehe.. men tror det har att göra med att jag insett mina begränsningar, bara gör det jag klarar av med fogarna och inte överanstränger mig i onödan bara för att jag får för mig att jag borde klara nåt, samt att jag flitigt använder foglossningsbälte samt även har en TNS  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet